آخرین خبرها

کوتاچیان مصر حرکت حماس را تشکیلاتی تروریستی اعلام کردند.

News_1392_aban_65_300_0به دنبال صدور حکم دادگاهی مصری مبنی بر تروریست خواندن جنبش مقاومت اسلامی حماس شخصیت ها، احزاب و گروهای مصری، فلسطینی، عربی و اسلامی واکنش شدیدی نشان دادند.

احزاب مصری: تروریسم خواندن حماس یک خیانت بزرگ است

در پرتو تشدید تجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه قدس شریف، دادگاه مصر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” را در لیست جنبش های تروریستی قرار داده و هرگونه فعالیت آن در این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سیاستمداران مصری حکم دادگاه مصر علیه حماس را یک خیانت بزرگ دانسته و تاکید کردند که این حکم تنها از اهداف و خواسته های دشمن صهیونیستی حمایت کرده و تجاوزات و جنایت های این رژیم علیه ملت فلسطین را توجیه می کند.

موضوع قرار دادن حماس در لیست جنبش های تروریستی که قرار بود زودتر از این ها در دادگاه مصر بررسی شود، به امروز سه شنبه چهارم مارس موکول شده بود و دادگاه نیز بنابه فشارهای سمیر مصری، وکیل مدافع مصری در نهایت با صدور حکمی هرگونه فعالیت حماس در این کشور را غیر قانونی اعلام و تاکید کرد که دفاتر این جنبش در مصر تحت کنترل خواهد بود.

حکمی پوچ و بی ارزش

در همین راستا، رئیس حزب کار مصر در سخنانی تصریح کرد: تروریسم خواندن حماس از سوی دولت کودتاگر مصر حکمی کاملا باطل و بی ارزش است، زیرا به موجب سیاست های دولت کنونی مصر، دستگاه قضایی مصر دیگر مصداقیتی ندارد و از هیچ احترامی و ارزشی نزد مصری ها برخوردار نیست.

مجدی حسین افزود: این اتهامات در نهایت منجر به حمایت گسترده تر و قاطع تر احزاب و جریان های مختلف مصری از مساله فلسطین و اعلام همبستگی با ساکنان باریکه غزه خواهد شد.

حسین ادامه داد: دولت موقت مصر اغلب تونل های مرزی باریکه غزه را تخریب کرده و هرگونه رابطه سیاسی با حماس را قطع کرده و همواره گذرگاه زمینی رفح را به روی مسافران فلسطینی می بندد.

این در حالی است که جنبش حماس بارها اتهامات ناروای دستگاه قضایی و رسانه های مصری را رد و اعلام کرده که این اتهامات کاملا بی پایه و اساس است.

از سوی دیگر، محمد جوادی، اندیشمند و تاریخ نگار سرشناس عرب تروریست خواندن حماس از سوی دادگاه مصر را یک اتهام کاملا ناروا و بی اساس و نشات گرفته از بطلان حکم کودتاگران در مصر خواند.

جوادی در سخنانی تصریح کرد: مقامات دولت کودتاگر مصر از آنجایی که در موضع ضعف و شکست قرار گرفته اند، چنین اتهامات باطل و بی اساسی را به مخالفان خود وارد می کنند.

خیانت

همچنین رئیس حزب سوسیالیست مصر نیز تاکید کرد صدور هر حکمی که به هر نحوی از دشمن صهیونیستی و منافع آن حمایت کند و علیه ملت فلسطین باشد، یک خیانت است که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وحید اقصری اظهار داشت که اختلافات جاری بین حماس و دولت موقت مصر به هیچ وجه به مصلحت امت اسلامی نیست.

وی بر ضروت حل و فصل این اختلافات از طریق گفتگو و رایزنی و ایجاد راهکارهایی برای تقویت روابط و مناسبات ملت های مصر و فلسطین تاکید کرد.

اقصری در پایان تصریح کرد: اختلافات میان فلسطینیان و مصری ها هراندازه زیاد هم باشد، نمی تواند به قطع روابط دو طرف منجر شود، چون این اختلافات دیر یا زود از بین خواهد رفت و هرگز پایدار نخواهد بود.

کارشناسان مصری: حکم منع فعالیت حماس در مصر حکمی سیاسی و غیر قانونی است

کارشناسان مصری مسائل سیاسی تاکید کردند که حکم دادگاه مصر علیه جنبش حماس دخالت دستگاه قضایی مصر در امور سیاسی است، به ویژه اینکه این حکم از سوی دادگاه نهایی صادر نشده و فاقد هرگونه وجهه و آثار قانونی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در دولت کودتاگر مصر امروز سه شنبه حکم به ممنوعیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و پلمپ دفاتر آن در قاهره داد .

در همین راستا، سخنگوی حزب وسط مصر تاکید کرد که صدور حکم ممنوعیت فعالیت حماس در مصر و بستن دفاتر آن به هیچ وجه جزو صلاحیت های دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری نیست.

بلال سید تصریح کرد که این دادگاه قبلا نیز حکم به بازگشت نیروهای امنیتی به دانشگاه های مصر را داده بود در حالی که صدور چنین حکمی خارج از صلاحیت های آن، بلکه بر عهده دادگاه قضایی اداری است. یکی دیگر از حکم های صادره از دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری انحلال جمعیت اخوان المسلمین مصر بود که این هم جزو صلاحیت دادگاه قضایی اداری است.

سید ضمن اشاره به اینکه حماس هیچ دفتری در مصر ندارد، تاکید کرد که صدور چنین حکم هایی از دادگاه مذکور حاکمیت و سیادت مصر را به کلی زیر سوال می برد.

وی ضمن بی اهمیت خواندن چنین احکامی، تاکید کرد که حماس جنبشی انقلابی و مبارز است که با تمام توان از آن حمایت می کنیم.

از سوی دیگر، استاد علوم سیاسی و کارشناس بین المللی مصری حکم ممنوعیت فعالیت حماس در مصر و دخالت دستگاه قضایی مصر در سیاست های خارجی این کشور را به شدت محکوم و تاکید کرد که این حکم به هیچ وجه اجرا شدنی نیست، به ویژه اینکه از سوی دادگاه نهایی صادر نشده و فاقد هرگونه آثار قانونی است.

دکتر حسن نافعه ورود دستگاه قضایی مصر به امور حساس سیاسی که مرتبط با منافع عالی و امنیت ملی کشور است، را اشتباهی فاحش خواند و تاکید کرد که این حکم روابط و مناسبات مصر با باریکه غزه را خدشه دار می کند.

دکتر نافعه تصریح کرد که هرگونه اقدامی در راستای برهم زدن روابط مصر با برادرانمان در مصر به نفع دشمن صهیونیستی خواهد بود، رژیمی که دشمن اصلی مصر و تمامی کشورهای اسلامی به شمار می رود.

در همین راستا، وزیر خارجه دولت کودتاگر مصر نیز در اظهاراتی عنوان کرد که وزارتخانه متبوعش به احکام دستگاه قضایی مصر ملتزم و پایبند است.

نبیل فهمی در پاسخ به سوالی پیرامون موضع وزارت خارجه مصر در قبال این حکم گفت: ما ملزم به اجرای قانون هستیم و به هیچ وجه در احکام صادره از سوی دستگاه قضایی مصر دخالت نمی کنیم.

فهمی مدعی شد که مصر همچنان به تلاش های خود در راستای تحقق آشتی ملی فلسطین ادامه می دهد و توقف تلاش ها در این زمینه به هیچ وجه ربطی به حکم صادره علیه حماس ندارد، بلکه دلیل اصلی آن عدم آمادگی رهبران دو طرف فلسطینی بوده است و ما با فلسطینیان به عنوان یک دوست و برادر تعامل می کنیم اما در شرایط کنونی تحقق آشتی ملی فلسطین بعید به نظر می رسد.

لازم به ذکر است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در دولت کودتاگر مصر امروز سه شنبه حکم به ممنوعیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و کنترل دفاتر آن در قاهره داد .  این در حالی است که ۳ بار صدور حکم در این باره به تعویق افتاده بود.

از سوی دیگر، مشاور سابق شورای عالی رسانه در مصر تاکید کرد که سیاسی کردن دستگاه قضایی مصر و استفاده از آن برای تحقق اهداف و خواسته های کودتاگران و از میان برداشتن دشمنان آنان در داخل و خارج در صدور حکم علیه حماس نقش داشته است.

قطب العربی در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در سایت فیسبوک تاکید کرد که کودتاچیان در مصر از دستگاه قضایی همچون وسیله ای برای از بین بردن دشمنان خارجی و داخلی خود استفاده می کنند.

غنوشی: حکم دادگاه مصر علیه حماس حکمی کاملا ظالمانه است

رهبر جنبش نهضت اسلامی تونس حکم دادگاه مصر به تروریست خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” را به شدت محکوم و آن را حکمی ظالمانه خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ راشد غنوشی امروز سه شنبه در واکنش به حکم دادگاه مصر علیه حماس تصریح کرد که این حکمی ظالمانه از سوی یک نظام ظالم و نامشروع است.

لازم به ذکر است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در دولت کودتاگر مصر در تازه ترین خوش خدمتی خود به رژیم صهیونیستی حکم به ممنوعیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و کنترل دفاتر آن در قاهره داد .

محکومیت گسترده حکم دادگاه مصر علیه حماس در شبکه های اجتماعی

بلافاصله پس از صدور حکم دادگاه مصر در خصوص تروریسم خواندن حماس و ممنوعیت فعالیت های آن در مصر، هزاران کاربر اینترنتی در شبکه ها و پایگاه های اجتماعی این حکم ظالمانه را محکوم و مورد تمسخر قرار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران کاربر اینترنتی در کشورهای اسلامی و عربی ضمن محکوم کردن حکم جائرانه دادگاه مصر علیه حماس، صدور چنین حکمی را خدمت به دشمن صهیونیستی دانسته و تاکید کردند که صهیونیست ها تنها کسانی هستند که از این حکم راضی و خشنودند.

همچنین شبکه اجتماعی تویتر اعلام کرد که هزاران کاربر اینترنتی در ساعات گذشته فعالیت های گسترده ای را تحت عنوان “همه ما حماس هستیم” آغاز کرده اند که هر لحظه نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود.

استاد دانشگاه الازهر: متهم کردن حماس به تروریسم خدمتی مجانی به صهیونیست هاست

استاد دانشگاه الازهر تاکید کرد که مقامات دولت کودتای مصر همان کسانی هستند که نوار غزه را محاصره کرده و تمامی گذرگاه ها و راه ها را به روی آن ها بسته اند و مانع از ورود هرگونه مواد غذایی و کالاهای ضروری به این باریکه می شوند و ما اکنون در برابر یک سازمان صهیونیستی قرار داریم که با تمامی کسانی که مخالف صهیونیزم هستند مقابله کرده و با مقاومت فلسطین و جنبش های اسلامی وارد جنگ شده اند و منادیان آزادسازی مسجد الاقصی به شیوه های مختلف کنار گذاشته می شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ماهواره ای “الجزیره مباشر مصر” با انتشار گزارشی تاکید کرد که عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع مصر بهترین گزینه برای نمایندگی رژیم صهیونیستی در مصر است. در این گزارش آمده که کودتاگران در مصر درهای مساجد را بسته و جوانان و سالخوردگان را بازداشت می کنند و کمیته اسلامی امدادرسانی به مقاومت فلسطین را نیز لغو کرده و برای حمایت از کانال سوئز از صهیونیست ها طلب یاری می کنند.

دکتر جمال عبدالستار تصریح کرد که کودتای نظامی در اصل خارج از مصر انجام شد و کسانی که اکنون در داخل مصر حکمرانی می کنند، آلتی در دست آمریکا و دشمن صهیونیستی هستند، کودتای نظامی توطئه آمریکایی ها تحت نظارت صهیونیست ها بود و زمانی که دکتر محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مصر به جاسوسی برای حماس متهم شد، متهم کنندگان اصلی صهیونیست ها بودند نه مصری ها.

عبدالستار اظهار داشت که اکنون دستگاه قضایی در مصر وجود ندارد و احکامی نیز که صادر می شود، احکامی غیر قانونی و نامعقول است و حماس اکنون بهای مبارزه و مقاومت در برابر دشمن غاصب صهیونیستی را پرداخت می کند، همچنین اخوان المسلمین نیز به خاطر اینکه ندای آزادسازی مسجد الاقصی را سر می داد، هدف کودتای نظامی و توطئه دشمنان قرار گرفت.

وی افزود: حماس با ثبات و مقاومت خود از مرزهای مصر حمایت می کرد و ما روابطی سیاسی با این جنبش داشتیم و در زمینه شرعی نیز حمایت از فلسطین و قدس یک وظیفه دینی برای همگی ماست.

دکتر جمال عبدالستار تصریح کرد که کودتاگران بویی از انسانیت نبرده اند و تنها به بستن گذرگاه ها بسنده نکرده بلکه هر روز هجمه و حملات خود علیه ملت فلسطین را به همکاری صهیونیست ها شدت می بخشند و هدف اصلی کودتاگران نابودی پروژه اسلامی و جماعت اخوان المسلمین است که همواره منادی حمایت از فلسطین و آزاد سازی مسجد مبارک الاقصی بوده است.

  واکنش حماس به حکم دادگاه مصر

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” حکم دادگاه مصری مبنی بر ممنوعیت فعالیت های این جنبش در مصر و کنترل دفاتر آن را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت رشق رهبر برجسته حماس تاکید کرد که حکم دادگاه مصری که صبح امروز سه شنبه صادر شد، حکمی کاملا سیاسی است که ملت و مقاومت قهرمان فلسطین را هدف قرار داده است.

رشق تصریح کرد که اقدام دادگاه مصری در موافقت با رسیدگی به دادخواست قضایی مبنی بر قرار دادن نام حماس در فهرست “سازمان های تروریستی” خدمتی مجانی به رژیم صهیونیستی و نقطه اوج جنگ تبلغاتی رسانه های مصری و برخی طرف های سیاسی علیه مقاومت و ملت فلسطین و نیز جنبش حماس است.

وی این تصمیم طرف مصری را اقدامی بی سابقه دانست که می تواند تبعات و پیامدهای خطرناکی در زمینه تداوم محاصره ظالمانه باریکه غزه و تشویق رژیم صهیونیستی به انجام تجاوزات جدید علیه باریکه غزه داشته باشد.

این رهبر حماس تاکید کرد که هیچ عاقلی نمی تواند باور کند که دستگاه قضایی یک کشور عربی حکم به “تروریستی” بودن جنبش حماس بدهد و این در حالی است که رژیم صهیونیستی جنگ آشکاری را علیه حماس به راه انداخته است و به جنایت های خود علیه سرزمین و ملت فلسطین ادامه می دهد.

رشق همراهی دستگاه قضایی مصر با جنگ تبلیغاتی راه اندازی شده علیه یک گروه مقاومتی فلسطینی را که تمام هم و غم آن دفاع از کرامت امت عربی و اسلامی و مقدسات آن است و در معرض تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی قرار دارد، مایه عیب و ننگ دانست و از آزاد اندیشان جهان خواست که مخالفت خود با این جنگ رسانه ای علیه مقاومت فلسطین را نشان دهند.

وی در عین حال تاکید کرد که حماس پروژه مقاومتی خود علیه رژیم صهیونیستی را ادامه خواهد داد و اجازه تحریم مبارزات ملی از مسیرش را نخواهد داد. این رهبر حماس تصریح کرد که حماس همچنان سوپاپ اطمینان ملت فلسطین و آرمان بحق آن خواهد بود و هزینه هایی که در این راه متحمل می شود، باعث دست برداشتن حماس از این راه نخواهد شد و همگان می دانند که این جنبش در گذشته بهترین رهبران و اعضای خود را در راه دفاع از اصول و حقوق ملی و مقدسات فلسطین شهید داده است.

لازم به ذکر است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در دولت کودتاگر مصر در تازه ترین خوش خدمتی خود به رژیم صهیونیستی حکم به ممنوعیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و تعطیلی دفاتر آن در قاهره داد.

جهاد اسلامی: ممنوع کردن فعالیت های حماس خدمت به دشمن صهیونیستی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین حکم دادگاه مصر مبنی بر ممنوعیت فعالیت جنبش حماس و کنترل دفاتر آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حضر حبیب، از رهبران جهاد اسلامی امروز سه شنبه ۴/۳/۲۰۱۴ در بیانیه ای تصریح کرد که ممنوع کردن فعالیت حماس در مصر واقعا جای تاسف داشته و تبعات و پیامدهای ناگواری بر هر دو طرف مصری و فلسطینی خواهد داشت.

حبیب ضمن اشاره به اینکه ملت های مصر و فلسطین روابط محکم و دیرینه ای با یکدیگر دارند، تاکید کرد که این حکم تنها در راستای خدمت رسانی به اهداف و خواسته های دشمن صهیونیستی صادر شده است.

وی خواستار حل و فصل اختلافات و مشکلات حماس و مصر از طریق گفتگو و کنار گذاشتن تمامی موانعی شد که بر روابط دو طرف تاثیر منفی می گذارد.

لازم به ذکر است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در دولت کودتاگر مصر در تازه ترین خوش خدمتی خود به رژیم صهیونیستی حکم به ممنوعیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و کنترل دفاتر آن در قاهره داد .

یک رهبر حماس: حکم دادگاه مصر اهانت به تمامی فلسطینیان است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” حکم دادگاه مصر به ممنوعیت فعالیت های این جنبش را به شدت محکوم و آن را حکمی ظالمانه و اهانت به ملت فلسطین خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل اشقر امروز سه شنبه در اظهاراتی تصریح کرد: حکم دادگاه مصر بی حرمتی آشکار دستگاه قضایی مصر به ملت و مقاومت فلسطین است. وی مسئولیت هرگونه عواقب و پیامدهای چنین حکمی را متوجه مقامات دولت کودتاگر مصر دانست.

اشقر اشاره کرد که ممنوع الفعالیت کردن حماس کاملا همسو با اهداف و خواسته های دشمن صهیونیستی است و این حکمی صهیونیستی است که در دادگاه مصر صادر شده و بدین گونه دستگاه قضایی مصر در امور و اختلافات سیاسی ورود کرده است.

این رهبر حماس تصریح کرد که مصر پس از کودتای نظامی علیه دکتر محمد مرسی، رئیس جمهور قانونی و منتخب این کشور کاملا آشفته و بلاتکلیف شده است.

اسماعیل اشقر تاکید کرد که صرف نام بردن از حماس در دادگاه های مصر حتی اگر هم حکم به برائت آن داده شود، بی احترامی به ملت فلسطین است. وی همچنین افزود: حکم دادگاه مصر به نفع چه کسانی است؟

این در حالی است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در دولت کودتاگر مصر در تازه ترین خوش خدمتی خود به رژیم صهیونیستی حکم به ممنوعیت فعالیت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و کنترل دفاتر آن در قاهره داد .

اشقر با تاکید بر اینکه حماس هیچ دفتر یا فعالیتی در مصر ندارد، اشاره کرد که صدور چنین حکم جائرانه ای هرگز مانع از ادامه فعالیت های این جنبش در دیگر کشورها نخواهد شد.

مشیر مصری: دولت کودتاگر مصر با دشمن صهیونیستی علیه حماس همدست شده است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” حکم دادگاه مصر علیه جنبش متبوعش را اقدامی بسیار خطرناک و نادرست و همسویی با دشمن صهیونیستی و آمریکایی ها علیه این جنبش خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه ماهواره ای الجزیره، تصریح کرد که ممنوع کردن فعالیت حماس در مصر همسویی و همدستی با دشمن صهیونستی است که به هر شیوه ممکن در تلاش برای نابودی حماس است و در این راستا به هر جنایتی علیه آن دست می زند و رهبران و اعضای آن را به طرز ناجوانمردانه ای به شهادت می رساند، اما در مورد کنترل دفاتر حماس در مصر باید بگویم که حماس اصلا دفتری در قاهره ندارد که دولت کودتاگر مصر بخواهد آن را کنترل کند.

مصری تصرح کرد که اتهامات ناروایی که امروز به مقاومت فلسطین وارد می شود، محاکمه ای سیاسی است که بدون هیچگونه سند و مدرکی انجام می گیرد و ما می بینیم که بعضا کسانی که قبلا شهید شده اند و یا چندین سال است در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند، مورد اتهام قرار می گیرند.

وی تاکید کرد که به موجب قوانین بین المللی، ملت هایی که تحت اشغالگری قرار دارند، می توانند از خود دفاع کنند و این حق مسلم آن هاست و جنبش حماس که طبق انتخابات اخیر فلسطین اکثریت آرا را به خود اختصاص داد، طبق قوانین بین المللی جنبشی کاملا مشروع و قانونی است و هیچ طرفی حق ندارد آن را تروریست بخواند یا اتهاماتی باطل و بی اساس را به آن نسبت دهد.

مشیر مصری تاکید کرد که جنبش متبوعش همواره با مصر روابط خوبی داشته و در طول سالیان گذشته رژیم صهیونیستی دشمن مشترک هر دو طرف بوده که هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین و مصر را به شهادت رسانده و دولت فعلی و کودتاگر مصر نیز شایسته بود که دشمن صهیونیستی را تروریست می خواند و با آن قطع رابطه می کرد و هرگونه رابطه با آن را جرم می شمارد. وی همچنین تاکید کرد که مصر مسئولیت های ملی و اخلاقی زیادی در قبال مساله فلسطین بر عهده دارد.

مصری تاکید کرد که جنبش حماس جنبش مقاومت است و مساله فلسطین مساله مرکزی این جنبش است و ما با تصمیمات و احکام باطل دستگاه قضایی مصر با حکمت و درایت برخورد می کنیم و رهبران حماس هم اکنون در حال بحث و بررسی این حکم جائرانه هستند و در این زمینه با دیگر کشورهای اسلامی و عربی نیز در تماس خواهیم بود و آن ها نیز باید به مسئولیت های خود در قبال مساله فلسطین، محاصره غزه و… عمل کنند و ما هرگز به کسی اجازه نمی دهیم غزه را قربانی اهداف و خواسته های دشمن صهیونیستی و آمریکا و دولت کودتاگر مصر کند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *