آخرین خبرها

اوباما به ایرانی‌ها اطمینان داده که قصد براندازی اسد را ندارد.

1289a62b-ad56-4cd4-b0b8-268ab814902eاوباما به ایرانی‌ها اطمینان داده که قصد براندازی اسد را ندارد

یک مقام صهیونیستی افشا کرد که رئیس جمهور آمریکا در نامه به رهبری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده هدف حملات هوایی در سوریه مبارزه با داعش است، نه براندازی بشار اسد رئیس جمهور این کشور.

به گزارش فارس، یک مقام صهیونیستی با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به طور غیرمستقیم از نامه اوباما به مقام معظم رهبری مطلع شده، گفت در این نامه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده هدف از حملات هوایی به سوریه براندازی بشار اسد رئیس جمهور این کشور نیست.

به ادعای روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، یک مقام اسرائیلی که به خاطر حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت، رژیم صهیونیستی به طور مستقل از نامه مخفیانه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به رهبری ایران مطلع شده بود. به گفته وی، مدت کوتاهی بعد از اینکه نامه ارسال شد، رژیم صهیونیستی از این موضوع آگاه شد. در واقع، اطلاعات به طور غیر مستقیم از طریق کانال هایی که بخشی از روابط رسمی اسرائیل با دولت آمریکا نبوده، به تل آویو منتقل شده است.

پیش از این روزنامه «وال استریت ژورنال» خبر نامه باراک اوباما به رهبر معظم ایران را افشا کرده بود؛ نامه ای که ظاهرا در آن او به ایران پیشنهاد داده بود در مبارزه با داعش همکاری کند به شرط آنکه ایران با ۱+۵ به توافق برسد.

بر اساس گزارش هاآرتص، اطلاعات اسرائیل نشان می دهد اوباما در این نامه تلاش کرده نگرانی ایرانی ها را کاهش دهد. اوباما در این نامه شفاف بیان کرده ائتلاف بین المللی که تشکیل شده و حملات هوایی در سوریه صرفا علیه داعش است و اینکه دولت آمریکا هیچ قصدی برای سرنگونی دولت بشار اسد ندارد.

به نوشته این روزنامه، اینکه دولت اوباما اسرائیل را خارج از گود نگه می دارد و نیز اینکه اسرائیل به طور غیرمستقیم از این نامه مطلع شده، به بدبینی عمیق دفتر نتانیاهو درباره نیت کاخ سفید در قبال مسئله ایران افزوده است. این نامه همچنین این نگرانی را در اسرائیل افزایش داده است که مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه باعث موضع ملایم آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران شود.

بر اساس این گزارش، هر چند این نامه مخفی نگه داشته شده بود، اما رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره آن گفت وگو کرده اند. احتمالا این مسئله در مذاکرات هیئت اسرائیلی به ریاست «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی با مقامات ارشد آمریکایی به ریاست سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا که ۱۰ روز پیش انجام شد، مطرح شده است.

 دیپلوماسی ایرانی

 

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

یک نظر

  1. انصار سایبری

    ربط این خبر با عکس بالا بود که جنابعالی دارید علیه امنیت کشور اقدام می کنید می خواهید بگید امام مزدور آمریکاس به مقامات بالا اطلاع داده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *