آخرین خبرها

تنش بین احزاب کُرد بر سر انتخابات در سلیمانیه

IMAGE635359199300591991تنش بین احزاب کُرد بر سر انتخابات در سلیمانیه

احزاب جماعت اسلامی، اتحاد اسلامی، حزب دموکرات و جنبش تغییر در بیانیه ای جریان خاصی(اتحادیه میهنی) را به تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات در سلیمانیه متهم کردند و اتحادیه میهنی هم در پاسخ از تمرکز انتقادات بر استان سلیمانیه انتقاد کرده است.

به گزارش کردپرس، چهار حزب جماعت اسلامی، حزب دموکرات کردستان عراق و جنبش تغییر در بیانیه مشترکی جریان خاصی(اتحادیه میهنی) را در سلیمانیه متهم کرده و گفته اند به کمیسیون درباره تلاش این جریان برای دستکاری در نتایج انتخابات و تقلب گسترده به صورت مدون هشدار داده است و در این باره مدارک مستند در دست دارند.

این احزاب در بیانیه خود هشدار داده اند اگر نتایج نهایی انتخابات که از کمیسیون اعلام می شود با نتایجی که پیش از اعلام نهایی در فرم خاصی به آنها رسیده مغایرت داشته باشد، نتایج نهایی را نمی پذیرند و مسئولیت هر پیشامدی بر عهده مسئولین دفتر کمیسیون انتخابات در سلیمانیه و جریان متقلب خواهد بود.

پاسخ اتحادیه میهنی

اتحادیه میهنی هم امروز با صدور بیانیه ای نسبت به انجام تقلب و دستکاری آرای متعلق به اتحادیه میهنی به نفع جریانهای دیگر اعتراض کرده و گفته بر اساس شواهد و مدارک مستدل به کمیسیون انتخابات شکایت کرده است.

اتحادیه میهنی همچنین از اینکه این جریانها فقط بر استان سلیمانیه تمرکز داشته و فقط از نحوه برگزاری انتخابات در این استان ناراضی هستند و نسبت به تقلب در دو استان اربیل و دهوک سکوت اختیار کرده اند، انتقاد کرده است.

اتحادیه میهنی اعلام کرد: به نتایج نهایی انتخابات که از سوی کمیسیون انتخابات عراق اعلام می شود، راضی است و اعتراض نخواهد کرد.

واکنش کمیسیون انتخابات عراق

رئیس شورای کمیسیاران کمیسیون انتخابات در پاسخ به اعتراض چهار حزب مذکور به تقلب در انتخابات در استان سلیمانیه گفته است: کمیسیون به همه جریان ها اجازه داده است نسبت به هر موضوعی پیرامون انتخابات که درباره اعتراض داشته باشند می توانند شکایت کنند.

سیروان احمد در گفتگو با NRT افزود: اما با کمال تعجب این احزاب (حزب دموکرات کردستان، اتحاد اسلامی، جنبش تغییر و جماعت اسلامی هیچ  شکایتی علیه کمیسیون و این جریان سیاسی(اتحادیه میهنی) مطرح نکرده اند.

آری هرسین، نماینده حزب دموکرات کردستان عراق در پاسخ به اعتراض اتحادیه میهنی به سایت شارپرس گفت:« در بیانیه چهار حزب مذکور که به تقلب در استان سلیمانیه معترض بودند اسمی از اتحادیه میهنی نیامده و این حزب نیز می تواند این بیانیه را امضا کند. اعتراض چهار حزب مذکور بیشتر به مفقود شدن تعدادی از صندوقهای رای بوده که مسئولیت آن بر عهده مسئولین کمیسیون مستقل انتاخابات عراق در استان سلیمانیه است.»

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

«آیه الله شیخ محمد مردوخ»؛ نام‌آورترین روحانی کردستان

آیت‌الله شیخ محمد مردوخ ملقب به جمال‌الدین فرزند مرحوم شیخ عبدالمؤمن در ۲۷ رجب سال …

ناصر سبحانی “حق‌گرا”یی که حیاتش را به تعفُّنِ “توجیه” آلوده نکرد.

ناصر سبحانی “حق‌گرا”یی که حیاتش را به تعفُّنِ “توجیه” آلوده نکرد بە قلم محسن نیکخواه …

قاضی محمد در خاطرات استاد هژار

خاندان (( قاضی )) مدت ها بود که در شهر مهاباد قاضی و صاحب شوکت …

فریب خوردن به حزب و تشکیلات

نویسنده: استاد احمد مفتی زاده به این مطلب اشاره ای شد که بسیاری از مسلمانان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *