آخرین خبرها

داعش؛ ترکیه را مقصر اصلی شکستش در کوبانی می داند.

IMG22014103251413963926
داعش؛ ترکیه را مقصر اصلی شکستش در کوبانی می داند. 
گروه تروریستی داعش ترکیه را عامل اصلی ناکامی این گروه در تصرف شهر استراتژیک کوبانی معرفی کرده است.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری ملیت، بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به دولت اسلامی عراق و شام، این گروه مقصر اصلی شکستش در جنگ کوبانی را ترکیه اعلام کرده است. به همین دلیل نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق “سلیمان شاه”، “جیلوه گوزو”، “ریحانلی”، “مرشد پینار”، “یایلا داغی” و “کیلیس” تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده اند. با شکست دولت اسلامی عراق و شام  در کوبانی استراتژی های منطقه دستخوش تحولاتی شده است. به همین دلیل ترکیه خود را برای مقابله با دولت اسلامی عراق و شام و فتنه های در درون این کشور از جانب افراد منسوب به این سازمان تروریستی آماده می کند.
بعد از شکست داعش در کوبانی، در درگیری های PYD با دولت اسلامی عراق و شام تحولات گسترده ای به نفع نیروهای کردی صورت گرفته است. شکست داعش در جبهه کوبانی در روحیه این سازمان تاثیر عمیقی به جا گذاشته و باعث ناامیدی نظامیان آن شده است. در مقابل اعتماد به نفس کردها افزایش پیدا کرده است.
از طرف دیگر، روابط بارزانی- ترکیه و اجازه عبور پیشمرگ های کرد به کوبانی که یکی از عوامل شکست داعش در کوبانی ارزیابی می شود باعث ایجاد کینه در دولت اسلامی عراق و شام از ترکیه شده است. بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به دولت اسلامی عراق و شام، داعش، ترکیه را عامل اصلی شکستش در کوبانی معرفی کرده است. به همین دلیل ترکیه خود را آماده عکس العمل های احتمالی دولت اسلامی عراق و شام می کند.
ترکیه با سوریه دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک است که در هیچ کجای این مرز دولت سوریه حاکم نیست. بخش های مختلف این مرز تحت کنترل نیروهای PYD، دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و ارتش آزاد سوریه قرار دارد. به همین دلیل ترکیه در خصوص این مرزها نگرانی های زیادی دارد.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۲ نظر

  1. سلام اقای سلیمی ماجرای این دادستان روانسر چیه اگه میشه توضیح بدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *