آخرین خبرها

تعطیلی مساجد اهل سنت بغداد به عنوان اعتراض به ترور دو نفر از علما.

ade69be8752445746e38f441cf57ef13_XLمساجد اهل سنت در بغداد در اعتراض به آنچه موج اخیر حمله به مسلمانان سنی خوانده شده، برای سه روز به روی نمازگزاران بسته شده است.

همراه با اذان، از سنی های بغداد خواسته می شود نمازشان را هرجا هستند، بخوانند. این اقدام در زمانی صورت می گیرد که تنش فرقه ای در عراق تشدید شده است.

رهبران روحانی اهل سنت شبه نظامیان گردانهای مقتدی صدر و مورد حمایت دولت نوری مالکی صدر را مقصر این کشتارها خوانده اند، ولی منابع مستقل هنوز این ادعا را تایید نکرده اند. این شبه نظامیان نیز این اتهام را انکار کرده اند.

در همین حال گروهی از اعراب سنی در بغداد خواستار استعفای وزیر کشور عراق بخاطر این کشتارها شدند. آنها در بیانیه ای اعلام کردند: “ما خواستار تشکیل یک تیم مستقل تحقیق برای بررسی این قتلها و شکنجه زندانیان هستیم و می خواهیم که وزیر کشور اخراج شود.”

اما در چند هفته اخیر چند قتل مرموز به وقوع پیوسته و اجساد دو روحانی اهل سنت چهار روز پیش پیدا شده است. این کشتار سبب شد که سنی ها به نشانه اعتراض خواستار تعطیلی مساجد شوند.

بنابر ادعای سخنگوی معترضان از زمان حمله مغول به بغداد این نخستین بار است که مساجد  آن شهر بر اثر ترور و فشار برعلما تعطیل می شوند 

تی آر تی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *