آخرین خبرها

۲۰ هزار ساکن اردوگاه یرموک دمشق با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

13921113000423_PhotoL۲۰ هزار ساکن اردوگاه یرموک دمشق با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حدود ۲۰ هزار تن که از ژوئن ۲۰۱۳ در اردوگاه یرموک فلسطینیان در دمشق تحت محاصره (نیروهای دولتی) قرار دارند و تا حدی با کمبود غذا مواجه شده‌اند که بسیاری برای زنده ماندن حیوانات را می‌خورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یرموک که زمانی اردوگاه فلسطینی‌ها در دمشق بود، به تدریج به محل زندگی برخی سوری‌ها نیز تبدیل شد. در سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۵۰ هزار نفر فلسطینی در آن زندگی می‌کردند.

پس از رسیدن جنگ داخلی سوریه به دمشق در تابستان ۲۰۱۲، هزاران نفر از بخش‌های دیگر دمشق نیز به ‌این اردوگاه روی آوردند، اما یرموک نیز با ورود سوری‌های مسلح و مخالف دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، به منطقه‌ای جنگی تبدیل شد.

برخی از فلسطینیان این اردوگاه، به شورشیان سوریه پیوسته و برخی نیز به حمایت از دولت این کشور پرداختند.

هر چند که بسیاری از ساکنان این اردوگاه از آنجا گریختند اما طبق آمارهای سازمان ملل، هنوز ۱۸ هزار تن در این اردوگاه ساکن هستند که از ماه ژوئن تحت محاصره کامل ارتش قرار دارند.

به گفته ساکنان، در حال حاضر غذا و دارو در این اردوگاه نایاب شده تا حدی که برای تهیه یک کیلوگرم برنج باید هزینه‌ای معادل ۱۰۰ دلار پرداخت کرد.

طبق گزارش سازمان نظارت بر حقوق بشر در سوریه، تاکنون ۷۸ تن از جمله ۲۵ زن و سه کودک در اثر این کمبودها جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود تلاش‌های سازمان ملل و آژانس‌های دیگر، تاکنون تنها دو کاروان کمک‌رسان، توانسته‌اند راه خود را به یرموک باز کنند که در مقایسه با نیازهای این ۱۸ هزار تن، بسیار ناچیز است.

به گفته کریس گانس، سخنگوی آژانس امدادرسانی و کار آوارگان فلسطینی سازمان ملل در این خصوص گفت: شیر خشک برای کودکان، واکسن‌های فلج اطفال برای نوزادها و مواد غذایی اساسی‌ترین نیازها در اردوگاه یرموک به شمار می‌روند.

در حالی که دولت و نمایندگان مخالفان سوری در ژنو در حال مذاکره برای کمک‌رسانی به حمص در مرکز سوریه هستند، به نظر می‌رسد که سرنوشت یرموک مورد بحث نخواهد بود.

(بنابر گزارش هیئت هماهنگی از آغاز انقلاب سوریه تا کنون بیش از دوهزار فلسطینی در بمباران اردوگاه یرموک به وسیله نیروهای دولتی به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند. این اقدام توسط دولتی که مدعی مقاومت در برابر اسرائیل و دفاع از مردم فلسطین می باشد بسیار پرسش برانگیز است.)

ایسنا

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *