آخرین خبرها

آیا حرکت حماس آمادگی های لازم را داشت؟

خداوند متعال برادران ما در مقاومت غزه را با تصاویر و روشنگری هایی قبل از جنگ مبارک طوفان الاقصی در مدت بیش از سی سال مفتخر کرد که نتیجه اطاعت آنان از فرموده خداوند متعال بود: « وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ”» (الانفال: ۶۰) و از جمله این تصاویر می توان به موارد زیر اشاره کرد، اما به آنها محدود نمی شود:
۱️⃣ آمادگی ایمانی; ایمانی که آنها را بر خدا متوکل کرد و و آنها را برای استجابت فرمان خدا آماده کرد و جز او به کسی وابسته نباشند و به آنچه نزد اوست امیدوار باشند و جز او از هیچ کسی نترسند.
۲️⃣ آمادگی امنیتی؛ این آمادگی باعث شد اسرار دشمنشان را فاش کنند و از افشای اسرارشان محافظت نمودند و همین باعث شد که دشمن را غافلگیر کنند و نقاط ضعف او را شناسایی کنند.
۳️⃣ آمادگی جسمانی؛ این چیزی است که مردان و زنان مقاومت را در جنگ زمینی در دفاع و حمله به برتری رساند.
۴️⃣ تنظیمات جامعه؛ چیزی که جامعه غزه را با وجود درد و سختی پایدار و استوار کرد، و به مقاومتش اعتماد می کند، وبه ان افتخار می کنند، حمایت می کند و از آن محافظت می نماید به آن نمی گوید: برو تو و پروردگارت، مبارزه کن، یا آن را متهم نمی کند که مسئول این همه تخریب ویرانی آن است.
۵️⃣ موقعیت جغرافیایی؛ همان چیزی بود که میدان دشمن را آشکار و شناسایی کرد و نقاط قوت و ضعف آن را آشکار کرد و به مقاومت اجازه ساخت تونل هایی در ابعاد و انواع مختلف داد.
۶️⃣ آمادگی فقهی; کاری که تاکتیک جنگی را نشان داد و به دلاورمردان آن در جنگ و کارزار بصیرت بخشید و اوامر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را در مورد پیران و کودکان و زنان و اسیران و دیگران رعایت کردند. و حتی در بیانات و اعلامیه های خود از مقاصد و منابع شریعت غافل نبودند.
۷️⃣ آمادگی روانی; چیزی که آنها را وادار به بکارگیری جنگ روانی کرد و دشمن را با ان مرعوب نمود و از این طریق تعادل روانی خود را حفظ و به برکت آن آمادگی به هیچ مخالف و ناامیدکننده ای اهمیت ندادند .
۸️⃣ آماده سازی رسانه; برتری آنها در رسانه ها از طریق رسانه های به اصطلاح نظامی و قاطعیت سخنگوی آنها بر کسی پوشیده نیست که دوستارانشان را شاد و دشمنان و بدهواهنشان را هراسناک می کند.
۹️⃣ آمادگی سیاسی; آنها از نظر سیاسی در حال پیشرفت هستند و دنیا را به دو دسته تقسیم کرده اند: اردوگاهی که آنها را دوست دارد و با آنها همدردی می کند وە اردوگاهی از افراد شرور و بدخواهنشان.
🔟 آمادگی نظامی؛ آنها جهان را با اندازه تجهیزات و امکاناتی که در اختیار داشتند، مبهوت و قدرتشان در ساخت و نگهداری آن تجهیزات و دقت ضربات و توانایی بازدارندگی سلاح های پیشرفته دشمن شگفت زده کردند.
🌹و در خاتمه🌹
ما یک آماده سازی تجمعی و یکپارچه را می بینیم. چطور نه؟ همه شهادت داده اند که قدرتشان در حال افزایش و ترقی است و توانایی هایشان پیوسته از نبردی به نبرد دیگر در حال رشد است و همانگونه می بینیم که آمادگی آنها روحی و فکری و بدنی است و هیچ چیز ممکنی را مستثنی نمی کند.
باشد که خداوند آنها را هدایت آنها را تقویت ، آنها را عزت دهد، و پیروزی را نصیب آنها گرداند…
و به ما کمک کند تا یک آمادگی مفید و شایسته برای خود و امت اسلامی داشته باشیم.

دکتر محمد سعید بکر
ترجمه‌ی جمال سبحانی

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …