آخرین خبرها

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان جنایات وحشیانه‌ی رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین را محکوم کرد

aa_picture_20130509_48032_highاتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان جنایات وحشیانه‌ی رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین را محکوم کرد

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان جنایات وحشیانه‌ی رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین را محکوم کرد و از فلسطینیان خواست وحدت خود را در برابر اشغال‌گران حفظ و از مقاومت شرعی حمایت کنند. اتحادیه بر حق کامل فلسطینیان در بازستانی سرزمین‌های اشغالی و آزادی اسرا و بازگشت به میهن‌شان تأکید کرد.

الحمد لله والصلاه والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه ومن والاه وبعد؛

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و قتل و اسارت و آوارگی و ویران کردن خانه‌های مردم را محکوم کرد و برای ملت فلسطین که دیر زمانی است با این گونه اقدامات وحشیانه روبرو است آرزو کرد تا بتوانند در رویارویی با دشمنان و دفاع از دین و میهن و شرف و کرامت خود بلکه کرامت امت اسلامی پیروز و سربلند باشند.

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین نکات زیر را مورد تأکید قرار می‌دهد:

۱-مسأله‌ی فلسطین یک مسأله‌ی عادلانه و در واقع مشکل اساسی امت اسلامی و عربی است؛ امروزه فلسطین زیر اشغال رژیمی قرار دارد که حق هیچ گونه موجودیت بر این سرزمین مقدس را ندارد.

۲-اتحادیه‌ اقدامات رژیم اشغال‌گر قدس بر ضد ملت فلسطین و قتل و اسارت و آوارگی و ویرانی خانه‌های شهروندان توسط این رژیم را محکوم می‌کند. مسلم است که این اقدامات چیزی جز نشانه‌ی پستی و ذلت و خواری رژیم صهیونیستی نیست و تنها طغیان و ددمنشی آنها را نشان می‌دهد.

۳-اتحادیه بر حق ایستادگی ملت فلسطین در برابر اشغال‌گران تأکید می‌کند و آن را حق شرعی و قانونی می‌داند که همه‌ی انسان‌ها مکلف به پیگیری آن هستند.

۴-اتحادیه ایستادگی مردم فلسطین به ویژه اسرای فلسطینی در برابر اشغال‌گران را شایسته‌ی تقدیر می‌داند؛ چرا که توانستند بهترین نمونه‌ی عزت و کرامت و میهن‌دوستی را از خود نشان دهند و اکنون نیز بر حق آنان در اعتصاب غذا تا آزادی از زندان‌های اشغال‌گران تأکید می‌کند.

۵-اتحادیه‌ به تمام کشورها، سازمان‌ها و ملت‌ها یادآور می‌شود که به مسؤولیت خود در برابر مسأله‌ی فلسطین عمل کنند و به منظور متوقف کردن جنایات سازمان‌یافته‌ی رژیم صهیونیستی بر ضد ملت مقاوم فلسطین و شکستن محاصره‌ی غزه به تصمیمی فوری دست زنند. اتحادیه از جهانیان می‌خواهد از آشتی فلسطینیان حمایت کنند و از ملت فلسطین تا بازستانی کامل حقوق‌شان که در رأس آن آزادسازی سرزمین‌های اشغالی به ویژه قدس شریف قرار دارد دفاع کنند و حق بازگشت را برای تمام آوارگان محفوظ بدانند و به ادامه‌ی اشغال ظالمانه‌ی فلسطین پایان دهند.

“والله غالب على أمره ولکن أکثر الناس لا یعلمون”

۲۶ شعبان ۱۴۳۵ هجری

۳ تیر ۱۳۹۳ شمسی

دبیرکل                                                                                       رئیس اتحادیه

دکتر علی قره داغی                                                                 دکتر یوسف قرضاوی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *