آخرین خبرها

آمریکا در خدمت ایران می جنگد!

نویسنده: السید زهره

دیپلماسی ایرانی: تحلیل مجله آمریکایی”نشنال انترست” درباره جنگ های ۳۰ ساله امریکا نشان می دهد که نتایج این جنگ ها همه در خدمت ایران بوده است وچنین به نظر می رسد که ایالات متحده امریکا، نابودی همه دشمنان ایران را از صدام حسین، دیکتاتور مخلوع عراق گرفته تا طالبان و داعش، برعهده داشته است. به این ترتیب امریکا دانسته یا نداسته به تداوم حکومت ایران کمک کرده است.

آنچه ایران در ۸ سال جنگ با صدام از آن عاجز ماند، امریکا به نیابت از این کشور، با اشغال عراق و سرنگونی صدام، آن را برایش به ارمغان آورد. “چه چیزی می توانست حکومت ایران را تا این اندازه خوشحال کند؟” آمریکا با ریشه کنی حزب بعث، زمینه کنترل عراق توسط شیعیان مورد حمایت ایران را فراهم کرد واین گونه به قولی آمریکا، عراق را به ایران تقدیم کرد.

سرنگونی معمر قذافی در لیبی هم در خدمت منافع ایران بود. قذافی به خاطر احساسات  ناسیونالیستی و بلندپروازی هایی که برای رهبری جهان عرب در سر می پروراند، تهدیدی برای ایران به شمار می آمد، به همین دلیل سرنگونی او از سوی پیمان ناتو به رهبری امریکا به نفع ایران بود. سخنان سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران در خصوص “استقبال تهران از این پیروزی بزرگ”، تعجب آور نبود.

گسترش نفوذ طالبان در افغانستان در پایان دهه نود، از آن جهت که عاملی برای تقویت گروه های سنی جدایی طلب در شرق ایران به شمار می رفت، تهدید بزرگی برای حکومت ایران بود و به همین دلیل سرنگونی طالبان توسط ائتلافی که ایالات متحده امریکا رهبری آن را برعهده داشت، تامین کننده منافع ایران بود. امریکا هم اکنون در حال فرار از افغانستان است تا ایران جای خالی آن را پر کند.

بیش از ۷ هزار سرباز آمریکایی کشته و بیش از ۵۳ هزار تن دیگر زخمی شدند، بیش از ۵٫۹ تریلیون دلار از سال ۲۰۰۱ تا کنون هزینه شده تا عراق و افغانستان در طبقی از نقره تقدیم ایران شود. با گذشت هشت سال، واشنگتن همچنان در لیبی و سوریه سردرگم است. اما به طور حتم می توان گفت آمریکا خیلی چیزها را از دست داد اما پیروزی های زیادی را برای ایران در خاورمیانه به ارمغان آورد.

منبع: اخبار الخلیج / تحریریه دیپلماسی ایرانی

http://irdiplomacy.ir/fa/news/1986683/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D8%AF-

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *