آخرین خبرها

راشد غنوشی پیروزی حزب ندای تونس را تبریک گفت.

reuters5-6کمیسیون انتخاباتی تونس در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد در انتخابات پارلمانی این کشور، حزب ندای تونس ۸۵ کرسی از ۲۱۷ کرسی مجلس نمایندگان این کشور و حزب النهضه نیز ۶۹ کرسی را از آن خود کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، حزب « اتحاد میهنی آزاد »، به رهبری سلیم ریاحی بازرگان و رئیس باشگاه آفریقایی، یکی از باشگاههای مهم تونس، با کسب ۱۶ کرسی در ردیف سوم قرار گرفت و پس از آن حزب چپگرای « جبهه مردمی » نیز ۱۵ کرسی مجلس نمایندگان این کشور را به دست آورد.
تونس با این انتخابات پارلمانی که پس از آن نیز ۲۳ نوامبر انتخابات ریاست جمهوری تونس برگزار خواهد شد، پس از چهار سال از وقوع انقلابی که ژانویه ۲۰۱۱ به دیکتاتوری زین العابدین بن علی خاتمه داد، از ثبات سیاسی برخوردار می شود.
حزب ندای تونس، تشکلی است که در آن چپگراها، راست میانه و همچنین مخالفان و هواداران رژیم بن علی حضور دارند و به شدت مخالف اسلامگراهای النهضه است.

رئیس حزب حاکم تونس: حزب ندای تونس خطرناکتر از سلفی‌ها است (۲۱ مهر ۹۳)

رئیس حزب اسلامی النهضه با انتقاد شدید از حزب مخالف دولت ندای تونس اعلام کرد: حزب ندای تونس برای کشور خطرناکتر از سلفی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، راشد الغنوشی، رئیس حزب حاکم النهضه در تونس، در گفتگوی مطبوعاتی تاکید کرد: حزب ندای تونس که ریاست آن را باجی قائد السبسی، نخست وزیرسابق این کشور برعهده دارد، بسیار خطرناکتر از سلفی‌ها برای انقلاب تونس است.

وی گفت: حزب ندای تونس در حقیقت به دنبال بازگرداندن چهره‌های نظام زین العابدین بن علی، رئیس‌جمهور مخلوع تونس است. ندای تونس قدرت سیاسی جدید نیست و حتی سلفی‌ها با وجود اقدامات افراط‌گرایانه خود بازهم جزو نیروهای انقلابی هستند و مدت‌ها در زندان و بازداشتگاه‌های بن علی به سر برده‌اند لذا از جمله قربانیان انقلاب تونس به شمار می‌روند اما بیشتر اعضای جنبش ندای تونس از کسانی هستند که در زمان نظام سابق، در نظام فعالیت داشتند و حالا به عنوان حزبی جدید در تونس حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: سلفی‌ها خارج از دستگاه‌هایی دولتی هستند در حالی که اعضای جنبش ندای تونس در بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی تونس و رسانه‌ها حضور دارند لذا بسیار خطرناکتر از سلفی‌ها برای انقلاب تونس هستند.

این مسئول تونسی همچنین از سلفی ها خواست تا قدر دستاوردهای انقلاب تونس از جمله آزادی و امکان تشکیل حزب را بدانند و برای رسیدن به خواسته‌هایشان مانند سایر احزاب فعالیت کنند.

الغنوشی با اعلام اینکه برخی از گروه‌های تونسی برای ایجاد درگیری میان دولت و جوانان سلفی تلاش می‌کنند تاکید کرد: برخی‌ها در عالم سیاست و رسانه تلاش می‌کنند تا گروهی از تونسی‌ها را به جنگ علیه گروهی دیگر تشویق کنند و این در حالی است که نتیجه آن چیزی جز خسارت برای همه تونسی‌ها نیست.

رهبر حزب النهضه تونس در ادامه تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند حزب النهضه همانند نظام بن علی به بازداشت گروهی سلفی‌ها بپردازد بدانند که ما مخالف این شیوه هستیم چرا که دولت در تعامل با مردم به جریان‌های فکری و طرز تفکرشان توجه نمی‌کند.

این مسئول تونسی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که قانون اساسی باعث ترس و وحشت گروهی از مردم تونس و عدم اطمینان آنها شود جنبش النهضه آن را اجرایی نخواهد کرد.

منبع:ایسنا

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *