آخرین خبرها

همگرایی مفتیان و کاهنان بر ضد إخوان المسلمین و بهار مردمی.

gal.egypt.mufti.jpg_-1_-1پس از مفتی های دولتی آل سعود پاپ رهبر قبطی ها و  بزرگ کاهن معبد آمون إخوان المسلمین و بهار عربی را محکوم کرد.

گروه جهان تدبیر: پاپ “تواضروس” دوم رهبر مسیحیان قبطی مصر از جمله نخستین رهبران مذهبی ای بود که در جریان کودتای نظامیان علیه دولت “مرسی” با “سیسی” هم پیمان شد. قبطی های مصر همواره از “اخوان المسلمین” و ماهیت مذهبی آن جریان در هراس بودند. اکنون پاپ قطبی ها معتقد است که “قهرمان” سیسی باید به عرصه انتخابات بیاید. او هم چنین نظرات “بدبینانه” خود را در مورد تحولات کشورهای عربی بیان کرده است.

به گزارش “تدبیر”، رهبر مسیحیان قبطی مصر در مصاحبه با شبکه خبری “الوطن” مدعی شده که دستانی “آلوده” و “بدخواه” در پشت پرده “بهار عربی” قرار داشتند. او هم چنین اظهار داشته که عنوان “بهار عربی” را برای تحولات اخیر منطقه نمی پسندد و در این مورد افزده است :”آن چه به عنوان “بهار عربی” از آن یاد می کنند نه بهار است نه پائیز بلکه زمستان عربی است که دست هایی بداندیش پشت آن قرار داشتند. دستانی که قصد داشتند منطقه عربی ما را به دولت های کوچکتر تقسیم و تجزیه کنند.”

پاپ قبطی های مصر هم چنین در مورد نامزدی “سیسی” در انتخابات آن کشور نیز اظهارنظر کرده و افزوده است :”ژنرال سیسی “رسالتی ملی” بر عهده دارد تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. مصری ها به او همانند یک قهرمان و ناجی می نگرند. او در انقلاب ۳۰ جون مصر را نجات داد.” با این حال پاپ “تواضروس” اشاره کرد که هر شهروند مصری آزاد است که هر کسی را مناسب و شایسته می داند برگزیند. پاپ قبطی ها هم چنین از “عدلی منصور” رییس جمهوری دولت موقت مصر به عنوان فردی “محترم” و “باهوش” یاد کرده است.

“تواضروس” دوم صد و هجدهمین پاپ قبطی است که در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی به این مقام منصوب شد. او جانشین پاپ “شنوده سوم” شده بود. پاپ پیشین قبطی در مارس سال ۲۰۱۲ درگذشت.

گروه جهان

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۲ نظر

  1. حفظ احترام علما واجب است.

  2. احمد امین

    حیف امثال امام محمد عبده و شیخ شلتوت و شیخ مراغی رحمهم الله که امثال این احمد طیب جانشینشان شده است. به قول استاد صبحی منصور، اکثر مشایخ الازهر به رغم وجود گرایشات صوفیانه، از نوکران وهابیت (دولتی) خلیج هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *