آخرین خبرها

خود داعش یا خوی داعشی؟

دانلود (1)داعش یا خوی داعشی؟
این روزها موضوع بی رحمی ها، قتل و کشتار و آواره ساختن ها به وسیله گروه داعش سخن بسیاری از رسانه ها و محفل ها شده است، این تنفر و انزجار امری فطری، اخلاقی و بیش از همه دینی است، انسان طبیعی و سالمی نیست که از آن اقدام ها شادمان شود، یعنی همه از ذات قتل و ستم و تعرض به جان، مال و کرامت انسان ها -صرفنظر از دین، نژاد و ملیت آنان متنفریم، نه از مجموعه ای از انسان ها که دارای عنوان، پوشش، سیما و یا ادعاهای ویژه ای هستند، چه بسا در همین نزدیکی های محل کار و سکونت خود ما نمونه هایی از آنگونه آدم ها با آن شیوه از پوشش و سیما و ادعا زندگی کنند نه اینکه بسیار بی آزار بلکه خیلی هم خدمتگذار باشند، پس همه ما کردار و رفتاری ویژه-یعنی تعرض به جان و کرامت دیگران- را زشت، غیر انسانی و غیر اسلامی می دانیم، فرق نمی کند آن متعرض فرد، جماعت و یا دولتی از دولت ها باشد، به ویژه اگر دولت ها با توجه به برخورداری از امکانات و ابزارهای نظامی، اطلاعاتی، مالی، اداری به ترور و قتل و آواره سازی دیگران اقدام بنمایند، به هیچوجه با جرایم گروه و جماعت هایی با امکانات محدود قابل مقایسه نیستند. فراموش نکنیم ما با ددمنشی، دروغگویی، دیکتاتوری و انسان ستیزی مخالفیم، نه تنها با گروهی بنام داعش!
– با فرض پذیرش این موضوع به نظر شما این اندیشه و رفتار داعشی نبوده و نیست که:
– در طول سه سال گذشته بیش از ۲۳۰ هزار انسان را در سوریه قتل عام کرد، و بنا بر تصاویر و مدارک بدست آمده بیش از ۱۱هزار نفر از مخالفان را زیر شکنجه کشته است؟
– آیا داعش بود که با بمباران شیمیایی منطقه غوطه شرقی و غربی تنها در مدت کوتاهی هزار و سیصد انسان غالباً غیر نظامی و زن و مرد را به کام مرگ فرستاد؟
– آیا این سیاست داعشی غرب نیست که به دیکتاتوری افسار گسیخته می گوید: استفاده از سلاح شیمیایی بر ضد مخالفان خط قرمز است، اما تنها پس از ۱۵ بار استفاده از آن که تعداد قربانیان از صدها نفر گذشت، به زد و بند نیم بند پرداخت؟ آیا معنای آن هشدار چراغ سبزی نبود که می توانید از بمب و موشک، هواپیما و هیلکوپتر، بمب خوشه ای و بشکه ای و… برای سرکوبی مخالفان استفاده نمایید؟
– آیا داعش بود که بیش از یکصدهزار نفر از مخالفان- به ویژه چهار هزار زن- را در عراق زندانی کرد و بسیاری از آنان را شکنجه نمود؟
– آیا داعشی ها بودند که رسوایی بزرگ زندان ابوغریب را که بازتاب جهانی داشت به وجود آوردندیا غرب و دولت مورد حمایت آن؟
– آیا این کار گروه داعش بود که در جریان جنگ فرقه ای چند سال پیش در عراق ده ها هزار نفر را از دم تیغ گذراند؟
– آیا این داعش بود که صدها نفر از پیروان یکی از روحانیون مخالف را در نجف و اطراف آن قتل عام کرد و برخی را زنده زنده در آتش سوزاند؟
– آیا این داعش بود که گردهمایی مسالمت آمیز مردم شهر (حویجه) در جنوب کرکوک را به رگبار بست و بیش از هفتاد نفر از آنان را کشت و جنازه هایشان لگدمال کرد؟
– آیا داعشی ها بودند که بیش از ۶۰ زندانی را در زندان شهر بعقوبه به رگبار بستند و قتل و عام نمودند؟
– – آیا این داعش بود که بر ضد دولت مردمی و منتخب مصر برای حفظ امنیت آل سعود و آل صهیون کودتا کرد و در میدان های «رابعه و نهضه» بیش از سه هزار و هشتصد نفر را قتل عام، ۱۵ هزار نفر را زخمی و ۳۸ هزار نفر را به بند کشید؟
– آیا داعش بود که بخاطر خدمت به امنیت صهیونیست ها ۱۲ میلیارد دلار به دولت کودتایی مصر جایزه داد؟
– آیا داعش بود که در سازمان ملل از ژنرالی کودتاچی و قاتل مانند سیسی استقبال کرد و برای مشروعیت او تلاش نمود؟
– آیا داعش است که با حمایت سیاسی، نظامی و مالی از ژنرالی ماجراجو و بدسابقه در شرق لیبی به دنبال فتنه جویی است؟
– آیا داعش بود که با ریختن هزاران تن بمب و موشک بر سر مردم مظلوم غزه هزاران غیر نظامی را به خاک و خون کشید؟
– از نگاه قوانین آسمانی و زمینی جنایت جنایت است و داعش و غیر داعش نمی شناسد.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۶ نظر

  1. این سخنان در محکومیت کشتارها و جنایتهایی است که عاملان متعدد دارد و همه مغضوب آقای سلیمی هستند. اما از جنایت مدفعیه سوریه توسط الطلیعه مقاتله سخنی گفته نمی شود. اما از کشتار شیعیان شهرهای نبل و الزهرا سخنی گفته نمی شود. حتی جنایات معارضان سوری را به پای نظام می گذارند. اسلام هم دستور به جنگ با مسلمانانی داده که به جنگ دیگر مسلمانان می روند و حاضر به صلح نیستند. همان که در فقه اسلامی باغی خوانده می شوند. بدین ترتیب باید گناه کشته شدن هزاران مسلمان در جنگ صفین و جمل و نهروان را به گردن امیر المومنین علی انداخت. متاسفانه جناب سلیمی متاثر از فضای فکری تقابلی میان شیعه و سنی گرفتار دام تفرقه بیانداز و حکومت کن انگلیس و آمریکا افتاده است.

  2. ۱۸۰هزار کرد توسط صدام نسل کشی شدند احتمالا شما هم به کردستان عراق رفته اید دراونجا صدهاتن هستند که به تاقانه انفال معروفند چون تمام اعضای درجه ۱ و درجه ۲ خودشونو از دست دادند اما

    ما در تاریخ ندیدیم کردها سربازان عراقی رو سر ببرند

    در تاریخ ندیدیم در شهرهایشان یک بمب کوچک کار گذاشته باشند.

    در تاریخ ندیدیم که یک عرب سنی یا شیعی چه اسلامگرا چه سکولار صدام رو محکوم کنن و بگن این ملت مسلمان مثل بقیه ملل عالم حق دارند(مثل سیستانی شیعه که فدرال بودن کردستان رو تقبیح کرده بود و قرضاوی سنی که استقلال و عبدالملک السعدی و طه الدلیمی سنی که فدرالیزه کردستان را تحرام اعلام کرده بودند) آقای خودشون باشند تازه برای صدام سلام و صلوت می فرسند.

    هدف داعش از جنگ تحمیلی علیه کردستان تنها اشغال کرکوک است اما الحمدلله پنج ماهه که نتونستند یک مشت خاک کرکوک را بگیرند. مالکی و دولت شیعه عراق به سنی های عرب ظلم کردند حقشونو ازونا بگیرند به کوبانی و شنگال چه ربطی داره همین حالا ۱ ملیون عرب سنی آواره کردستان عراقند . ما نژادپرست نیستیم اما فراموشکار هم نیستیم.

  3. آقای سلیمی سلام,

    همین پریروز گروه الشباب سومالی ۳۶ کارگر کنیایی را به قتل رساند / حتی صهیونیست ها و نازی ها به طور مشخص نرفتند این کارها رو بکنند این اعمال تنها از سوی مذهبیونی انجام می شود که آن را از رهگذر دینی شان تحت عناوینی چون تترس و … توجیه می کنند.

    مثلا همین گروه الشباب استدلال می کنه چون ارتش کنیا علیه اونها می جنگه پس اتباع کنیا هدف محسوب میشن بخاطر همین این کارگران بیچاره را قتل عام می کنند دست بلند کردن روی کارگر تنها از سوی انسان ها ی فاشیست قابل توجیه است.

    همین حالا داعش به کردستان حمله می کنه چرا؟ با پول قطر و حمایت ترکیه

    چرا محکوم نمی کنید آخه من وقتی وطنم و هم میهنانم زیر شمشیر مشتی بیابانی باشند دینمو می کشم رو سرم دین رو میخوام چیکار؟؟

    دیدی که در برنامه “الاتجاه المعاکس” مهمان داعشی چه گفت : الفرس هم المجوس و انتم(یعنی الکورد) انجس منهم

    اگر خاک ما همچنان مورد تعرض داعش قرار بگیرد مطمئن باش عواقب بدی برای همه مان درپی خواهد داشت.

  4. سلام

    اعمال داعش قابل توجیه نیست آقای سلیمی ، میخواهید ۸جریان داعش را امری طبیعی – مردمی جلوه دهید که نییجه حوادث منطقه و جنگها و ترورهاست اشتباه می کنید مردم اسلحه ندارند توپ و خمپاره و ضد هوایی ندارند حتی یک تفنگ ساچمه ای هم ندارند، مردم آموز دیده جنگی نیستند ، قبلا سر مردم را در تمرینات از تن جدا نکرده اند،قبلا در تمریناتشان زنان را سنگباران نکرده اند ،مردم از صدای یک تیر هم میترسند ،…..داعش گستاخ ترین چهره یهود بین الملل است که پرده دری کرده از اروپا آمده عده ای اعرابی( نه عرب) را هم به مزد گرفته

    • باسلام.
      فقط همین سخن آقای هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به شما یاد آوری می نمایم که:« ما (تشیع غالی) با اهانت به باورها و شخصیت های مورد احترام اهل سنت باعث به وجود آمدن طالبان و داعش شده ایم.» البته این سخن ایشان یکی از ده ها عامل بروز افراطی گری و تند روی است، عامل دیگرش هم زندانی شدن ۱۲۰هزار سنی عرب به وسیله دولت نوری مالکی،که بیش از ۴۲۰۰ نفرشان زن هستند.و یکی دیگر نیز کشتار ۲۶۰ هزار غیر نظامی به وسیله دولت بعثی سوریه و آواره شدن بیش از چهار میلیون از مردم آن کشور.

  5. کوبانی حره

    حرف حساب شما این است که می خواهید جنایات داعش را با جنایات پدیدآورندگان داعش پاک کنید/ آقای سلیمی خواهش می کنم بروید جنایات انفال ۱ تا انفال ۸ را مطالعه بفرمایید / همین عرب های بعثی بعقوبه و فلوجه و تکریت جنایاتی را که سابقا انجام داده اند ابدا نه بشار نه داعش نه سیسی انجام نداده / فقط و فقط بروید در مورد زندان نقره السلمان تحقیق کنید ببینید همین عرب ها با زنان و کودکان کرد چه کردند که هر انسان باشرفی ازینکه چنین ظلم هایی صورت گرفته بر خود می لرزد / اما شما با عرض پوزش سینه برای اینها سپر می کنید و ابدا حرفی از جنایات همین اعراب نمی زنید یا اگه بگید خیلی خیلی زود می گذرید درحالیکه جنایات صدام و عرب های دوروبرش را هم شارون انجام نداده شارون دوزخی و صدام بهشتی؟ یهودی ظالم و عرب مظلوم؟؟؟؟ بنده منصفانه معتقدم که هر دو ظالمند و اعراب نه تنها چشم بر جنایات بعث عراق پوشیده اند بلکه او را شهید و قهرمان می خوانند / نه به بعث عراق نه به بعث سوریه نه فاشیسم سنی نه یه فاشیسم شیعی نه فاشیسم تلمودی/ درود بر مردم آزاده کردستان که میهن و هویت و آزادیشان را با بعث و فاشیسم عوض نکردند و نمی کنند و نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *