آخرین خبرها

رهبرداعش: خواستار حمله به ترکیه شده که هم‌پیمان ملحدان شده است.

abu-bakr-al-baghdadiشکست‌های مداوم داعش در استان نینوا در برابر نیروهای عراق و پیشمرگ رهبر داعش را به انتشار نوار صوتی در تلاش ناامیدانه برای بالا بردن روحیه فروپاشیده حامیانش واداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سایت‌های وابسته به افراط‌گراها نوار صوتی را منتشر کردند که در آن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش برای اولین بار از زمان آغاز عملیات موصل در ۱۷ اکتبر بیش از نیم ساعت صحبت کرد و سعی کرد روحیه طرفدارانش را بالا ببرد.

بعد از آغاز حمله به موصل برای طرد داعش از مرکز نینوا نیروهای عراقی و پیشمرگ توانستند مناطق عظیمی را تحت کنترل خود درآورند. البغدادی در این نوار صوتی منتسب به او گفته است که به “پیروزی” اطمینان دارد.

او از حامیانش خواست که تا آخر به مقابله در شهر موصل ادامه دهند که آخرین مقر داعش در عراق محسوب می‌شود.

البغدادی خواستار حمله به ترکیه شده که هم‌پیمان ملحدان شده است.

او از اخوان المسلیمن نیز با الفاظی نیش‌دار انتقاد کرد و آن را جنبشی که “هیچ دینی” ندارد و با “صلیبی‌ها” هم‌پیمان شده و با “معیشت الهی” می‌جنگد، خواند.

البغدادی در ادامه گفت: ای فرزندان “خلافت” در سرزمین شام سربازان ترکیه‌ای کافر به سراغ شما آمده‌اند خون یکی از آنها مثل خون  سگ کثیف است. به آنها خشم خود را نشان دهید و با آتش خشم‌تان آنها را بکشید و انتقام دین‌ و وحدت‌تان را از برادران شیاطین و سرکردگان مرتدان و هم‌پیمانان ملحدان بگیرید.

البغدادی ادامه داد: این جنگ جنگی فراگیر و “جهادی” بزرگ است که “خلافت” امروز در آن وارد شده است و این جنگ تنها باعث خواهد شد که ایمان ما ثابت بماند و یقین‌ما راسخ‌تر شود که پیروز می‌شویم و “فتح المبینی” است که خداوند به بندگانش بشارت داده است.

البغدادی از ساکنان موصل خواست با دشمنان خدا بجنگند و به کسانی که آنها را کاروان‌های شهادطلب خواند، گفت: شب کافران را به روز تبدیل کنید، سرزمین آنها را ویرانه سازید و از خون آنها رودهایی جاری کنید.

آخرین پیام البغدادی در دسامبر ۲۰۱۵ بود که در آن به حامیانش درباره حملات هوایی روسیه و ائتلاف اطمینان داده بود.

این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی نگران استفاده داعش از ساکنان موصل به عنوان سپر انسانی هستند.

شاهدان عینی گفته‌اند، داعش از ساکنان موصل به خصوص ساحل چپ در شرق موصل خواسته است در مدارس این مناطق جمع شوند و به نظر می‌رسد می‌خواهد از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

منبع: ایسنا

http://isna.ir/news/95081309137/ابوبکر-البغدادی-از-داعشی-ها-خواست-با-تمام-توان-به-نبرد-موصل

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

۴ نظر

  1. در انفجارهای استانبل که شما فرمودید :

    ۱٫ داعش هیچکدام از آنها را برعهده نگرفت.

    ۲٫ هدف آنها (اگر داعش بوده باشد) گردشگران یا نیروهای امنیتی بوده است.

    اما در انفجارهای دیاربکر و غازی عنتاپ و سوروچ و آنکارا مستقیما شهروندان غیرنظامی کورد بطور وسیع قتل عام شدند.

    در سایت یوتیوب به انگلیسی بنویسید Turkey-Iceland football match فیلمشو نگاه کنید پس از انفجار آنکارا که در بین کردها صورت گرفت و ۱۰۷ قربانی حاصلش بود در استادیوم طبق معلوم از تماشاچی ها خواسته شد , یک دقیقه سکوت کنند به احترام قربانیان

    اما در مقابل تماشاچیان ترک شروع کردن به فریاد و هوهوهوکشیدن و سرودن سرودهای ناسیونالیستی ترکی

    آقای سلیمی عزیز اردوغان قبل از ۲۰۱۲ با بعد از آن دو شخصیت جداگانه اند اردوغان صوفی طرفداری آزادی و توسعه و روابط انسانی تبدیل شده است به یک دولت باخچه لی یا یک آتاتورک. اردوغان کنونی یک ناسیونالیست افراطی ترک هست. بر خلاف اردوغان پیشین چون کوردها به حزب او رای ندادند و بطور قاطع به حزب hdp رای دادند اردوغان چهره آسمیلاسیونی و تمامیت خواهی ترکانه خود را رو کرد.

    سلیمی گرامی لطفا بروید کتاب “لماذا خسر العالم بانحطاط المسلمین” نوشته مرحوم ابوالحسن الندوی را بخوانید که در آن یک فصل به تعصبات قومی ترک ها اختصاص دارد که چگونه به اسلام ضربه زد آن مرحوم خدا رحمتش کند از ظلم و ستم ترکان بر مردم مسلمان کورد افسوس می خود در همانجا می فرماید ترک های ناسیونالیست از اسلام بیزاردند و ماده گرگی اسطوره یی می پرستند که اجداد مشرک ترکها گرگ پرست بودند و اکنون نسیونالیست های ترک برای همبستگی پنجه هایشان را به شکل گرگ درمی آورند.

    من خودم مسلمان هستم اما وقتی تاریخ را می خوانم ملت کورد تا حال حاضر برده و اسیر دیگران بوده اند و تنها راه نجاتشان احیای هویت ملی و فرهنگ کهنشان است و لطفا نسبت به این پانتورک به بهانه اینکه اخوانی هست دلخوش نباشید که اخوان هم برای او ابزار است بقول مرحوم کاک احمد (رح) :

    شیری دوژمن تیکه له حه تمه ن به ژاری ماره وه

    یا اینکه

    کورده وریا به نه بیته داره ده ستی دوژمنت
    دوژمنت نه تباته مه یدان بو برای خو کوشتنت

    من خودم کوچییک همه کوردها هستم چه پکک چه پارتی چه یکگرتوو چه مکتب چه صوفی و چه لیبرال و چه هر جناح و دست دیگری … حتی کوردهای جاش را هم دوست دارم و جاش بودنشان را ناشی از محرومیت و فقر و هه ژاری می دان.

    درود خدا بر تمام برادران و خواهران کوردم چون غیر از شما کس دیگری را ندارم

    ضمنا من با نام جواد نظر دادم اما اسم واقعیم قباد است و این کامنت را با نام Qobad می فرستم.

    • با سلام
      ممنون از شما دیدگاهتان مورد احترام است. اما داوریتان در باره دیگران دادگرانه و مستند به منابع بی طرف نیست.
      دیدگاهتان را در باره مردم کرد برا سران ب کاکا و اتحادیه میهنی نیز بفرستید.

  2. بغدادی یک ریاکار است

    دروغه ۹۹% حملات داعش در ترکیه علیه اقلیت کرد است.

    انفجار آنکارا سوروچ دیاربکر غازی عنتب تمام قربانینش کوردها هستند.

    اگر ابوجهل البغدادی راست میگه علیه نیورهای مرتد امنیتی ترکیه اقدام جهادی کند نه اقلیت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *