آخرین خبرها

رهبران اهل سنت و عشایر عراق:اگر مالکی نرودبه بغداد حمله می کنیم.

4974مخالفین سنی مالکی در اربیل: بغداد سقوط می کند 
شماری از مخالفین سنی دولت نوری مالکی، پس از برگزاری نشستی در اربیل، بر کناره گیری نخست وزیر عراق از قدرت تاکید کرده و اعلام کردند که اگر به مطالبات آن ها پاسخ داده نشود، نیروهایشان را به سوی بغداد گسیل می دارند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شماری از مخالفین سنی دولت نوری مالکی که برای سقوط دولت وی تلاش می کنند و از سوی بغداد تحت تعقیب هستند، در اربیل گرد هم آمدند.

پس از پایان این نشست شیخ علی حاتم سلیمان، رئیس شورای انقلابیون عشایر عراق، علی دباش، سخنگوی ارتش اسلامی در عراق، عبدالرزاق شمری، مسئول ارتباطات الحرک الشعبی در کنفرانسی مطبوعاتی تهدید به سقوط دولت نوری مالکی کردند.

شیخ علی حاتم اظهار کرد: «بغداد سقوط می کند، زیرا هیچ شخصیت سیاستمدار با تدبیری در آن نمانده که بتواند از اتحاد کشور دفاع کند.»

این مخالف دولت مالکی که در اربیل بسر می برد اظهار کرد که آن ها نمی خواهند وضعیت عراق از کنترل خارج شود و تاثیر منفی بر امنیت اقلیم کردستان و یا کشورهای همسایه‌ بگذارد.

مشارکت کنندگان در این کنفرانس خبری در اربیل که همگی از سوی دولت عراق تحت تعقیب می باشند بر ادامه جنگ با مالکی تاکید کرده و اظهار کردند که در صورت عدم پاسخگویی به مطالباتشان نیروهایشان را به سوی بغداد گسیل می دارند.

آن ها «برکناری مالکی و تشکیل دولت موقت که شخصیت های بی طرف را در خود بگیرند و همچنین تشکیل اقلیمی سنی همچون اقلیم کردستان» را ازجمله‌ مطالبات اصلی خود ذکر کردند.

پیشتر رئیس شورای انقلابیون عشایر اهل سنت عراق در گفتگو با روزنامه ی شرق الاوسط چاپ لندن اعلام کرده بود که زمام امور موصل در اختیار انقلابیون عشایر است نه داعش.

شیخ علی حاتم اعلام کرده بود که تجزیه عراق بهترین گزینه برای سامان دادن به اوضاع این کشور است.

وی با نام بردن از رویدادهای موصل به «انتفاضه مردمی علیه دولت نوری مالکی» آشکار ساخته بود که انقلابیون عشایر در استان های الانبار، بغداد، نینوا، صلاح الدین و دیالی برای خود شوراهای نظامی تشکیل داده اند که فرماندهی این شوراها را افسران ارتش پیشین عراق بر عهده دارند.

کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

۲ نظر

  1. تورات مبین ناتانیاهو را هدایت کرده است

  2. سلام به استاد سلیمی گرامی نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها مطلبی گفته که باعث شرمندگی مسلمانانه از اینجاست که باید بگوییم ای مسلمانان جهان بیدار شوید:

    بنیامین نتانیاهو اعلام کرد بهتر است آمریکا با ایران درباره ساماندهی اوضاع عراق همکاری نکند بلکه به طرف‌های درگیر در آن اجازه دهد تا یکدیگر را ضعیف کنند. آنچه که ما امروز در عراق و سوریه شاهد آن هستیم دشمنی میان تندروهای شیعه از یک سو و تندروهای سنی به رهبری القاعده، داعش و دیگران است که هر دوی این جبهه‌ها دشمنان آمریکا به شمار می‌روند. نتانیاهو خطاب به آمریکا گفت: وقتی دشمنان شما با یکدیگر می‌جنگند دیگر نیازی نیست که یکی را تقویت کنید بلکه باید هر دو را تضعیف کنید. وی ادامه داد: در حال حاضر آمریکا باید دو کار انجام دهد یکی اینکه به داعشی‌ها اجازه ندهد که کنترل عراق را به دست گیرند و دوم اینکه به ایران اجازه ندهد قدرت را در عراق، لبنان و سوریه در اختیار بگیرد. وی مدعی شد که این مساله به تهران امکان کنترل (عراق) از طریق سوریه را می‌دهد چرا که ایرانی‌ها حامی نظام سوریه هستند و در لبنان هم حزب‌الله به عنوان متحد آن حضور دارد.[

    میشه ایمیلتونو بذارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *