آخرین خبرها

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان ملت لیبی را به وحدت و آشتی ملی فراخواند

images (2)اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان ملت لیبی را به وحدت و آشتی ملی فراخواند

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان، ملت لیبی را به وحدت و آشتی ملی فراخواند و از آنان خواست با کسانی که خواستار سرنگونی مشروعیت و فتنه‌انگیزی هستند محتاطانه رفتار کنند. اتحادیه از مردم خواست از اختلاف و خشونت دوری کنند و به هیچ وجه به اقدامات مسلحانه‌ی خارج از چارچوب قانونی متوسل نشوند. اتحادیه تأکید کرد خشونت مسلحانه هیچ زمانی برای کشورها به ویژه کشورهای عربی و اسلامی سودمند نبوده است

الحمد لله، والصلاه والسلام على رسول الله، وعلى آله وصحبه ومن والاه وبعد:

اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان با نگرانی عمیق حوادث جاری جمهوری لیبی را که در نتیجه‌ی اقدامات مسلحانه‌ی غیر قانونی و خارج از مشروعیت حاکم بر اراده‌ی ملت آزاده‌ی این کشور صورت می‌گیرد دنبال می‌کند. این مسأله امنیت و آرامش لیبی و کل منطقه را در معرض تهدید قرار داده است.

اتحادیه ضمن هشدار به هر گونه اقدام مسلحانه در سرزمین لیبی نکات زیر را مورد تأکید قرار می‌دهد:

  • اتحادیه توسل به خشونت در سرزمین لیبی یا اشاعه و توجیه آن را محکوم و تأکید می‌کند که استفاده از سلاح خارج از حدود قانونی و شرعی هیچ خیری را برای لیبی و هیچ یک از کشوهای اسلامی و عربی در پی نداشته است.

 

  • اتحادیه از تمام اقشار مردم لیبی با گرایش‌ها و سلیقه‌ها‌ی مختلف می‌خواهد به وحدت و سازش ملی تن دهند و در برابر کسانی که در راستای سرنگونی مشروعیت و فتنه‌انگیزی تلاش می‌کند با احتیاط برخورد کنند و اختلافات فیمابین را با رایزنی و گفت‌وگو با اهل حل و عقد که با اراده‌ی آزاد مردمی انتخاب شده‌اند حل و فصل نمایند. اتحادیه خواستار دوری از عواملی شد که به فتنه و تفرقه و جنگ داخلی بین مردم دامن می‌زند و همگان را به وحدت صف و مخالفت با هر گونه خشونت مسلحانه یا مداخله‌ی خارجی اعم از منطقه‌ای یا بین‌المللی و ساخت کشوری نیرومند فرا خواند.

اتحادیه از ملت لیبی خواست در برابر تمام کسانی که قواعد فریب استراتژیک را بر ضد مسایل عادلانه به کار می‌برند یا از اصطلاحات ارتجاعی مانند جنگ بر ضد تروریسم و غیره با هدف در دست گرفتن قدرت با توسل به سلاح و ضربه زدن به آزادی مردم لیبی استفاده می‌کنند محتاطانه برخورد کنند. بدیهی است که مردم این آزادی را به برکت انقلاب و نثار خون‌های پاک به دست آورده‌اند.

  • اتحادیه به نیروهایی که انقلاب‌های بهار عربی را بازیچه قرار داده‌اند هشدار می‌دهد که انفجار ملت‌ها ناگوار و نامطلوب خواهد بود؛ زیرا این انفجار به دنبال آزادی و بازستانی اراده و کرامت از دست رفته می‌گردد هر چند که نیروهای منطقه‌ای و جهانی بخواهند در برابر این حق‌طلبی که زمانش فرا رسیده است ایستادگی کنند.

اتحادیه از تلاش‌های دشمنان برای از هم گسیختن وحدت امت و تضعیف آن برحذر می‌دارد و هشدار می‌دهد که جایز نیست ما با ضعف و عقب‌ماندگی خود که امت را از هر گونه موفقیت باز داشته است فرصت را در اختیار دشمنان قرار دهیم

إنّمَا المُؤمِنُونَ إخْوَهٌ فَأصْلِحُوا بَیْنَ أخَوَیْکُمْ وَاتّقُوا اللهَ لعَلکُمْ تُرْحَمُونَ

۲۲ رجب ۱۴۳۵

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ شمسی

دکتر علی قره داغی                                                       دکتر یوسف قرضاوی

دبیرکل                                                                            رئیس اتحادیه

 

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *