آخرین خبرها

پیام دکتر علی قره داغی به مناسبت انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان

 IMAGE635149579010882010

 اقلیم کردستان عراق- دبیرکل اتحادیه علمای جهان اسلام در پیامی به مناسبت انتخابات پارلمان اقلیم کردستان از تمامی جریانها و احزاب سیاسی اقلیم خواست برقراری امنیت و ثبات کشور را مقدم بر منافع حزبی بدانند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه علمای جهان اسلام سرنوشت سیاسی اقلیم کردستان عراق را در گرو تحقق خواسته های عقلانی دانست و گفت پایبندی شهروندان اقلیم کردستان عراق به خواسته های مذکور آینده اقلیم را رقم می زند.

وی در این پیام خواستار احساس مسئولیت از سوی احزاب و لیست های شرکت کننده در انتخابات شد و همچنین از رسانه ها خواست تا با احساس مسئولیت و پایبندی به حقوق، عدالت و میانه روی را در پیش گیرند و از هرگونه اقدامات متعصبانه، بی اساس و مخرب پرهیز کنند و در راستای آگاه کردن جوانان تمامی تلاش خود را به کار ببندند و فرهنگ زندگی مسالمت آمیز و پذیرش یکدیگر علیرغم تفاوت ها را رواج دهند و از هرگونه اقدامات و سخنرانی های تحریک آمیز دوری کنند.

وی همچنین درخواست کرد که تمامی احزاب و جریانها منافع ملت و امنیت و ثبات و صیانت از حقوق روای ملت را بر منافع شخصی و حزبی مقدم بدانند.

پرفسور علی قره داغی تصریح کرد: برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم کردستان خود مبین توسعه مدنی در این منطقه است و در همین حال خواستار عمل به مبانی و دستورات خداوند متعال و مشورت در تمامی امور شد.

وی گفت: تمامی جریانها از حکومت گرفته تا همه لیست ها و مردم و رسانه ها باید در تبلیغات انتخاباتی از نقض قوانین پرهیز کنند و در نهایت نیز نتیجه انتخابات را هر آنچه که هست بپذیرند.

منبع: کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

«آیه الله شیخ محمد مردوخ»؛ نام‌آورترین روحانی کردستان

آیت‌الله شیخ محمد مردوخ ملقب به جمال‌الدین فرزند مرحوم شیخ عبدالمؤمن در ۲۷ رجب سال …

ناصر سبحانی “حق‌گرا”یی که حیاتش را به تعفُّنِ “توجیه” آلوده نکرد.

ناصر سبحانی “حق‌گرا”یی که حیاتش را به تعفُّنِ “توجیه” آلوده نکرد بە قلم محسن نیکخواه …

قاضی محمد در خاطرات استاد هژار

خاندان (( قاضی )) مدت ها بود که در شهر مهاباد قاضی و صاحب شوکت …

فریب خوردن به حزب و تشکیلات

نویسنده: استاد احمد مفتی زاده به این مطلب اشاره ای شد که بسیاری از مسلمانان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *