آخرین خبرها

افشای دیدار نتانیاهو با بن سلمان در امان

افشای دیدار نتانیاهو با بن سلمان در امان

ایسنا نوشت: یک روزنامه عبری زبان از دیدار محرمانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد عربستان در اردن پرده برداشت.

جاکی اوجی، تحلیلگر مسائل کشورهای عربی در رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله هفتگی روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در نشستی دوجانبه با حضور عبدالله دوم، پادشاه اردن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر امان حضور یافت.

وی نوشت: چه این اطلاعات درست باشد چه غلط، اسرائیل و عربستان رایزنی‌هایی مستقیم با یکدیگر داشته و دیدارهای متعددی میان مسئولان دو طرف در اماکن مختلف به دور از رسانه‌ها انجام شده و این امر حالتی روتین به خود گرفته است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت: در حاشیه سفر جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات، فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه به اراضی اشغالی آن دو برای گفتگو درباره معامله قرن با نتانیاهو دیدار کردند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز پیشتر نوشت: جزئیاتی که از طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خاورمیانه موسوم به “معامله قرن” منتشر شده پیشنهاداتی کاملا دور از حداقل شروط تعیین شده از سوی فلسطینی‌هاست.طبق جزئیات منتشر شده آمریکا قصد دارد، در مقابل عقب‌نشینی اسرائیل از سه الی پنج روستای فلسطینی واقع در اطراف قدس اشغالی، روستای ابودیس واقع در شرق قدس اشغالی را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام کند.

بن سلمان در آوریل گذشته در مصاحبه‌ای که از سوی مجله آتلانتیک آمریکا منتشر شد، مدعی شد: اسرائیلی‌ها حق دارند در “سرزمین خود” در صلح و آرامش زندگی کنند.

این صحبت بن سلمان نشانه‌ای آشکار از نزدیکی هر چه بیشتر روابط ریاض و تل‌آویو بود.

عربستان در مارس گذشته برای اولین بار پروازهای تجاری خود به اراضی اشغالی را آغاز کرد که این امر از سوی مسئولان اسرائیل تقدیر شده و آن را تحولی تاریخی توصیف کردند.

یک عضو کابینه تل‌آویو در نوامبر روابط محرمانه ریاض و تل‌آویو را فاش کرد.

پادشاه اردن روز پنج‌شنبه سفر رسمی و چند روزه خود به واشنگتن را آغاز کرد. وی قرار است روز دوشنبه در واشنگتن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

۵۲۳۱۰

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *