آخرین خبرها

لاریجانی: اقدام اخیر BBC بچه گانه بود.

لاریجانی: اقدام اخیر BBC بچه گانه بود

1425631808رئیس مجلس …. اقدام اخیر بی بی سی اشاره کرد و گفت: اخیرا یک اقدام شیطنت آمیزی در رسانه های بیگانه در زمینه انتشار سندی جلعی از اسناد آمریکا انجام شد. قصد این بود که در مبارزات امام خمینی علیه آمریکا تردید ایجاد کنند. گرچه این بازی کودکانه و دستکاری در انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد به طوری که گری سیک که عضو شورای امنیت آمریکا در آن زمان است در مقاله ای به صورت روشن،‌ غیرواقعی بودن این اقدام بی بی سی را توضیح داد.

لاریجانی گفت: اما آنهایی که با مشی امام از قبل انقلاب آشنا بودند و همچنین در دهه نخست انقلاب با صراط ایشان از نزدیک آشنا بودند، آنقدر این اقدام بیگانگان را دور از واقعیت دیدند که نیازی به توضیح ندیدند. البته دیدم که برخی صاحبنظران در داخل اظهاراتی را ارائه کردند و شگرد مکارانه این جریان بدلی را افشا کردند اما به نظر می رسد باید قصد اصلی آنها را فهم کنیم.

وی تاکید کرد: شاید قصدشان از این اقدام قلابی این باشد که شوکی در افکار عمومی ایجاد کنند تا قبح رابطه با آمریکا ریخته شود و اینگونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت ترین شرایط، بوده است. گرچه این مکر و فسون به فضاحتی رسانه ای برای آنها بدل شد، اما نشان می دهد که چقدر آنها نیازمند شرایطی هستند که ایران دچار ساده انگاری دیپلماتیک شود. اینجاست که قدر و منزلت توصیه های رهبر معظم انقلاب در داشتن روحیه انقلابی مشخص می شود که باید موضعی سنجیده و قاطع نسبت به این اقدامات مکارانه داشته باشیم.

او همچنین به تروریست خواندن ایران از سوی آمریکا واکنش نشان داد. لاریجانی اظهار کرد: اتهام دیگری هم در موضوع حمایت از تروریست به ایران زدند که سبکسرانه و جاهلانه بود. کیست که نداند امروز در منطقه ایران است که در مقابل تروریست ها ایستاده است؟ کیست که ندادند تروریست های جنایتکار نتیجه سه دهه رفتار دولت آمریکا در منطقه هستند؟ مگر همین اخیرا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آن کشور لب به آشکارسازی نگشود و نگفت ما جریان های تروریستی افغانستان و داعش را به وجود آوردیم؟ کیست که نداند همکاران و دوستان و دست نشانده های آمریکا در منطقه دستشان با امریکا در یک کاسه است؟

رئیس مجلس گفت: با همه این احوال با کمال وقاحت ایران را متهم می کنند که از تروریست ها در منطقه حمایت می کند. اینها نشان می دهد که چقدر وزن آنها از نظر بی وزنی و بی آبرویی گشاده شود که می خواهند شرایط بسیار واضح را وارونه جلوه دهند، اما ملت ما باصلابت راه انقلاب خمینی را ادامه خواهد داد.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *