آخرین خبرها

انهدام شش تانک میرکاوا و هلاکت ۳۲سرباز و افسر صهیونیست در غزه

12450-43588-8587957693073782510-cvv
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” طی دیروز شنبه و بامداد امروز یکشنبه ۲۰/۷/۲۰۱۴ موفق شدند ۵ عملیات ضد صهیونیستی را به اجرا درآوردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اجرای موفقیت آمیز این عملیات ها ارتش شکست خورده رژیم صهیونیستی را شوکه کرد.
مبارزان قسام در جریان عملیات امروز به ساختار و سیستم امنیتی و نظامی اسرائیل ضربه زدند، حال آنکه بالگردهای اسرائیلی در مرزهای نوار غزه پرواز می کردند.
نیروهای قسام طی عملیات های دیروز و امروز ۳۲ افسر و سرباز صهیونیستی را به هلاکت رساندند.
هلاکت ۲۹ سرباز  و افسر صهیونیست در غزه
گردان های عزالدین قسام اعلام کرد که ۱۴ سرباز رژیم صهیونیستی را بامداد امروز (یکشنبه) در کمینی در شرق منطقه التفاح در شهر غزه به هلاکت رسانده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای آن در ساعات اولیه بامداد امروز کمینی را علیه نیروهای اسرائیلی ترتیب دادند که در تلاش بودند به شرق منطقه التفاح در فاصله ۵۰۰ متری شرق بیمارستان الوفاء پیشروی کنند که بر اثر آن تمام تجهیزات اسرائیلی ها از بین برده شد و سپس اعضای مقاومت به سمت نفربرها پیشروی کرده و درهای آن را گشودند و تمام ۱۴ سربازی که در آن حضور داشتند به هلاکت رساندند.
در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز از گسترش دامنه حملات زمینی خود به نوار غزه خبر داد.
در بیانیه این رژیم آمده است که گسترش دامنه حملات زمینی از عملیات صخره سخت با پیوستن نیروهای بیشتر به این عملیات نظامی صورت می گیرد.
بنی گانتس، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هدف از این عملیات زمینی وارد کردن ضربه ای شدید به حماس و از بین بردن توانایی های نظامی و عملیاتی آن تا حد امکان و ایجاد شرایط امنیتی بهتر در اراضی اشغالی است.
پیشتر گردان های عزالدین قسام روز شنبه اعلام کرده بود که در عملیاتی گسترده ۱۵ افسر و سرباز اسرائیلی را به هلاکت رسانده و چندین تن دیگر را مجروح کرده و تجهیزات آن ها را از بین برده است.
پیش از صدور این بیانیه، گردان های عزالدین قسام اعلام کرده بود که یگانی ویژه از نیروهای آن از طریق تونلی در پشت خطوط ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الریان در اطراف صوفا در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه نفوذ پیدا کرد و پنج سرباز اسرائیلی را به هلاکت رساند.
در این بیانیه تاکید شده است که تمام اعضای یگان گردان های عزالدین قسام که دست به این حمله زدند سالم به نوار غزه بازگشتند.
ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به این عملیات مدعی شد که احتمالا یکی از سربازان اسرائیلی زخمی شده است.
پس از این حمله نیروهای رژیم صهیونیستی حملات هوایی و توپخانه ای خود به چندین منطقه در نوار غزه را تشدید کرد.
پیشتر نیز گردان های عزالدین قسام اعلام کرده بودند که ۱۲ تن از نیروهای آن به پایگاه نظامی ابومطیبق وابسته به رژیم صهیونیستی در خارج از مرزهای نوار غزه نفوذ کرده و چهار خودروی جیپ را هدف قرار داده و شش سرباز اسرائیلی را که در این خودروها بودند به هلاکت رسانده و چند تن دیگر را زخمی کرده اند.
در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی نیز به کشته شدن دو تن از سربازانش در این عملیات اذعان کرد.
از سوی دیگر، سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم عملیات گسترده ای که با هدف به اسارت گرفتن یا کشتن تعداد زیادی از سربازان یا غیرنظامیان اسرائیلی بود، ناکام گذاشتند.
در بیانیه جداگانه شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروهای نخبه وابسته به آن روز شنبه حمله ای به تجهیزات رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس از پشت خطوط ارتش رژیم صهیونیستی داشتند و توانستند یک تانک و بلدوزر را منفجرکنند.
همزمان گردان های عزالدین قسام با موشک و خمپاره گروه های نظامی اسرائیلی را در شرق منطقه القراره در جنوب نوار غزه و شرق استان الوسطی و اطراف پایگاه عسقلان در شمال بیت لاهیا هدف قرار دادند.
نیروهای رژیم صهیونیستی از پنجشنبه شب به مسافت های محدودی در نزدیکی نوار مرزی در مناطق شمالی و شرقی نوار غزه نفوذ کرده اند.
در همین حال گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز بامداد روز شنبه اعلام کرد که دو تانک نیروهای رژیم صهیونیستی را در شمال نوار غزه منفجر کرده و اعضای این گروه مسلسل یکی از این تانک ها را تحت کنترل خود درآورد.
همزمان گردان های مقاومت ملی شاخه نظامی جبهه دموکرات آزادسازی فلسطین اعلام کرد که روز شنبه پایگاه کیسوفیم رژیم صهیونیستی را با دو موشک هدف قرار داده است.
همزمان با تلاش گروه های مقاومت برای جلوگیری از نفوذ نیروهای رژیم صهیونیستی، گردان های عزالدین قسام و دیگر گروه های مقاومت به شلیک موشک ها به مناطق مختلفی از اراضی اشغالی ادامه می دهند.
الجزیره گزارش داد که موشک هایی از غزه به سمت شهرها و مناطق اراضی اشغالی همچون اسدود شلیک شدند و صدای آژیر خطر نیز در شمال و جنوب تل آویو به صدا درآمد.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گروه های مقاومت ظرف دو هفته بیش از ۱۵۰۰ موشک از میان ۱۰ هزار موشک خود را به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.
رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که چندین اسرائیلی با ترکش موشک های فلسطینی ها در بئرالسبع زخمی شدند.
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کردند: مبارزانشان موفق شدند ۶ دستگاه خودروی نظامی اسرائیلی را در منطقه الزنه واقع در شرق خان یونس هدف قرار دهند.
این گردان ها با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کردند: رزمندگانشان ساعت ۷:۱۷ بامداد امروز یکشنبه ۲۰/۷/۲۰۱۴ یک فروند تانک مرکاوا را با یک گلوله خمپاره آر پی جی نشانه رفتند.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است:« رزمندگان قسام به فاصله دو دقیقه یک تانک دیگر را در منطقه الزنه هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.»
در این بیانیه می خوانیم:« دلیرمردان قسام همچنین با دو گلوله خمپاره تاندوم و آر پی جی سومین تانک مرکاوا و با یک گلوله آر پی جی چهارمین تانک را مورد حمله قرار دادند.»
گردان های قسام تاکید کردند که نیروهایشان با یک گلوله خمپاره آر پی جی یک دستگاه تانک و همچنین با یک گلوله آر پی جی ششمین تانک را هدف حمله قرار دادند.
منابع عبری همچنین از کشته و زخمی شدن چندین صهیونیست از بامداد امروز به دست مبارزان فلسطینی خبر دادند.

http://www.qodsna.com/NewsPage.aspx?newsid=45481

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *