آخرین خبرها

“انتخابات ترکیه، اقتدار اردوغان را برای غرب ثابت کرد”

“انتخابات ترکیه، اقتدار اردوغان را برای غرب ثابت کرد”
یک تحلیلگر سیاسی در “دانشگاه پو ساینس” فرانسه اظهار داشت رجب طیب اردوغان با پیروزی در انتخابات ترکیه بار دیگر به کشورهای غربی نشان داد که رهبری مقتدر است.

جانا جبور، تحلیلگر سیاسی در مرکز تحقیقاتی دانشگاه «Sciences Po» فرانسه و نویسنده کتاب «ترکیه: سرآغاز دیپلماسی متفاوت» فرانسه در گفتگو با خبرنگار آناتولی درباره پیروزی اردوغان در انتخابات ۲۴ ژوئن اظهار داشت: “اردوغان با این پیروزی به کشورهای غربی نشان داد که رهبری مقتدر است”.

وی در این مصاحبه همچنین تصریح کرد:

“انتخابات اخیر ترکیه پیروزی قاطعانه اردوغان و حزبش را به همراه داشت. اکثر مردم او را دوست دارند. اردوغان این انتخابات را با سربلندتر از همیشه پشت سر گذاشت. او در این انتخابات مقابل ۵ کاندیدای دیگر ۵۲٫۵ درصد آرا را کسب کرد”.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به آینده روابط رهبران اروپایی با اردوغان گفت:

“همانند گذشته هدف اولیه او گذشته این است که به کشورهای اروپایی شریط برابر با ترکیه را بقبولاند. غربی‌ها مجبورند انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری، همکاری با ترکیه در مبارزه با تروریسم و مساله مهاجران را بپذیرند. رسانه‌های غرب در طول کارزار انتخاباتی ترکیه علیه اردوغان تبلیغات منفی کردند، اما نتیجه نگرفتند”.

آناتولی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *