آخرین خبرها

افزایش کوچ اجباری در استانهای جنوب عراق

 IMAGE635176001705309291

 بغداد- یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق از افزایش کوچ اجباری ساکنین(اهل سنت) استانهای جنوبی عراق به دنبال تشدید تقابلات طایفی و اقدامات تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن جهاد در گفتگو با سایت خبری NNA اعلام کرد: اکنون با افزایش چشمگیر اختلافات طایفی و قومی در عراق، مشکل بزرگ کوچ اجباری تعداد زیادی از شهروندان و عشیره های (اهل سنت) جنوب عراق به دیگر استانها به یک پدیده تبدیل شده است.

وی افزود: خانوارهای زیادی از استانهای جنوبی تحت فشار و تهدیدات علیرغم میل باطنی خود ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شده اند و به دیگر استانها کوچ کرده اند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق تصریح کرد: گرچه مسئله کوچ اجباری در عراق به یک پدیده تبدیل شده است اما در رسانه ها فقط به اعمال تروریستی اشاره می شود و مسئله کوچ اجباری شهروندان مناطق جنوبی عراق، مسکوت مانده است.

منبع:کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

یک نظر

  1. مگه عرب های ساکن جنوب شلوار کردی می پوشند؟

    این عکس مربوط است به کردهای آواره ی rojava

    امیدوارم روزی برسه که در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان همه انسان ها از هر رنگ و مذهب و قومی بشیوه یی مسالمت آمیز زندگی کنند و دیگه شاهد آواره شدن کوردها و فلسطینی ها و سوری ها نباشیم.

    مرگ بر جنگ …. زنده باد زندگی

    خدایا صلح و امنیت و محبت را بر آدمیان نازل بفرما

    خوا گیان گه لی کوردی بنده س له ده س خوینمزان و چه وسینه ران رزگار بکه و گه لی سوریاش له ده ستی ئیستیبداد و خورایی و براکوزی نیجات بده ………… آمییییییییییییین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *