آخرین خبرها

بینالی ییلدیریم «از قومیت کورد» رسما نامزد آک پارتی برای ریاست مجلس ترکیه شد

بینالی ییلدیریم رسما نامزد آک پارتی برای ریاست مجلس ترکیه شد

سرویس ترکیه – حزب عدالت و توسعه رسما بینالی ییلدیریم، آخرین نخست وزیر تاریخ جمهوری ترکیه را به عنوان نامزد رسمی حزب خود برای ریاست ۲۷ مین دوره پارلمان ترکیه معرفی کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، همانگونه که انتظار می رفت، حزب عدالت و توسعه رسما بینالی ییلدیریم، آخرین نخست وزیر تاریخ جمهوری ترکیه را به عنوان نامزد رسمی حزب خود برای ریاست ۲۷ مین دوره پارلمان ترکیه معرفی کرده است.

بینالی ییلدیریم به همراه فراکسیون حزب با مراجعه به دبیر کل پارلمان ترکیه رسما به عنوان نامزد حزب برای ریاست مجلس نام نویسی کرده و در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: انشاالله که برای وطن و ملت خیر باشد. نامزدهای دیگری هم می توانند نام نویسی کنند. نمایندگان ملتمان هر چه بگویند آن خواهد شد.

نام نویسی برای نامزدی ریاست پارلمان ترکیه تا ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۱ جولای ادامه خواهد داشت و مجلس ترکیه برای تعیین رئیس جدید خود در تاریخ ۱۲ جولای روز پنجشنبه تشکیل شده و دست به رای گیری خواهد زد. برای ریاست در دور اول و دوم نیاز به دو سوم رای نمایندگان یعنی کسب ۴۰۰ رای از سوی یک نماینده الزامی بوده و در صورت عدم کسب این رای توسط نامزدها در دور سوم پنچاه درصد بعلاوه یک آراء یعنی ۳۰۱ رای در نظر گرفته خواهد شد.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *