آخرین خبرها

خوشنودی کودتاچیان مصر از اقدام آل سعود.

a-sدر پی درج نام اخوان‌المسلمین در فهرست تروریستی؛

در حالی که قاهره تصمیم عربستان برای درج نام اخوان المسلمین در فهرست گروه‌های “تروریستی” را ستود اخوان المسلمین نسبت به این تصمیم ریاض اظهار تعجب و تاکید کرد که این تصمیم مغایر تاریخ روابط این گروه با عربستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر ضمن استقبال از تصمیم مقامات ریاض در ثبت نام اخوان المسلمین درفهرست گروه‌های “تروریستی” اعلام کرد که این تصمیم نشانگر میزان هماهنگی و همبستگی میان قاهره و ریاض است که پایه و اساس فعالیت‌های عربی مشترک هستند.

وی با بیان اینکه امیدوار است دیگر کشورهای عربی نیز موضعی مشابه عربستان اتخاذ کنند اظهار کرد: این تصمیم عربستان در پی آن اتخاذ شد که دولت مصر اخوان المسلمین را یک گروه “تروریستی” خواند و قاهره از اتحادیه عرب خواست تا اعضای این اتحادیه اخوان المسلمین را براساس توافق عربی مبارزه با تروریسم یک گروه “تروریستی” معرفی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: مصر از دیگر کشورها انتظار دارد تا به مسئولیت‌های خود در مبارزه با تروریسم عمل کنند.

پیشتر وزارت کشور عربستان فهرستی از احزاب و جریان‌ها را به عنوان گروه های تروریستی اعلام کرد که در این فهرست نام اخوان المسلمین، القاعده و تمام شاخه‌های جبهه النصره، گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و حزب‌الله در داخل عربستان به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر، اخوان المسلمین مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از بیانیه وزارت کشور عربستان جهت قرار دادن این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی غافلگیر شده است.

اخوان المسلمین همچنین اعلام کرد که این موضع جدید ریاض کاملا با تاریخ روابط این کشور با اخوان المسلمین مغایرت دارد.

در این بیانیه آمده که اخوان المسلمین با مسئولان سیاسی در جهان اسلام براساس باورهای فکری مشخص تعامل دارند و رابطه این گروه با کشورها براساس نصیحت و ارشاد است.

اخوان المسلمین تاکید کرد که با تمام مردم کشورها همکاری دارد و با گروه‌ها و شخصیت‌های ملی علی‌رغم رویکردهای سیاسی، دینی، مذهبی و نژادی آنها همپیمان است.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *