آخرین خبرها

شرط بوکوحرام برای آزادی دختران نیجریه‌ای

124456_863

هر چند آدم ربایی با هر بهانه ای محکوم و غیر قابل توجیه است ، ولی بسیاری از دولت ها و گروه ها برای نشان دادن چهره ای خشن از اسلام و  بدون توجه به جنایت هایی که در حق مسلمانان در بسیاری از کشورهایی آفریقای مرکزی به وسیله دولت ها و گروه های افراطی مسیحی مورد حمایت غرب صورت می گیرد، موجی از تبلیغات  را بر ضد گروه بوکوحرام به راه انداختند، و آن را به کشتن  و یا تعرض به دختران ربوده و یا فروختن آنان متهم کردند،  تا اینکه رهبر این گروه در یک نوار ویدئویی ۱۷ دقیقه‌ای قبل از فیلمی که ادعا شده تصویری از ۱۳۰ دختر ربوده شده است صحبت کرد. در این نوار دختران با حجاب لو در حال نماز در یک منطقه که محل آن مشخص نیست نمایش داده می‌شوند.

گروه بوکوحرام اعلام کرد که در صورت آزادی تعدادی از اعضای بازداشت شده‌اش دختران دانش آموز ربوده شده را آزاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه بوکوحرام در نیجریه اعلام کرد که دختران دانش آموز ربوده شده را در مقابل آزادی تعدادی از اعضای بازداشت شده‌اش آزاد خواهد کرد.

رهبر بوکو حرام در یک نوار ویدیویی با ادعای نمایش دادن دختران ربوده شده گفت که این دختران مسلمان شده‌اند و تا زمانی که زندانیان این گروه آزاد نشوند در اختیار بوکو حرام باقی خواهند ماند.

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکو حرام در این نوار ویدئویی ۱۷ دقیقه‌ای قبل از فیلمی که ادعا شده تصویری از ۱۳۰ دختر ربوده شده است صحبت کرد. در این نوار دختران با حجاب کامل و در حال نماز در یک منطقه که محل آن مشخص نیست نمایش داده می‌شوند.

بوکو حرام (آموزش غربی حرام) اذعان کرده که این دختران را ربوده است و می گوید آنها هرگز نباید به مدرسه (آموزش و پرورش به سبک غربی)می رفتند و در عوض باید ازدواج می کردند.

تصور می شود که اکثریت دختران ربوده شده مسیحی باشند، هرچند شماری مسلمان هم در میان آنها هست.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۲ نظر

  1. پارسا محمدیان

    البته رسانه های غربی حق دارند علیه بوکوحرام جو رسانه یی بوجود بیاورند زیرا جنایت بوکوحرام و دیگر گروه های منتسب به اسلام با جنایات دیگران قابل قیاس نیست زیرا در برمه و آفریقای مرکزی مسئله قومی است ولی دراینجا این گروه عده یی دختر را دزدیده و رهبرشان ابوبکر شیکائو با صراحت می گوید: خطفت فتیاتکم …

    من نمی دانم چرا اسلامگراهای تندرو هرگاه بهشان ظلمی شود بشدت حالت مظلوم نمایی بخود می گیرند اما دزدیدن ۲۵۰ دختر و تهدید به فروختنشان را با درگیری های قومی مقایسه می کنند!! اینها تروریست هستند و می خواهند نظام برده داری را احیا کنند … صد البته باید آمریکا اینها رو نابود کنه اینها مایه ننگ بشریت هستند.

    اگر عده ای مسیحی این کار را می کردند گروه های جهادی صدتا بمب در آمریکا و اروپا منفجر می کردند اما همین عمل بوکوحرام تمام مظلوم نمایی اسلامگرایان تندرو را رو کرد.

  2. حدثنا محمد بن کثیر ….. أخبرنا سفیان …… حدثنا الأعمش عن خیثمه عن سوید بن غفله….. قال قال علی علیه السلام …… إذا حدثتکم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم حدیثا فلأن أخر من السماء أحب إلی من أن أکذب علیه وإذا حدثتکم فیما بینی وبینکم ….. فإنما الحرب خدعه …….. سمعت رسول الله صلى الله علیه وسلم یقول …… یأتی فی آخر الزمان قوم حدثاء الأسنان ….. سفهاء الأحلام …….. یقولون من قول خیر البریه…… یمرقون من الإسلام کما یمرق السهم من الرمیه …….. لا یجاوز إیمانهم حناجرهم ………. فأینما لقیتموهم فاقتلوهم ……….. فإن قتلهم أجر لمن قتلهم یوم القیامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *