آخرین خبرها

خادم آمریکا به عامل صهیونیستها تبریک گفت.

222پادشاه عربستان پیروزی السیسی را تبریک گفت

پادشاه عربستان بعد از اینکه کمیته انتخاباتی مصر، عبدالفتاح السیسی را رسماً به عنوان رئیس جمهور این کشور اعلام کرد، این پیروزی را به وی تبریک گفت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، ملک عبد الله پادشاه عربستان در پیامی پیروزی عبد الفتاح السیسی را در انتخابات ریاست جمهوری مصر تبریک گفت.
ملک عبدالله در این پیام همگان را به کنفرانسی که از آن با عنوان «دوستان و برادران مصر» یاد کرد، خواستار کمک به مصر برای پشت سر گذاشتن بحران کنونی شد.شده است.
کمیته عالی انتخابات مصر دقایقی قبل به طور رسمی اعلام کرد که ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق این کشور با بدست آوردن ۲۳ میلیون رای و ۹۶ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.
این درحالی است که حمدین صباحی رقیب السیسی با بدست آوردن بیش از ۷۵۰ هزار رای و ۳ درصد آرا بازنده انتخابات شد.
همزمان با اعلام نتایج تعدادی از طرفداران ژنرال السیسی در خیابان های قاهره شادی کردند و این در شرایطی بود که امروز همزمان با اعلام رسمی نتیجه انتخابات توسط کمیته عالی انتخابات نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر قاهره تدابیر امنیتی به اجرا درآورده بودند.
انتخابات مصر که دو هفته قبل برگزار شد با استقبال سرد مردم این کشور مواجه شد و دولت قاهره برای وادار کردن واجدان شرایط به حضور پای صندوق رای یک روز رای گیری را تمدید کند.کمیته عالی انتخابات اعلام کرد که درصد مشارکت در این دوره از انتخابات مصر ۴۷ درصد بوده است.(در حالی که مخالفان کودتاگران می گویند در این انتخابات کمتر از ده در صد مردم شرکت کرده اند.)
ناظران از قبل پیش بینی کرده بودند که السیسی با بتواند حمایت ارتش مصر و حمایت کشورهای خارجی بتواند در مقابل صباحی پیروز شود.
السیسی با کودتا علیه محمد مرسی تنها رئیس جمهور غیرنظامی مصر وی را برکنار کرد و حالا کمتر از یکسال پس از سرنگونی دولت سابق برخلاف اظهاراتش در زمان کودتا بر کرسی ریاست جمهوری مصر تکیه می زند.

دیپلوماسی ایرانی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۵ نظر

  1. سلام -به نظر من هم پیمان امریکا گفته شود بهتر است زیرا بر اساس منافع مشترک پیمان هایی را بسته اند ولی خدمتکار از خود هیچگونه حق اظهار نظر واختیاری ندارد به علاوه وضعیت سیاسی خاور میانه به حدی در هم است که بسیاری را دچار اشتباه مینماید درسوریه ای که به اسانی وبا کمترین خون ریزی میشد حکومتی نسبتا مردمی سر کار بیاید با دخالت ایران وحزب الله به جنگ داخلی تبدیل که غیراز ویرانی وعقب ماندگی عاقبت دیگری ندارد ودر این جنگ همه بازنده اند وتنها پیروز میدان قدرتهای فرا منطقه ای هستند وبه احتمال زیاد دخالت ایران و حزب الله در عراق نیز چنین سرنوشتی را برای مردم ان کشور خواهد داشت انشاءالله که چنین نشودومردم به نام مذهب یکدیگر را نکشند

  2. سلام دوباره به آقای سلیمی

    در ادامه عرض کنم جماعت های بانام اسلام که از حکومت و سیاست دم میزنند مطابق اسلام و احکام الهی قرآن عمل نمی کنند آنها خواستار قیام امت مسلمان علیه حکومت های مسلمان هستند در صورتی که این کار یک کار غیر قرآنی است ، چنین کاری ضد اسلام است حتی اگر آن حکومت عده ای کافر بوده کفرشان را علیه اسلام و مسلمانان علنی کرده علیه مسلمانان اقدام کنند ، شما قرآن خوانده اید میدانید که در چنین حالتی ربتعالی امر به انذار حاکمان و دعوت به عدالت و قسط و نهی از اعمال ضد انسانی فرموده و دستور به مهاجرت مسلمانان و مردم تحت ستم و پناه دادن به آنها فرموده است ، فرعون در حکومتش حتی نعوذبالله ادعای خدایی کرد به هر بهانه ای از مردهای اسراییلی می کشت اما موسی وهارون صلوات الله علیهما و امت مومن اسراییل مامور نشدند علیه فرعون و دستگاه حکومتش شورش کنند ……
    . خداوند تعالی از ابتدا خود راه به حکومت رسیدن حاکمان را بنا به صلاحیت و شایستگیشان هموار فرموده است برداشتن حکومت ها فتنه عظیمی است که دامن بیگناه و گناهکار را یکسره میگیرد و تبعات منفی اش سالها باقی میماند ……

  3. سلام آقای سلیمی
    یکی از تهمت هایی که علیه عربستان گفته میشود بی تفاوتی نسبت به امور مسلمانان است در صورتی که میبینیم خیلی فعال است این کشور

    من نمیدانم اشغال عراق بوده یا نه ولی اشغال افغانستان در مقابل روسیه بود عربستان از دین و جان و وطن مسلمانان دفاع کرده آیا این کجاش بده ؟

    فروش نفت به شرکت های چند ملیتی و دادوستد با آنها چه اشکالی داره ؟ آنها به نفت نیاز دارند و مسلمانان به کالاهای آنها ، نفت منطقه سهم جهان هم هست سهمی به آنها داده میشود آنها عوضش را میدهند این کجاش نادرسته؟

    قرار کمپ دیوید یک قرارداد صلح با اسرائیل است یهودیها یک دولت قانونی دارند هرچند نمیگذارند مرزهایش مشخص شود و فعلا فلسطین نام دارد اما این حکومت در سرزمین اسلام تشکیل شد تایهودیهای پراکنده جهان که مورد اذیت و آزار بودن محافظت شوند و حکام مسلمانان موافق بودند از سرزمین خود به آنها ببخشند هرچند یهودیها هم زمانی در آنجا صاحب مکنتی بودند و ازدستش داده بودند ….وجود اسراییل در خاورمیانه هیچگونه اشکالی نداره ….این افتخار مسلمانان است که میتوانند ازیهودیها حمایت کنند…..

    اینها چطور میتواند نشان از چهره ای نازیبا از اسلام باشد ؟ اینها عین زیبایی است!!!!!!

    آقای سلیمی مسلمان بودن هیچ امتیازی نیست و حقی برای مسلمان ایجاد نمیکند مگر به تقوا . شیوخ عربستان تقوای لازم را دارند و توانایی و صلاحیتش را دارند برای مسلمانان تصمیم بگیرند ولی عده ای به نام اسلام گرا نمیگذارند …………..

  4. سلام آقای سلیمی حالتون چطوره ؟

    واقعا دلتون میاد به شیوخ صاحب عزت اسلام در ریاض بگویید خادم امریکا
    آنها فرمانده امریکا هستند .

    • علیکم السلام خواهر گرامی
      خبر نداری خواهرم اگر وقت کردی در باره نقش سران سعودیه در باره اشغال عراق،و افغانستان، حمایت از سکولار و لیبرال ها و جماعت هایی در ظاهر سلفی مانند حزب النور مصر، حمایت از اردن و مصر برای حفظ امنیت اسرائیل، حمایت از جریان محمود عباس در برابر حماس،نشان دادن چهره ای نازیبا از دین خداوند. فروش روزانه ده میلیون بشکه نفت به شرکت های چند ملیتی غالبا صهیونیست، شراکت نفتی با خانواده بوش، دشمنی و توطئه چینی بر ضد بهار مردمی در راستای حفظ قدرت خود و مصالح غرب به ویژه آمریکا. حمایت از عملی از قرارد کمپ دیوید و رژیم حسنی مبارک برای پاسداری از آن، دشمنی با هر جماعت اسلامی که از حکومت و سیاست سخن بگوید و……….بررسی کن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *