آخرین خبرها

مسعود بارزانی:ارسال نیروی پیشمرگه بدون موافقت ترکیه و آمریکا ممکن نبود.

IMAGE635503038249222356
مسعود بارزانی:ارسال نیروی پیشمرگه بدون موافقت ترکیه و آمریکا ممکن نبود.
بخشی از نیروهای پیشمرگ وارد کوبانی شدند
بخشی از واحدهای پشتیبانی نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان عراق از طریق گذرگاه مرزی مرشد پنار وارد کوبانی شدند.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، پنجشنبە (۸ آبان/ ۳۰ اکتبر) نیروی پیشمرگ اعزامی اقلیم کردستان به مرز ترکیه و سوریه رسیده و به نیروهای پیشمرگی که پیشتر توسط هواپیما به این منطقه اعزام شده پیوستند.
بخشی از نیروهای پیشمرگ که نیروهای پشتیبانی و تدارکات می باشند در نزدیکی دروازه مرزی مرشد پنار مستقر شده و سپس به کوبانی رفتند و از سوی واحدهای مدافع خلق YPG مورد استقبال قرار گرفتند.
اطلاعات رسیده حاکی از استقرار تمامی نیروهای پیشمرگ اعزامی اقیم کردستان عراق در سورج واقع در نزدیکی دروازه مرزی مرشد پنار است و امروز بخشی از این نیروها وارد کوبانی شدند.
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کرستان عراق در بیانیەای دربارە اعزام نیروی پیشمرگ بە کوبانی اعلام کرد: نیروهای پیشمرگی که در حال حاضر به کوبانی اعزام شده اند تنها نیروهای پشتیبانی هستند و امیدوارم بتوانند همکاری خوبی با خواهران و برادران خود در کوبانی داشته باشند.
فرمانده کل نیروهای مسلح اقلیم کردستان گفت: در صورت نیاز و درخواست از اربیل، آماده اعزام نیروهای بیشتری برای دفاع از کوبانی و درهم شکستن تروریست ها هستیم.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان بیانیه ای در خصوص اعزام نیروی پیشمرگ به کوبانی صادر کرد.
در این بیانیه که نسخه ای از آن برای کردپرس ارسال شده است، روند اعزام نیروی پیشمرگ برای حمایت و پشتیانی از مدافعین کوبانی در مقابله با داعش تشریح شده است.
بارزانی در آغاز ضمن اشاره به اینکه داعش نه تنها یک گروه رادیکالی دینی است بر نژادپرست بودن این گروه نیز تاکید می کند و حملات آنها به اقلیم کردستان و کُردهای سوریه را دلیلی برای اثبات این مدعا می داند.
وی وضعیت و شرایط جغرافیایی کوبانی را دلیلی دانست که کمک رسانی مستقیم به مدافعین کُرد در مقابل داعش را برای اقلیم کردستان غیر ممکن کرده بود و در این باره به تلاش های اربیل برای کمک به‌ کوبانی اشاره می کند و مداخله ائتلاف جهانی ضد داعش در جنگ کوبانی و هدف قرار دادن مواضع این گروه تروریستی و اقدام هواپیماهای آمریکایی در ارسال کمک های نظامی اقلیم به مدافعین کُرد سوری را تأثیرگذار و شایان تقدیر دانست.
در بخشی از بیانیه بارزانی به روند اعزام نیروی پیشمرگ به کوبانی اشاره شده و آمده است: اعزام نیروی پیشمرگ به کوبانی بدون موافقت ترکیه و همکاری این کشور و آمریکا ممکن نبود،
منبع:کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *