آخرین خبرها

انتقاد اردوغان از گسترش اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، دیروز سه‌شنبه (۲ مهر ۹۸)، در هفتادوچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل، با انتقاد از گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی، از سازمان ملل خواست که «فراتر از وعده‌های خود» از مردم فلسطین حمایت کند.
به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، خاطرنشان کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اقدامات دولت اسرائیل علیه فلسطینیان اجرایی نمی‌شوند. پس سازمان ملل متحد چه می کند؟ اگر نمی‌توانیم با صدور قطعنامه از این اقدامات جلوگیری کنیم، عدالت چطور برآورده خواهد شد؟
اردوغان با نشان‌دادن نقشه‌ای از تاریخ اشغال فلسطین توسط اسرائیل، از شرکت‌کنندگان پرسید: مرزهای اسرائیل از کجا آغاز می‌شود و در کجا پایان می‌یابد؟ آیا اسرائیل سیر می‌شود؟ خیر، اکنون این کشور به دنبال اشغال باقی‌ماندۀ خاک فلسطین است. می‌خواهم بدانم آیا خاک اسرائیل کدام اراضی را شامل می‌شود؟ در سال ۱۹۴۷ خاک اسرائیل چه‌قدر بود و اکنون چه‌قدر است؟
رئیس‌جمهور ترکیه بر «تشکیل دولت فلسطین» تاکید کرد و گفت: حل‌وفصل این مسئله تنها در صورت تشکیل هرچه سریع‌تر دولت فلسطین در داخل مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی امکان‌پذیر خواهد بود.

رجب طیب اردوغان همچنین از سکوت و بی‌توجهی جامعه جهانی نسبت به موضوع پناهجویان انتقاد کرد و گفت: دنیا کودک غرق‌شده سوری؛ “آیلان” را خیلی زود فراموش کرده است.
رئیس‌جمهور ترکیه درحالی‌که تصویری از “آیلان” را در دست داشت، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که اگر هر کدام از ما در امن نیستیم، هیچ‌یک از ما نمی‌تواند در امن باشد.
اردوغان با تاکید بر اینکه دیگر وقت آن رسیده است که بحران سوریه پایان یابد، خواستار حمایت کشورهای جهانی از تلاش‌ها برای پایان‌دادن به بحران سوریه شد.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *