آخرین خبرها

اسارت نخستین نظامی صهیونیست.

News_1393_tir1_shaolaron_300_0مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که یک افسر یگان مرزی ارتش عبری به نام شائول آرون با کد نظامی ۶۰۹۲۰۶۵ را به اسارت خود درآورده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان های قسام خاطرنشان ساخت که این افسر یگان مرزی ارتش عبری را در جریان عملیات اخیر خود در شرق محله التفاح به اسارت گرفته و علاوه بر آن، ۱۴ سرباز دیگر را به هلاکت رسانده و بیش از ۵۰ نفر را زخمی کرده است که در میان نام آنها نام فرمانده تیپ گولانی نیز دیده می شود.
در حالی گردان های قسام خبر این موضوع را اعلام کرد که دشمن در تردید بود آیا شمار واقعی نظامیان به هلاکت رسیده خود را اعلام کند یا نه که در نهایت به بخشی از تلفات و خسارت وارده به تیپ گولانی اذعان نمود ؛ ولی چیزی که دشمن به آن اشاره نداشت، گم شدن یکی از نظامیانش بود بود. اگر فرماندهان ارتش عبری در مورد تعداد کشته ها و مجروح ها دروغ گفته اند، در مورد سرنوشت افسر گمشده صهیونیست به جامعه عبری چه خواهند گفت؟!
گردان های قسام در بیانیه ای اعلام کرد: «به یاری حق، عملیات صورت گرفته در شرق محله التفاح کابوسی همیشگی برای ارتش عبری باقی خواهد ماند. در این عملیات یک یگان ویژه از نیروهای قسامی، نظامیان صهیونیستی را که قصد پیشروی به سمت شرق محله التفاح را داشتند، به سمت یک میدان مین از پیش آماده شده کشاندند و بعد از آن، میدان مذکور را منفجر کردند. بعد از به راه انداختن انفجار، نیروهای قسامی به سمت نفربرها رفتند و درهای آن را باز کرده و تمام سرنشینانش را به هلاکت رساندند که نتیجه آن، نابودی ۱۴ سرباز صهیونیست و درگیری با آنها از فاصله ای نزدیک بود.»
در پایان بیانیه گردان های قسام آمده است: «بیانیه ها و اطلاعیه های مقاومت عین حقیقت است. مبارزان ما ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست دارند و اعضای جامعه صهیونیستی نیز باید خبرهای واقعی را از طریق بیانیه های ما دنبال کند نه از طریق رهبران دروغگو و فریبکارشان.»
یکی از فرماندهان قسامی در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین عنوان داشت که در میان افراد به هلاکت رسیده در عملیات مذکور دو تن از فرماندهان تیپ گولانی نیز بودند که سه تن از آن درجه ستوانی داشتند و اندکی پیش اجازه داده شده تا نام آنها اعلام شود.
اخبار تایید نشده ای نیز وجود دارد که نشان می دهد این نظامی به اسارت گرفته شده صهیونیست جانشین فرمانده تیپ گولانی است که فرمانده اش به شدت زخمی شده است.
گفتنی است که نام «شائول» به این معنا می باشد که این نظامی به اسارت گرفته شده از نیروهای دروزی، بدوی، یهودیان شرقی و اتیوپیایی های عضو ارتش عبری نیست ؛ بلکه این فرد از یهودیان سفید پوست غربی می باشد. نام شائول برگرفته از نام اولین پادشاه بنی اسرائیل است.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *