آخرین خبرها

نخست وزیر ترکیه: دولت سوریه قابل اعتماد نیست.

c27d6ae3d3e8fa0fbb201dd1a270a39b

نخست وزیر ترکیه ضمن ابراز تردید نسبت به پایبندی دمشق به تعهدات خود در قبال تحویل تسلیحات شیمیایی و نظارت بین المللی آن مدعی شد که بشار اسد برای انجام کشتارهای جدید وقت کشی می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه “الیوم السابع”، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد دولت آنکارا از اینکه بشار اسد به تعهدات خود درباره قرار گرفتن سلاح های شیمایی سوریه تحت نظر نهادها و سازمان های بین المللی پایبند باشد، تردید دارد.

وی در ادامه مدعی شد: بشار اسد با وعده های خاص خود درباره تحویل سلاح های شیمیایی تلاش می کند برای انجام کشتارهای جدید وقت کشی کند.

رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در استانبول مدعی شد که بشار اسد تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است و وی برای ارتکاب جنایت های جدید وقت کشی می کند و تردید داریم از اینکه وی به تعهدات خود در قبال تحویل سلاح های شیمیایی پاینبد باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز روز گذشته اعلام کرد که پیشنهاد روسیه درباره نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه گامی مثبت است هر چند آنکارا از اینکه دمشق به چنین توافقی پایبند باشد، تردید دارد.

لوند گمرکچو گفت: موافقت دمشق با نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی آن یک فرصت دیپلماتیک را به بشار اسد می دهد اما در عین حال باید عاملان استفاده از سلاح های شیمیایی در ۲۱ آگوست در حومه دمشق مجازات شوند.

وی همچنین اعلام کرد که استفاده از چنین سلاح هایی “جنایت ضد انسانی” محسوب می شود.

از سوی دیگر “عبدالله گل”، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که پیشنهاد روسیه یک “گام رو به جلوی مهم” است و این مساله نباید تنها یک تاکتیک سیاسی باشد بلکه باید عملی شود.

دیپلوماسی ایرانی (گزیده)

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قرآن پیام جهانی و جاویدان

– تعریف قرآن بیگمان قرآن کلام خداوند است که به وسیله جبرییل امانت دار وحی …

اسلامی که دیگران را به آن فرا می خوانیم، نویسنده: علامه یوسف قرضاوی

اسلامی است که عقل را مورد خطاب قرار داده و در فهم دین و آبادانی …

درس‌ها و عبرت‌هایی از ویروس کرونا(نگرشی قرآنی)

نویسنده:  هیوا راشدی مدّت زمانی است اخبار بیماری کرونا دغدغه‌ی مردم جهان شده و ورد زبان …

حزب دینی وحزب لادینی

حزب دینی وحزب لادینی  سیاست یک بام و دو هوای کشورهای اروپایی نویسنده: دکتر عمرعبدالعزیز- …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *