آخرین خبرها

اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان از سازش فلسطینیان استقبال کرد.

etehadاتحادیه‌ از سازش فلسطینیان استقبال کرد و خواستار تکمیل این فرایند شد

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان با ابراز خشنودی از سازش فلسطینیان خواستار تکمیل این فرایند شد و همه را به وحدت و تلاش برای کارآمدی این سازش دعوت کرد.

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای با ابراز خشنودی از سازش بین فلسطینیان خواستار تکمیل کردن این فرایند و اجرای گام‌های عملی در این راستا شد. اتحادیه همه‌ی طرف‌ها را به وحدت و توافق و تلاش برای کارآمد کردن این سازش دعوت کرد و از کشورهای عربی و اسلامی خواست امنیت لازم را برای اجرای سازش فراهم کنند. اتحادیه هم‌چنین خواستار توقف فوری محاصره‌ی غزه شد و از جامعه‌ی جهانی خواست در راستای شکستن این محاصره‌ی ظالمانه اقدامات فوری انجام دهند و به تمام اشکال تبعیض و خشونت و سرکوب بر ضد مردم فلسطین پایان دهند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

الحمد لله، والصلاه والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه و من والاه و بعد:

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان خبر سازش قریب الوقوع فلسطینیان را دریافت کرد و با مسرت و شادمانی از آن استقبال کرد به ویژه این که این سازش به مرحله‌ی شکاف و اختلاف ناخوشایند و زیان‌بار بین فلسطینیان پایان می‌دهد و زمینه را برای وحدتی که به سود مسایل عادلانه‌ی فلسطین است فراهم می‌کند. اتحادیه در این زمینه نکات زیر را مورد تأکید قرار می‌دهد:

•اتحادیه از دست‌های پر خیر و برکتی که در این کار سهیم بوده‌اند، قدردانی می‌کند و همگان را به وحدت و اتحاد فرامی‌خواند و تأکید می‌کند دیدارهایی که به تازه‌گی در زمینه‌ی برقراری سازش صورت گرفته است و هم‌اکنون نیز برای توافق بر نقاط مشترک، دوری از اختلاف و تفرقه، پیچیدن صفحه‌ی شکاف و جدایی و اجرای بندهای مورد توافق در توافقات قاهره و دوحه در حال انجام است، بسیار سودمند بوده است.

•اتحادیه تمام مردم فلسطین را به حمایت از بندهای این توافق و سازش و تلاش برای دفاع از مسایل عادلانه‌ی فلسطینی و منافع مردم آزاده‌ی فلسطین فرا می‌خواند و خاطرنشان می‌سازد که این‌ها گزینه‌های راهبردی هستند و تمام جناح‌های فلسطینی باید با وحدت و یک‌پارچگی برای تحقق آن تلاش کنند.

•اتحادیه حکام عرب و مسلمان را به دوری از اختلاف و تلاش برای پیشبرد سازش و کمک به مردم فلسطین برای برخورداری از زندگی کریمانه فرا می‌خواند و از آنان می‌خواهد از انتخاب مردم حمایت کنند و برای پاسداشت مقدسات آنان بکوشند و امنیت لازم را برای تحقق سازش و ادامه‌ی آن فراهم کنند.

•اتحادیه از جامعه‌ی جهانی می‌خواهد برای رفع محاصره‌ی غزه هرچه سریع‌تر وارد عمل شود و به تمام اشکال تبعیض و خشونت و سرکوب بر ضد مردم فلسطین پایان دهد و حق انتخاب سرنوشت و بازستانی میهن تحت اشغال و پایتخت آن (قدس) را برای آنان محفوظ بداند و از هر گونه اقدامی که در جهت یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی و تمام خاک فلسطین صورت می‌گیرد، جلوگیری کند.

خداوند امت اسلامی را از هر گزندی حفظ کند و به ملت فلسطین توفیق دهد تا بتوانند سازش فراگیر و مطلوب را اجرا کنند.

“وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ” [انفال: ۴۶].

و از خدا و پیغمبرش اطاعت نمائید و (در میان خود اختلاف و) کشمکش مکنید، (که اگر کشمکش کنید) درمانده و ناتوان می‌شوید و شکوه و هیبت شما از میان می‌رود (و ترس و هراسی از شما نمی‌شود). شکیبائی کنید که خدا با شکیبایان است.

۲۴ آوریل ۲۰۱۴

۴  اردیبهشت ۱۳۹۳ شمسی

دکتر علی قره داغی                                                                     دکتر یوسف قرضاوی

دبیرکل                                                                                           رئیس اتحادیه

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

اسلامی که دیگران را به آن فرا می خوانیم، نویسنده: علامه یوسف قرضاوی

اسلامی است که عقل را مورد خطاب قرار داده و در فهم دین و آبادانی …

برنامه ها‌ و اهداف: اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان

سپاس و ستایش خداوند را و سلام بر پیامبران برگزیده او به ویژه بر آخرین …

انتقاد اتحادیه جهانی علمای مسلمان از سخنان اسلام‌ستیزانه مکرون

انتقاد اتحادیه جهانی علمای مسلمان از سخنان اسلام‌ستیزانه مکرون اتحادیۀ جهانی علمای مسلمان اظهارات ضداسلامی …

احکام فقهی متعلّق به گسترش ویروس کرونا

  دکتر علی محی‌الدین قره‌داغی در خصوص حکم تعامل با ویروس جدید کرونا که با گسترش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *