آخرین خبرها

آمریکا بر حمایت از نخست وزیر عراق تاکید کرد.

Joe Biden, Nouri al-Malikiمعاون رئیس جمهور امریکا بر حمایت این کشور از دولت عراق در جنگ با شبه‌نظامیان نوظهورِ مرتبط با القاعده تاکید کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، روز دوشنبه (۶ ژانویه، ۱۶ دی) در تماس‌های جداگانه با نوری المالکی، نخست وزیر و اسامه النجیفی، رئیس «شورای نمایندگان عراق»، «درباره عراقی‌هایی که به دست تروریست‌ها رنج می‌کشند، ابراز نگرانی کرده است.»

بر اساس این بیانیه، معاون رئیس جمهور امریکا همچنین از همکاری اخیر امنیتی میان نیروهای امنیتی عراق و نیروهای محلی و قبیله‌ای در استان الانبار قدردانی کرده است.

واشنگتن به منظور کمک به عراق در جنگ با گروه اسلام‌گرای «حکومت اسلامی در عراق و شام» (الدوله الاسلامیه فی العراق و الشام/ ISIL) به انتقال تجهیزات نظامی به بغداد سرعت بخشیده است.

شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده در استان الانبار حیطه کنترل و قدرت خود را در استان انبار عراق گسترش داده و هفته گذشته مواضعی در رمادی و بخش‌های گسترده‌ای از فلوجه را تصرف کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور امریکا در تماس خود با نجیفی از همکاری اخیر میان نیروهای امنیتی عراق با رهبران ملی، قبیله‌ای و محلی در جنگ با آی.اس.آی.ال استقبال کرد.

مالکی از ساکنان و قبیله‌نشینان شهر فلوجه خواسته است تروریست‌هایی که به این شهر هجوم آورده‌اند را بیرون کنند؛ شهر فلوجه در روزهای گذشته صحنه درگیری‌های مرگبار میان نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان بوده است.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته است، امریکا «با عراقی‌ها در پیشبرد یک راهبرد تاریخی برای انزوای گروه‌های منتسب به القاعده همکاری نزدیک دارد.»

وی همچنین از «مشاهده برخی موفقیت‌های اولیه در رمادی» خبر داده است.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال اوضاع را بی‌ثبات دانسته و گفته است، نتیجه‌گیری درباره اوضاع خیلی زود است، اما ما به تحویل فروش‌های نظامی خارجی خود سرعت بخشیده‌ایم.

امریکا در بخشی از حمایت‌های خود، در ماه‌های آتی محموله‌های کمکی متشکل از موشک‌های هلفایر Hellfire، ده هواگرد شناسایی بدون سرنشین اسکن‌ایگل ScanEagle ، ۴۸ هواگرد شناسایی بدون سرنشین راون Raven به عراق ارسال می‌کند تا به این کشور در ردیابی گروه‌های شورشی کمک کند.

پرس تی وی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان»

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان» در ارتباط با رویدادهای جاری ایران «اتحادیه جهانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *