آخرین خبرها

شرط جماعت اسلامی برای حضور در کابینه کردستان عراق

images 

 اقلیم کردستان عراق- حزب جماعت اسلامی کردستان عراق اعلام کرد اگر سیطره احزاب بر دولت پایان یابد و قانون سالاری حاکم شود، برای حضور در دولت جدید تمایل دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از سایت خبری NRT جماعت اسلامی به عنوان حزبی که توانسته است ۶ کرسی در پارلمان اقلیم کردستان به دست آورد  شروطی را برای مشارکت در دولت جدید اقلیم کردستان عراق، تعیین کرده است.

علی باپیر، امیر جماعت اسلامی کردستان عراق یکی از شروط اصلی حضور و مشارکت این حزب در دولت جدید اقلیم کردستان را عمل به قانون اساسی و حذف سیطره حزبی بر بدنه دولت، عنوان کرده است.

همچنین امیر جماعت اسلامی بر ضرورت ایجاد دولتی فراگیر و رفع انحصارطلبی، تأکید کرده است.

علی باپیر در رابطه با تشکیل دولت آینده اظهار داشت: دولت باید بر پایه عدالت بنا نهاده شود و نباید به مانند کابینه های پیشین تنها قدرت در انحصار احزابی خاص در راستای منافع حزبی باشد. وی ابراز امیدواری کرد که کابینه هشتم پارلمان اقلیم از عملکرد و نواقص کابینه های دیگر عبرت بگیرد و از رواداشتن بی عدالتی اجتماعی، سیاسی و اعمال نظرهای حزبی و شخصی پرهیز کند.

باپیر شایعات پیرامون وجود توافقات پنهانی میان احزاب سیاسی برای تشکیل دولت تحت امر جماعت اسلامی را تکذیب کرد اما اشاره کرد که این احزاب در حال بحث و تبادل نظر با یکدیگر در رابطه با نحوه مشارکت در دولت هستند.

 وی گفت:  توافقنامه استراتژیک میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان ادامه خواهد یافت.

احتمال حضور اپوزیسیون در دولت آینده در حالی مطرح می شود که چند روز پیش نیچروان بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان که حزبش توانسته است در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان رتبه اول را به دست بیاورد به شدت سه حزب اپوزیسیون را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد: اپوزیسیون در چهار سال گذشته هیچ دستاوردی به جز به راه انداختن بلوا و آشوب نداشته اند .

منبع:کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

«آیه الله شیخ محمد مردوخ»؛ نام‌آورترین روحانی کردستان

آیت‌الله شیخ محمد مردوخ ملقب به جمال‌الدین فرزند مرحوم شیخ عبدالمؤمن در ۲۷ رجب سال …

ناصر سبحانی “حق‌گرا”یی که حیاتش را به تعفُّنِ “توجیه” آلوده نکرد.

ناصر سبحانی “حق‌گرا”یی که حیاتش را به تعفُّنِ “توجیه” آلوده نکرد بە قلم محسن نیکخواه …

قاضی محمد در خاطرات استاد هژار

خاندان (( قاضی )) مدت ها بود که در شهر مهاباد قاضی و صاحب شوکت …

فریب خوردن به حزب و تشکیلات

نویسنده: استاد احمد مفتی زاده به این مطلب اشاره ای شد که بسیاری از مسلمانان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *