آخرین خبرها

آنچه داعش(و نیروهای عشایر) در موصل بدست آوردند.

1935497_Page__2بیان جبر سولاغ وزیر کشور سابق عراق اظهارداشت: موصل در حال حاضر در دست داعش است، این گروهک تروریستی استان های انبار و صلاح الدین و بخش هایی از استان دیالی را نیز تحت کنترل خود دارد. این مجموعه مکان هایی است که در جنگ با داعش از ژوئن ۲۰۱۴ از دست داده ایم که تقریبا دو برابر سرزمینی است که اعراب در سال های ۱۹۶۷ و ۱۹۴۸ در جنگ با رژیم صهیونیستی از دست دادند!
هنوز تا همین الآن هم نتوانسته ایم از شوکی که در پی این حادثه بر ما وارد آمد، خارج شویم. اما به هر حال این حادثه ماحصل همان هشدارهایی است که از دو سال قبل می دادیم و هیچ کس صدای ما را نمی شنید. حتی به نیروهای متنفذ در دولت فعلی عراق نیز بارها این مساله را گوشزد کردیم و گفتیم که به هوش باشند. حقیقت این است که ما برای خلل هایی که در موصل از فروپاشی های امنیتی گرفته تا فساد و رشوه از سر تا ذیل هیچ کاری نکرده ایم، تا این که دشمن افراط گرای داعشی به دروازه های موصل رسید و شاید آن چه ناقوس خطر را بیش از پیش به صدا در می آورد این باشد که به دروازه های بغداد هم برسد!
علاوه بر آن اراضی ای که داعش تصرف کرده و در آن حکومت “دولت خلافتی” تشکیل داده است ما ۱۵۰۰ ارابه نظامی گوناگون اعم از تانک و زرهی و خودروی نظامی و موشک های زمین به زمین و زمین به هوا و ۴۰۰۰ مسلسل دستی مختلف و ۵۲ توپ ۱۲۰ میلی متری که بر اساس سامانه جی پی اس کار می کنند و از پیشرفته ترین سلاح های امریکایی هستند از دست دادیم. داعش به کمک همین تجهیزات پیشرفته بود که هفته گذشته به دیوارهای بارگاه ملکوتی امامین عسکرین (علیهما السلام) حمله کرده بود. علاوه بر آن داعش بر مقادیر متنابهی از سلاح در انبار تسلیحاتی اردوگاه الغزلانی دست یافته است!
در گذشته هشدارهای بسیاری در این زمینه به گروهی از مسئولان امنیتی و نظامی داده بودم تا این اظهارات مرا به مقام های عالی رتبه کشور برسانند، به آنها توصیه کردم که سلاح های سنگین را به مکان های امن منتقل کنند همچنین توصیه کردم که زندانیان خطرناک تروریست را به زندان های ایمن تر ببرند، همان هایی که در حال حاضر ۴۰۰۰ نفرشان در پی حمله داعش به موصل و صلاح الدین از زندان های ابو غریب و التاجی و تکریت فرار کردند. متاسفانه هیچ کس این هشدارها را جدی نگرفت و به این توصیه ها عمل نکرد.
دپلوماسی ایرانی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

یک نظر

  1. داعش مرقد حضرت یونس را تخریب می کند اما کای به ضریح صدام که در تکریت است ندارد! شبکه های وهابی سنگ اینارو به سینه می زنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *