آخرین خبرها

حمایت رئیس مجلس نمایندگان عراق از مطالبات کُردها

defaultحمایت رئیس مجلس نمایندگان عراق از مطالبات کُردها

 رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: کردها به عنوان یکی از قومیت های اصیل عراق حق دارند مانند دیگر شهروندان عراقی از همه حقوق خود برخوردار باشند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری کل عراق (این) اسامه النجیفی در کنفرانسی خبری در بغداد افزود: ما هرگز قطع بودجه اقلیم کردستان یا محاصره اقتصادی اقلیم را نمی پذیریم زیرا کردها حق دارند سهم خود را به طور کامل از بودجه کل عراق دریافت دارند و هرگونه اعمال فشاری علیه آنها از نظر قانونی و سیاسی پذیرفتنی نیست.

النجیفی افزود: همپیمانی کردستانی حق دارد با حضور در نشست های مجلس نمایندگان در مقابل لایحه بودجه واکنش نشان دهد و همراه بادیگر جریانهای سیاسی اشکالات موجود در برخی از این لایحه را برطرف کند ولی تحریم دائمی جلسات مجلس به زیان همه است.

رئیس مجلس عراق گفت: اختلافات بغداد و اربیل موجب تعطیل روند تصویب لایحه بودجه سال جاری عراق شده است. لایحه بودجه با تاخیر ۱۰۰ روزه و با اشکالات زیادی از سوی دولت فدرال به مجلس نمایندگان ارسال شده است. نمایندگان همپیمانی کردستانی و ائتلاف متحدون نشست های مجلس را به دلیل اشکالات موجود در لایحه بودجه از این لایحه برای تحقق اهداف سیاسی استفاده نکنند و تصور هم نمی کنم این جریانها چنین اهدافی داشته باشند زیرا تنها اختلافات قدیمی و چندین ساله درخصوص صادرات نفت و نحوه توزیع درآمدهای نفتی بین اربیل و بغداداکنون موجب تاخیر در تصویب لایحه بودجه شده است.

کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *