آخرین خبرها

قطر اولین شبکه خبری خود را در آمریکا راه‌اندازی کرد

 200

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری “الجزیره آمریکا” با حمایت مالی قطر – کشور کوچک حوزه خلیج‌فارس – به عنوان اولین شبکه خبری عربی داخل آمریکا،‌ با بزرگترین و مجرب‌ترین کادر خبری راه‌اندازی شد.

پس از هفته‌ها تبلیغ‌، سرانجام شبکه خبری الجزیره قطر از روز سه‌شنبه‌ در نیویورک برای ۴۸ میلیون خانواده آمریکایی در فضایی مملو از تردید و احتیاط راه‌اندازی شد.

به گزارش المنار لبنان، این شبکه با بزرگترین تحریریه خبری در آمریکا (بیش از ۹۰۰ خبرنگار) و سه مرکز پخش و ۱۲ دفتر در شهرهای بزرگ آمریکا کار خود را آغاز کرده است.

شبکه خبری «سی.ان.ان» در این‌باره اعلام کرد: شبکه «الجزیره آمریکا» پس از سال‌ها مجددا کار خود را با ۱۴ ساعت اخبار زنده و برنامه‌های خبری گفت‌وگو محور و همچنین مجله‌های خبری تفصیلی راس هر ساعت آغاز کرد.

این شبکه خبری با خریداری تلویزیون «Current TV» از آل گور‌، نخست وزیر سابق آمریکا به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار‌، می‌تواند مناطق وسیعی از آمریکا را پوشش دهد. این شبکه با نام اختصاری AJAM،‌ مسائل داخلی آمریکا را به همراه حجم کمی از اخبار بین‌المللی پوشش خواهد داد.

این شبکه به پشتوانه دولت قطر‌، دقیقا در اوج بحران‌های مالی آمریکا توانست مجرب‌ترین و مهشورترین کادر تخصصی خبری را از میان شبکه‌های خبری سی.ان.ان،‌ ان.بی.سی،‌ ای.بی.سی و سی.بی.اس گردآوری کند.

تحلیلگران سیاسی آمریکا راه‌اندازی این شبکه خبری را بخشی از برنامه هدفمند دولت قطر برای کسب شهرت و افزایش نفوذ خود در جهان می‌دانند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *