آخرین خبرها

پشت پرده فرار ۵۰۰ عضو القاعده از زبان وزیر عراقی

ed39fa803e9688f2a0548a02db41cd19به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سخنان وزیر دادگستری عراق که در آن از فراری دادن عناصر و سران القاعده از زندان های عراق پرده برداشت، عراقی ها را شگفت زده کرده است.

حسن الشمری، وزیر دادگستری عراق تاکید کرد: شخصیت های بلندپایه در دولت (نوری مالکی) با مشارکت نیروهای امنیتی مسوول امنیت زندان های ابوغریب و التاجی در بغداد، فرار عناصر و سران القاعده را برای افزایش نقش این گروه در سوریه و ترساندن آمریکا از بحران سوریه، تسهیل کردند.

الشمری در مصاحبه با شبکه عراقی الرشید گفت: نیروهای امنیتی این دو زندان در ژوئیه گذشته قبل از اینکه عناصر القاعده به این دو زندان حمله کنند و زندانیان را فراری دهند، از این دو زندان خارج شده بودند.

وی که از رهبران حزب فضیلت وابسته به ائتلاف ملی عراق است، افزود: برخی از زندان های عراق کاملا تحت کنترل دستگاههای امنیتی است و برخی دیگر در اختیار وزارت کشور است و نقش وزارت دادگستری در آنها خدماتی است و در این زندان ها هیچ مسوولیت امنیتی ندارد.

حسن الشمری تاکید کرد که وزارت دادگستری در فرار عناصر القاعده از زندان های التاجی و ابوغریب هیچ مسوولیتی ندارد.

وزیر دادگستری عراق اظهار داشت: این حادثه بیانگر نفوذ خارجی و یورش به زندان با همدستی از داخل است توطئه ای بزرگ که شخصیت های بلندپایه (دولت نوری مالکی)  در آن مشارکت داشتند.

یادآور می شود عناصر تروریستی گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) متهم به ارتباط داشتن با القاعده ژوئیه ( خرداد و تیر) گذشته به دو زندان التاجی و ابوغریب حمله کردند که طی آن بیش از ۵۰۰ نفر از عناصر و سران القاعده فرار کردند. این حمله بزرگترین عملیات در نوع خود در پنج سال گذشته توصیف شد به طوری که تهدید بزرگی برای امنیت جهانی به شمار می رود.

http://parsinews.ir/news/page/591b1b74c810689debab1c56e7bf0b85منبع:

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان»

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان» در ارتباط با رویدادهای جاری ایران «اتحادیه جهانی …

یک نظر

  1. ببین حیف اسم صلاح الدین رو روی سایتتون میزارید این دسیسه رسانه ها و ایران و غرب هست که میخان دولت اسلامی فی عراق و شام رو بد جلوه بدن چون ضد ایران و آمریکا هستن هر کی ضد ایران باشه آمریکا نابودش میکنه مثل محمد مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *