آخرین خبرها

حمایت نوری مالکی از سرکوب طرفداران مرسی!

 

(پس از شاهان عربستان و اردن و امرای کویت و امارات) نخست وزیر عراق (مورد حمایت آمریکا) با صدور بیانیه ای از سرکوب بی‌رحمانه طرفداران محمد مرسی به دست ارتش مصر پشتیبانی کرد!

نوری المالکی در این بیانیه خواستار خویشتنداری شد اما با گفتن این که دولت عراق از دولت مصر پشتیبانی می‌کند اقدامات ارتش مصر علیه اخوان المسلمین را تلاش برای برقراری قانون و نظم توصیف کرد! نوری المالکی در این بیانیه که در وب سایت وی منتشر شد گفت: «ما قاطعانه در کنار تلاش های دولت مصر به منظور برقراری حکومت قانون و تامین امنیت و صلح در سراسر مصر می‌ایستیم.» نوری المالکی در ادامه افزود: خشونت های جاری در مصر که طی چهار روز گذشته بیش از هفتصد و پنجاه کشته برجا گذاشته نتیجه توطئه علیه خواسته های مردم مصر بوده است.

نخست وزیر عراق همچنین خواستار نهایت خویشتن‌داری شد و از گروه‌های سیاسی مصر خواست در گفتگوها به منظور اجتناب از اختلافات فرقه‌ای مشارکت کنند. دولت های عربی آشکارا از سرکوب مردم مصر پشتیبانی کرده‌اند و تحلیلگران می‌گویند بیشتر سران این کشورها مخفیانه از اقدامات سرکوبگرانه دولت موقت مصر حمایت می‌کنند زیرا از افزایش نفوذ اخوان المسلمین در منطقه نگران هستند. ارتش مصر که از سال ۱۹۵۲ مستقیم یا غیر مستقیم بر مصر حکومت کرده در سوم ماه ژوئیه در یک کودتای مورد حمایت مردم محمد مرسی را از قدرت برکنار کرد.

در پی این اقدام ارتش مصر طرفداران مرسی با تحصن در قاهره اعلام کردند تا زمان به قدرت بازگشتن محمد مرسی به این تحصن پایان نخواهند داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد،‌ در ادامه دولت موقت مصر با صدور دستور متفرق شدن طرفداران مرسی پس از چند روز در روز چهارشنبه با استفاده از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی به اماکن تحصن حمله کرد.

منبع:  بهار نیوز http://www.baharnews.ir/vdcb0zb8.rhbaapiuur.html

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۲ نظر

  1. با سلام ، چه کسی از حمایت نوری المالکی از کودتاچیان مصر تعجب میکند؟میگویند ( کفار همه را به کیش خود پندارد) مردم مظلوم فلک زده عراق غرق در توطه و فریب و نیرنگ و شب وروزشان با انفجار و قتل و ویرانی میگذرد، لابد حضرت آقا همین آشفته بازار را برای مردم مصر میخواهند،سلطه طلبان و ستمگران شیطان صفت هرجاباشند حامی همدیگر هستند،کسیکه مزدور کمونیست و غامل نابودی مسلمانان کشورش میباشد باید هم از ظالمین حمایت نماید، اینها دشمنان واقعی مردم مصر هستند، بد بختانه مردم بد بخت مصر از قدیم الایام زیر سلطه حکومت دیکتاتوری نظا می زندگی کرده اند، و این بار هم از عده ای هرج و مرج طلب و کسانیکه از فرهنگ شیاطین متمرد پیروی مینمایند وطرفذار بی بند و باری و لهو لعب هستند فریب خوردند و لذا حالا حالاها باید روزگار تاریک و خون و ویرانی را تحمل نمایند،من امیدوارم که مردم مصر بیدار شوند وبدانند در هیچ جای دنیا جکومتهای نظامی ضامن امنیت و آسایش جامعه نوبده اند ،ارتشها برای حراست و تامین آسایش ملت است و نمیتواند خودش حاکم باشد،باتاسف در این جریان تمامی جریانهای سازمان یافته در لوای قدرت و ثروت حکام فرصت طلب و تبلیغات داعیان اسلام نما سعی در تضعیف و سرکوبی اسلام و مسلمین را دارند، و الا معارضین مصر فقط اخوانیها نمیباشند، بلکه اقشار مختلف مردم ستم دیده و بیدار هستند.امیدوارم که با درایت و پیداری برای احقاق حق خویش تلاش نمایند، حق همیشه پیروز است.

  2. بله واین گونه خون آشامان ودیکتاتورها در کنار هم قرار می گیرند تا خداوند آن ها را باهم روانه جهنم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *