آخرین خبرها

اردوغان:جهاد ترور و کشتن بی گناهان نیست

54e2f9db-9166-4586-b590-c2893aac98d3اردوغان:
جهاد ترور و کشتن بی گناهان نیست
سرویس ترکیه- اسلام دین صلح است و داعش، القاعده و بوکو حرام بزرگترین دشمنان اسلام هستند. آنها جهاد را به گونه ای تفسیر می کنند که گویی جهاد سرکوب و کشتن مسلمانان بی گناه است.

به گزارش کردپرس به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسمی که به مناسبت میلاد پیامبر (ص) توسط دایرۀ امور دینی ترکیه در استانبول برگزار شده بود، گفت: «ما اینک داریم تاوان نبردمان علیه ترور را می پردازیم اما تا انتهای راه متوقف نخواهیم شد.»
اردوغان افزود ترکیه علیه همۀ سازمان های تروریستی که وحدت و یک پارچگی ترکیه را تهدید کرده اند، دست به عملیات زده است، از جمله حزب کارگران کردستان (PKK)، دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و القاعده، تا «امنیت و صلح کشور تضمین شود.»
وی دربارۀ مفهوم “جهاد” که توسط سازمان های تروریستی که خود را اسلامی می نامند «وارونه شده و بد تفسیر شده است»، گفت اسلام دین صلح و دوستی است و سازمان هایی چون داعش، القاعده و بوکو حرام بزرگترین دشمنان اسلام هستند. وی تصریح کرد: «جهاد به هیچ وجه با ترور یکی نیست. جهاد راه انداختن یک سازمان تروریستی و کشتن و سرکوب کردن مسلمانان و مردم بی گناه نیست. بزرگترین جهاد مبارزه با جهلی است که سبب ظهور این سازمان های تروریستی می شود.»
اردوغان افزود: «متأسفانه این تروریستان، این به نام مسلمانان اما در حقیقت درنده ترین دشمنان اسلام، تنها به اسلام هراسی دامن می زنند و دارند مسلمانان بی گناه را عذاب می دهند، سرکوب می کنند و می کشند.»

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *