آخرین خبرها

نگاهی گذرا به صف آرایی حامیان و مخالفان دولت سوریه

8

حامیان سیاسی و نظامی دولت سوریه:

۱-    حمایت سیاسی و تدارکاتی روسیه

۲-     کره شمالی

۳-    سپاه قدس (تدارکات و کارشناس)

۴-    حزب الله لبنان (با ۱۵ هزار نیروی آموزش دیده و کاملاٍ مسلح)

۵-    حزب ناسیونالیسم عربی

۶-    حزب ملی اجتماعی سوریه

۷-    حزب بعث شاخه عاصم قانصو

۸-    گردان های ابوالفضل العباس عراقی

۹-    گردان های ذوالفقار عراقی

۱۰-                    سپاه امام مهدی عراقی

۱۱-                    سپاه محمد عراقی

۱۲-                    گردان عماربن یاسر عراقی

۱۳-                    افراد آموزش دیده اجاره ای شرکت های امنیتی روسیه و اوکراین

۱۴-                    تعداد زیادی از افراد مسلح حوثی یمنی

۱۵-                    ملیشیاهای چپی احمد جبرئیل

۱۶-                    جبهه آزادیبخش فلسطین (شاخه علی الکیالی)

۱۷-                    گردان های دفاع (شاخه مصطفی حمدان)

۱۸-                    الحزب العربی (شاکر برجاوی)

۱۹-                    جبهه اروپایی دفاع از سوریه

۲۰-                    عصائب اهل الحق عراقی تابع مصطفی طباطبایی

۲۱-                    حرکت امل لبنانی

۲۲-                    گردان هایی از قوم هزاره افغانستان

۲۳-                    حزب دمکراتیک عربی وابسته به رفعت عید

۲۴-                    گردان اسدالله الغالب عراقی

۲۵-                    حزب التوحید العربی وئام وهاب

۲۶-                    رابطه الشغیله وابسته به زاهر الخطیب

۲۷-                    خلبانانی از روسیه، اوکراین، کره شمالی، الجزایر و مصر(پس از کودتا)

۲۸-                    حزب کردی پی ی دی وابسته به پی کاکا

۲۹-                    برخی از افراد نفوذی داخل دولت اسلامی عراق و شام و جبهه النصره

 

گروه های مسلح مخالف دولت بعثی سوریه:

۱-    ارتش آزاد سوریه

۲-    جبهه اسلامی سوریه

۳-    جبهه النصره

۴-    دولت اسلامی عراق و شام(همراه با وجود افراد نفوذی مشکوک به همکاری با دولت برای ایجاد فتنه و اختلاف میان نیروهای مخالف)

۵-    کمک های محدود و مشکوک دولت آل سعود

۶-    کمک های همه جانبه کشور قطر که شدیدا توسط ناتو در مرزهای ترکیه و اردن برای جلوگیری از سقوط زود هنگام دولت اسد کنترل می شود.

۷-    کمک های ناکافی و کنترل شده ترکیه توسط ناتو.

۸-    برخی از کمک های محدود وغیرکشنده غرب.

    لازم به یادآوری است که : فرصت دادن های مکرر آمریکا و غرب به دولت سوریه و چراغ سبز به آن برای جلوگیری از گسترش بهارعربی یکی از مهمترین عوامل پایداری دولت بوده است. زیرا هنگامی که اوباما می گوید: بکارگیری سلاح شیمیایی خط قرمز است بدین معناست که استفاده دولت سوریه از توپ، تانک، موشک زمین به زمین، هلیکوپتر، هواپیما، و بشکه پر از مواد منفجره برضد مردم و مخالفان مجاز است.

همچنین گفته می شود: غرب تا کنون از تحویل سلاح مؤثر به ویژه موشک ضدهوایی به مخالفان دولت سوریه جلوگیری کرده است.

    یکی از مهمترین اهداف استراتژیک غرب تضعیف هرچه بیشتر جریان ها، نیروها و دولت های اسلامگراست که لازمه آن ادامه جنگ در سوریه و پایداری دولت اسد در برابر گروه های مخالف است.

    اراده ای سیاسی بین المللی دراین راستا عمل می کند که هیچک از کشورهای هم مرز با اسرائیل از استقلال ، توسعه سیاسی و اقتصادی برخوردار نباشد، تا نتواند تهدیدی برای آن رژیم تشکیل شده از باندهای تروریستی و اشغالگر به حساب بیاید، امّا:

(ولله الأمر من قبل و من بعد) (الروم:۴)

«پیش و پس از آن (شکست و پیروزی ها) زمام کار بدست الله است.»

 

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۵ نظر

  1. سلام آقای سلیمی + من در مورد حرف هایی که زدم متاسفم و آمده ام کامنت بذارم تا از شما بابت حرف هایم و تندروی هایم معذرت بخوام قبل از شما از خدا می خواهم که مرا ببخشاید که جدل و پرخاشگر دور از صفات مومنین حقیقی است بنابراین از حضور شما عذر می خوام اگه هم خواستید اون دو کامنت منو حذف کنید امیدوارم که مرا ببخشید استاد عزیز در ضمن ما چند تن از جوانان مسجدالنبی سنندج وبلاگی داریم اگر دوست داشید به وبلاگ ما سر بزنید و مفتخرمون کنید.
    http://www.masjidofnabi.blogfa.com

  2. آقای سلیمی بنده اولا بنده مسلمان شافعی مذهب و اشعری مسلکم و از عقیده خودم دفاع می کنم شما حتی یک مورد افترا را هم نمی توانید در کامنتم پیدا کنید چون برای تک تکش مدرک هست. در ضمن بزرگترین افتخارم اینه که خودم را اهل تصوف بحساب بیاورم هر چند از ادعا و گزافه گویی و علم بی عمل به ذات خدا پناه می برم.

    آیا اینکه گفتم اخوان در عراق با آمریکا همکاری می کرد افترا بود؟ تازه خود شما اصلا در این مورد کتابی تالیف کرده اید بنام “سقوط بغداد” حال شما محسن عبدالحمید لیدر حزب اسلامی عراق را بعنوان شخصیتی اخوانی قبول دارید؟ ایشان سال ۲۰۰۴ یکی از نخست وزیران منسوب آمریکا و پل برمر حاکم آمریکایی عراق بود. همچنین همکاری اخوانی های افغانستان تحت عنوان ائتلاف شمال با آمریکایی ها معروف است. شما نمی دانید که چند سال پیش حکومت حماس قتل عام شدیدی از جماعت جند انصار الله کرد چون خواسته شان تطبیق شریعت بود و حماس هرگز برای اقامه شریعت قیام نکرده است.

    در ضمن بزرگترین مجاهدان راه اسلام صوفی و اشعری بوده اند مثل : صلاح الدین ایوبی + سلطان محمد فاتح که در حدیثی منقول از مسند امام احمد آمده است : لفتح قسطنطینه فلنعم الجیش جیشها و لنعم الامیر امیرها و این سلطان محمد فاتح و دیگر سلاطین عثمانی از سالکان طریق الی الله بوده اند + شهید شیخ عمر مختار از رهبران طریقت سنوسیه و شاذلیه در لیبی + امیر عبدالقادر و شیخ احمد العلاوی هر دو از مجاهدان ضد استعمار فرانسه در الجزایر و از مشایخ طریقه شاذلیه + شیخ شامیل داغستانی مرید مولانا خالد کردستانی بزرگترین مجاهد قفقاز و از بزرگان طریقت نقشبندیه

    ما بشما افترا نمی زنیم شمایید که خیلی دم از مدارا و اسلام رحمانی و میانه روی می زنید بعد نسبت به ادمه اجل اسلام ساختار شکنی می کنید ما نمی گوییم غزالی و نووی و … معصومند اما اگر چهار تا کلام ایشان انحراف است چرا انحرافات ابن تیمیه و شاگردانش که قائلند به :

    ۱٫تجسیم خدا -نعوذ بالله- محمد جمیل زینو از مفتیان عربستانی در کتابش با چشم خود دیدم که در مورد عقیده اهل سنت بزعم خودش نوشته گفته بود: که خداوند با جسمش بر عرش قرار گرفته است آیا اینها زندقه نیست کفر نیست فقط برای امام غزالی و مولانا و … زرنگید.

    ۲٫با وجود اینکه خداوند جهنم را برای ابد نعرفی می کند ابن تیمیه می گوید که آتش جهنم جاودانی نیست و این یکی از آرا فرقه نظامیه منشعب از معتزله است چرا در این مورد سکوت می کنید.

    ۳٫مشهورترین شاگرد ابن تیمیه یعنی امام شمس الدین ابن قیم جوزی خود از عرفا و اولیای خدا و صوفیان میانه رو بود که کتابهایش دال بر آن است اگر شک دارید بروید بر روی سایت یوتیوب رد مصطفی العدوی مصری سلفی اخوانی را ببینید که علنا امام ابن قیم را بدعتگذار و صوفی معرفی می کند چون کتاب های صوفیه را شرح داده مثل کتاب منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری که امام ابن قیم -رحمه الله- به زیبایی مصطلحات صوفیه را شرح می دهد که این بر تاریک پرستان قرن بیست و یک گران شده است.

    در پایان شما منبعتان را برای تبرئه اردوغان چیه تنها سایت کذاب الجزیره نت است که بر خلاف شعارهای پیشینش که دم از رسانه آزاد بی طرف می داد تبدیل شده است به ارگان حزبی و تبلیغاتی جماعت اخوان و افرادی مثل قرضاوی و احمد منصور و … در آن جولان می دهند انتظار دارید بگویند که دولت ترکیه دزده؟ چه کسی به ماست خود ترش می گه در ضمن جماعت فتح الله گولن می گویند که مدارک رشوه و اختلاس حزب عدالت و توسعه را به دادگاه ارائه خواهند داد و اگر دزدی نیست چرا اردوغان سه وزیرش را به استعفا کشانده و ده وزیر را هم عوض کرده؟ الحمد لله که خداوند این چنین روی کسانی را سیاه می کنید که زیر لحاف دین قائم شده اند اما کوچکترین بهره را از دین نبرده اند. پیامبر اکرم می فرماید که قرآن می خوانند اما از گردنشان بالا نمی رود.

  3. بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام / شما قبلا مشابه همین مطلب در مورد مصر مطلبی درج کردید در مورد دور دوم انتخابات مصر بود در آنجا جدولی دو طرفه رسم کردید گفتید مسلمان های واقعی که به عقیده شما اخوانی ها و سلفی ها هستند و تمام آدم خوبها و انقلابیون به محمد مرسی رای می دهند و قبطی ها و صوفی ها و طرفداران نظام سابق و هواداران حکومت فراعنه و در یک کلام آدم بدها به احمد شفیق رای می دهند.

    جالب است چنانکه حق می فرماید : تلک الایام نداولها بین الناس یکسال پس از گذشت کودتا شد و نیروهای سلفی که خودشان و ائمه شان بشدت مورد مدح شمایند اما شما نزد آنان جایگاهی ندارید دست در دست همان ارتش و همان صوفی (احمد الطیب) و همان قبطی دولت آقای مرسی را سرنگون کردند و بغیر از تعداد خیلی کمی همچون شیخ محمد حسان و دکتر صفوت الحجازی کنار اخوان ماندند و بقیه علمای سلفی و احیاگران سنت ! دست در دست ارتش شدند.

    حالا هم جدول همان جدول است.

    من یک مسلمان هستم با گرایش اسلام عرفانی و رحمانی و احدی هم حق ندارد مرا مسلمان نداند من هم چنین حقی ندارم. اما خدائیش شما اخوانی ها خیلی در حق اهل تصوف اجحاف می کنید علاوه بر تکفیر و وارد کردن طعن برای حذف و ترور شخصیتی اهل تصوف دوشادوش سلفی هایتان حرکت می کنید و به اهل تصوف اتهام یکی بودن با شیعه می زنید هذا بهتان عظیم.

    در حالیکه ائمه تصوف مثل امام محمد غزالی در کتاب فضائح الباطنیه و شیخ الاسلام ابن حجر هیتمی در کتاب “الصواعق المحرقه” شدیدترین نقد ها را به روافض وارد می کنند چطور ممکن است ما با کسانی مبغض صحابه اند یکی باشیم شما کتب اهل تصوف رو ببینید مثنوی گلستان و بوستان و حتی کتاب های محی الدین ابن عربی پر است از مدح و ثنا بر اصحاب پاک گوهر مصطفی -صلی الله علیه و سلم- آیا اتهام زدن بر یک جماعت اسلامی مثل خودتان کار درستیه : و لا یجرمنکم شنئان قوم علی ان لاتعدلوا اعدلو هو اقرب للتقوی

    در ضمن در سایت اسلام ویب متعلق به اخوان بشدت مدح و ثنا نسبت بعلمای سلفیه گفته شده است شاید بیش از صد مورد تمجید و تکریم شده است از ابن باز و آلبانی و ابن تیمیه و … درحالیکه همین افراد بشدت مخالف اخوانند و خود شیخ ناصرالدین آلبانی اخوان را جماعتی تفرقه انداز و منحرف نام نهاده است و در همین سایت بدروغ برای نزدیکی عقیده شان به اعتقادات سلفی ها می نویسد امام حسن البنا دروغ است که می گویند از صوفیه بوده است درحالیکه بشهادت شیخ الازهر مرحوم عبدالحمید محمود و علمای سلفی که بر اخوان رد ها نوشته اند حسن البنا یک صوفی بوده و حتی در جشن مولود پیامبر جلو صوفی ها می افتاد و مولودخوانی می کرد حال اینکه در صوفی بودن بنیانگذاران اخوان سوریه مثل سعید حوی و مصطفی السباعی شکی است حتی شعری از مصطفی السبیعی بجا مانده که از حضرت -ص- توسل می جوید.

    در همین راستا مفتی نادان سایت اسلام ویب به طعن امام همام حجه الاسلام ابوحامد محمد غزالی طوسی -علیه الرحمه- می پردازد و می گوید ایشان در اغلب کتابهایش غلط غلوط زیاد داشته و ضلالات تصوف و فلسفه را نقد کرده درحالیکه کتب امام غزالی توسط جماعت سلفی و اخوانی نقد نمی شود چون جردت این کار رو ندارند در همین سایت که این همه مدح و تمجید و مرحبا هست نسبت به علمای سلفی اما نسبت به امام غزالی و امام فخر رازی با بی اغتنایی بسیار و تخریب و توهین عمل می کنند و افرادی چون مولانا جلال الدین رومی را تکفیر می کنند و می گویند چون غربی ها از مولانا خوب می گن پس مولانا شخصیت پخته اسلامی نیست حال همین مفتی سلفی زده اخوانی باید جواب دهد که شخصیت حضرت عمر فاروق -رض- که همیشه توسط غربی ها و مستشرقیسن مورد تشویق قرار گرفته باید نتیجه بگیریم -خاکم بر دهم- حضرت عمر -رض- نوکر غرب است متاسفانه این هنر اسلامگراهاست که وقتی دسته گل به آب می دن همین که کسی مخالفت کنه می گویند این دست نشانده غرب است این نوکر بیگانه است این فریب خورده است که ما ۳۵ سال است این ادبیات استبدادی را گوش می کنیم.

    این عالم اخوانی می گوید:

    فأبو حامد الغزالی -رحمه الله- من علماء الإسلام وفقهائه؛ لکنه مع ذلک علم من أعلام ‏الأشاعره، ورأس من رؤوس الصوفیه

    لکن … او از شناخته شده های اشعری است!!!

    می پرسم چه اشکالی دارد؟ مگر اشعری بودن کفر است؟ مگر ابن تیمیه شما نگفته است که خداوند از عرشش پایین می آید همچنانکه من از منبرم پائین می آیم! کدام زندقه است سخنان حجه الاسلام یا شیخ الاسلام؟

    و یکی از رئوس صوفیه است؟ خب هست اولا بشما چه مربوط ثانیا چه اشکالی دارد شما بروید تشریف ببرید کتاب “المنقذ من الضلال” ایشان را بخوانید تا جوابتان ا بدهد که چرا صوفی بوده است.

    در پایان بگم که آقای قره داغی گفته اند: بر علیه اسلام جنگ شده است! خب چرا؟ علیه دولت اردوغان توطئه شده است! اولین این توهم توطئه در ذهن نیروهای به اصطلاح اسلامگراست که فکر می کنن دنیا شب و روز خواب نداره بلکه علیهشون دارند برنامه می چینند و توطئه می کنند آقا این اردوغان و وزراش مال ملتشونو خوردند از بیت المال مسلمانان سو استفاده کردند حالا که رسوا شدند جنگ علیه اسلام بپا شده و ناله وااسلاما سر می دهید؟

    چرا وقتی اشغالگران ناتو با همکاری ربانی و اخوانی های افغانستان مملکت اسلام رو اشغال کردند آن هنگام جنگ علیه اسلام نبود؟ چرا هنگامی که سربازان حماس چشم طرفداران فتح را از حدقه درمی آوردند علیه اسلام جنگ نبود؟ چرا همین حماس صدها تن از سلفی های جند انصارالله را کشت یا به زندان انداخت آیا اینها جنگ علیه اسلام نبود در همین عراق اخوانی ها همراه با آمریکاییها بودند در حالیکه همین حالا از بزرگترین گروه های مقاومت علیه حکومت روافض و آمریکا جماعت “جیش رجال الطریقه النقشبندیه” بوده است. حالا که فساد مالی دوستتون رو میشه شد جنگ علیه اسلام در مظلومیت اسلام و رسول خدا همین بس که علماء سوء بدنبالش افتاده اند صلی الله علیه و سلم.

    • با سلام
      – درست است که صوفی ها احساساتی هستند،اما نباید پرخاشگر و مفتری باشند، دوست عزیز نقد دادگرانه و عالمانه گرایش ها و شخصیت ها چه مانعی دارد نکند شما و امثالتان ندانسته به عصمت برخی از بزرگان باور دارید.
      – در ضمن اردوغان و وزرایش پول بیت المال را نخورده اند پول شویی ۸۷ میلیاردی مربوط به نقل و انتقل طلا و ارز بابک زنجانی و شبکه او بوده که نزدیکان برخی از وزراء از آنها رشوه گرفته و همکاری کرده اند. اطلاع نداری ندانسته تهمت مزن! برخی هم آن را نوعی انتقام سیاسی از ترکیه به خاطر حمایت از مخالفان دولت سوریه می دانند.

  4. سلام من با بخشی از نظر شما که فرموده اید گروه PYD طرفدار بشار اسد هست مخالفم چون همانطور که شما اطلاع دارید هر گروهی بر اساس منافع خودش عمل می کند نه تفکرات و ایدئولوژی خاص بهترین نمونه خود حزب بعثه … حزب بعث سوریه به سرکردگی بشار اسد بر سر قدرته و حزب بعث عراق به سرکردگی عزت ابراهیم و سابقا صدام مخالف بشار و حزبش هستند و این بدلیل تعارض منافع است نه ایدئولوژیک چون هر دو حزب به قول خودشان اندیشه عفلقیسم و ناسیونال سوسیالیسم عربی دارند : حزب بعث العربی الاشتراکی … در مورد PYD من حامی آنها نیستم اما اینکه بگوییم که این گروه نوچه بشار اسد است و برای منافع او می جنگد درست نیست شما خودتان می دانید که PKK و به تبع آن PYD مخالف دولت ترکیه است تازه با ترک های سکولاریست هم بیشتر مشکل دارند تا با اسلامی ها. و این بدلیل حافظه سیاه تاریخی است که کردها از حکومت مرکزی آنکارا دارند بهمین دلیل است که PYD برای ضربه زدن به دولت ترکیه حاضر است با هر کسی و هر کشوری متحد شود … در سوریه هم جنگ جنگ دفاع از آزادی و حقوق ملی یا بقول شیعیان تندرو جنگ برای دفاع از حریم حرم نیست بلکه جنگ برای تامین منافع قدرت های بین المللی و منطقه ای است دولت ترکیه هم مثل سابق علیه بشار اسد نمی ایستد چون می داند بشار اسد برای بقای منافع ترکیه بهتر از گروه های اسلامگراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *