آخرین خبرها

کمال قلیچدار:عبدالله اوجالان از سیستم ریاست جمهوری در ترکیه حمایت می کند

%d9%88%d8%a7%d9%88%d8%ac%d9%84%d8%a7%d9%86-1pi2vi7wucl9qeq66fli14jb5ei648g9gkp9hm9spp10کمال قلیچدار اوغلو:
عبدالله اوجالان از سیستم ریاست جمهوری در ترکیه حمایت می کند
سرویس ترکیه- رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه معتقد است علاوه بر اردوغان، رهبر کردهای ترکیه نیز از سیستم ریاست جمهوری حمایت می کند.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق در اظهاراتی با اشاره به تغییر سیستم اداری ترکیه از پارلمانی به ریاست جمهوری گفت: آک پارتی در تلاش است تا ترکیه را به ایالات هایی مجزا تبدیل کند. آشکارا عرض می کنم، پروژه سیستم ریاست جمهوری پروژه تجزیه ترکیه است . به عنوان مثال عرض می کنم اردوغان در ۲۹ مارس ۲۰۱۳ در یک برنامه تلویزیون می گوید: «ترکیه نباید از سیستم ایالتی واهمه داشته باشد». هیچ یک از رهبران سیاسی ترکیه نباید فریب بخورند. اگر از اتحاد و تمامیت ارضی ترکیه حمایت می کنیم، می توانیم دیدگاه های سیاسی متفاوتی داشته باشیم ولی این کشور مشترک ماست. نمی توانید یک تجربه ۱۵۰ ساله را رها کرده و به خاطر عشق به مقام میلیون ها انسان را در آتش بیندازید.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: سیستم ریاست جمهوری را عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک نیز می خواهد. در یکی از کتاب هایی که از وی منتشر شده است آشکارا از سیستم ریاست جمهوری در ترکیه حمایت می کند. وی در سال ۲۰۱۳ از سیستم ریاست جمهور سخن می گوید. در بخشی از کتاب با اشاره به سیستم ریاست جمهوری می گوید: «عادت های گذشته را باید کنار گذاشت زیرا این به معنی تغییر رژیم خواهد بود». این اظهارات را به مقامات دولتی که با وی دیدار می کنند می گوید. علاوه بر این عبدالله اوجالان در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۴ به کسانی که از جانب حکومت به امرالی رفته بودند می گوید به نخست وزیر بگویید که حتی می توانیم در مورد سیستم ریاست جمهوری نیز مذاکره کنیم.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۹  |  تاریخ: ۱۳۹۵/۸/۱۳ |  ساعت: ۲۳ : ۴۴

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *