آخرین خبرها

تفاوت از کجا تا به کجاست!

 

۱-    دکتر مصطفی عبدالجلیل هنگامی که رییس  شورای انتقالی انقلاب لیبی بود در پایان دیداری که از کشور قطر داشت بسته ای در بسته را به عنوان هدیه دریافت کرد، و پس از بازگشت به لیبی آن را در حضور اعضای شورا بازکرد، که در آن  یک مدال  و چند هدیه ساده به اضافه یکصد هزار دلار(چهارصدمیلیون تومان به نرخ ارز بازار آزاد) اعضای شورای انتقالی به او تبریک گفتند، امّا او در میان شگفتی حاضران گفت: این هدیه برای مردم لیبی است نه من!  زیرا قطری ها از قبل به خانه من نیامده و چنان هدایایی را برایم نیاورده بودند، و سپس دستور داد آن مبلغ را جزو دارایی دولت ثبت کنند.

۲-    یکی از ثروتمندان شهر مصراته دو سواری بنز را به دکتر مصطفی عبدالجلیل و همراه او هدیه داد، امّا او پس از باز گشت به بنغازی دستور داد جزو اموال شورای انتقالی قرار داده شود.

۳-    برای هزینه سفر به ترکیه مبلغ ده هزار دلار توسط مسئول مالی شورا در اختیار مصطفی عبدالجلیل قرار داده شد، ولی پس از بازگشت به لیبی همان مبلغ را به مسئول مالی شورای انتقالی برگرداند! وقتی دلیل را از او پرسیدند پاسخ داد: همه هزینه ها را دولت ترکیه پرداخت کرد!

۴-    سارکوزی رییس جمهور سابق فرانسه هنگام سفر رییس شورای انتقالی لیبی در کنفرانس خبری اظهار داشت:«در دوران ریاست جمهوری خود این نخستین بار است که یک مهمان بلند پایه برای برپایی عبادت خود نشست رسمی را برای نیم ساعت ترک می کند!

به راستی الله متعال در باره چنان مسئولان پرهیزکاری است که می فرماید:

«  تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَهُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ» القصص:۸۳

(آن سراى آخرت است براى کسانى قرار مى‏دهیم که در زمین خواستار برترى جویى و فساد نیستند، و عاقبت [خوش‏] از آن پرهیزگاران است.)

 

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان»

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان» در ارتباط با رویدادهای جاری ایران «اتحادیه جهانی …

یک نظر

  1. سلام
    استاد عزیز
    واقعا تحت تاثیر قرارگرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *