آخرین خبرها

واکنش‌اخوان‌المسلمین به حکم اعدام ۵۲۹نفر.

44051171146واکنش‌اخوان‌المسلمین به حکم اعدام ۵۲۹نفر

گروه اخوان المسلمین مصر از ۵۲۹ نفر اعضا و طرفداران این گروه که امروز حکم اعدام علیه آنها صادر شد، تحت عنوان «تظاهرکننده» یاد کرد و گفت: احکام اعدام این تظاهرکنندگان نسل کشی جمعی است.

صراط: گروه اخوان المسلمین مصر دوشنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: صدور حکم اعدام برای ۵۲۸ تظاهرکننده حامی محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر، “نسل کشی گروهی جدیدی” است.

این بیانیه افزود: هدف از این احکام همان “خارج کردن انقلاب از مسیر درست و مسالمت آمیز آن است”.

در این بیانیه از اقدام چند ماه پیش ارتش مصر در برکنار کردن محمد مرسی رئیس جمهور و روی کار آوردن دولت جدیدی در این کشور به کودتا یاد شده و آمده است: کودتای نظامی از نهادهای کشور سوء استفاده و از رسانه ها برای گمراه کردن مردم و از ارتش و پلیس برای قتل ملت بهره برداری کرده است و امروز از دستگاه قضایی بهره برداری می کند تا نسل کشی گروهی جدیدی را مرتکب شود که زشتی و پلیدی آن فراتر از کشتار روستای دنشوای در سال ۱۹۰۶ میلادی است.

گروه اخوان محاکمه های سریع را مورد انتقاد قرار داد و گفت: پرونده چند هزار برگه دارد و یقینا قاضی آنها را نخوانده است و به شاهدان گوش نداده یا به وکلا اجازه دفاع نداده است و ظرف ۵ دقیقه حکم را قرائت شده است.

دادگاه جنایی المنیا در جنوب قاهره امروز ۵۲۹ نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین را به اتهام اقدام به خشونت به اعدام محکوم کرد.

براساس این گزارش، ۱۷ تن از اعضای اخوان المسلمین نیز تبرئه شده اند.

در میان ۵۲۹ عضو اخوان المسلمین محکوم شده به اعدام، محمد البدیع رهبر اخوان و سعد الکتاتنی رئیس مجلس سابق مصر حضور دارند.

درپی صدور احکام گسترده اعدام و زندان علیه رهبران گروه اخوان المسلمین مصر، اعضا و طرفداران این گروه چهارشنبه هفته جاری برای اعتراض به خیابانها می آیند.

“ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با انقلاب” در مصر، مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات در روز چهارشنبه در میدان های التحریر، رابعه العدویه و النهضه در مرکز، شرق و غرب قاهره پایتخت مصر دعوت کرد.

این ائتلاف، حامی محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر وابسته به گروه اخوان المسلمین است که هفته گذشته خواهان راه اندازی موج دوم انقلاب به مدت یازده روز متوالی از ۱۹ مارس با شعار ” مردم با ما هستند… رهایی با ماست” شد.

بحران از آنجا شدت گرفت که ارتش مصر چند ماه پیش محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به گروه اخوان را به زور برکنار و دولت خود را تعیین کرد و از آن زمان، طرفداران و اعضای اخوان و محمد مرسی با آمدن به خیابانها، خواهان بازگشت وی به قدرت به عنوان رئیس جمهور مشروع و قانونی مصر و مخالفت با کودتای صورت گرفته علیه وی هستند. در این اعتراضات خیابانی تاکنون صدها نفر کشته یا زخمی شده اند.

دولت مصر اخیرا گروه اخوان را یک گروه تروریستی اعلام کرد.

منبع: صراط

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۲ نظر

  1. احمد امین

    این جکم کهنوتی مصداق یک نسل کشی عقیدتی است

  2. من وقتی این خبر رو شنیدم تنها برای قاضی اش تاسف خوردم که چطور این حکمو داده اونا استناد می کنن به کشته شدن فردی در صنعا حضرت عمر رض دستور داد تمام قاتلین را قصاص کنند عده ای اعتراض کردن حضرت عمر گفت اگر تمام یمنی ها در این خون دست داشته باشند همشونو قصاص می کنم … ۵۲۹ نفر یکی رو کشتن؟ این حکم هیچ اساسی رو نه در شریعت اسلام داره نه در قوانین جدید عرفی بنظر من السیسی هزازبار از بشار بدتره چون بشار جنایات خودشو لاپوشانی می کنه و اما این نابشر عقل و وجدان تمام دنیا رو به سخره گرفته من بعنوان یک انسان و مسلمان و کرد چنین جنایت دهشتناکی رو محکوم می کنم باید جلو این مردک فرعون رو گرفت چرا اردوغان هیچی نمیگه؟ بقیه چرا ساکتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *