آخرین خبرها

فرازهایی از خطبه نماز جمعه رییس اتحاد جهانی علما

sriimg20061014_7165184_0

دکتر یوسف  قرضاوی رییس اتحاد جهانی علما در خطبه  دوم نماز جمعه مسجد عمربن خطاب(رض) دوحه  در رابطه با شرایط کنونی جهان اسلام به بیان مواضع خود پرداخت و اظهار داشت:

        آنچه اکنون در جهان اسلام شاهد آن هستیم به بررسی و موشکافی اسباب و پیامدها و سرانجام آن به وسیله پژوهشگران و دانشمندان نیاز دارد.

        برخی می گویند: فلانی بارها از پیروزی مسلمانان و دگرگونی همه جانبه ای در جهان اسلام پس از بهار عربی سخن گفته وما را به بهاری واقعی مژده داده و می دهد، اما اکنون می بینیم که بهار عربی بر اثر آنچه در سوریه و مصر می گذرد دارد به خزانی حقیقی تبدیل می شود.

         در پاسخ به آنان باید گفت که: من همچنان و بدون کمترین تردیدی بر روی سخنانم تاکید می نمایم. زیرا من از سنّت های الله متعال الله دانای و توانا سخن گفته و می گویم. سنت های خداوند در باره شکست اهل باطل و پیروزی اهل حق، پیروزی سرکوب شدگان و شکست سرکوبگران و غرق شدن فرعونیان و خودکامگان در دریای جرم و جنایت های خود. این سنت ها بردوام پابرجا و ماندگارند، زیرا یکی از سنت های او سنت آزمون و پیش آوردن رویدادها و صحنه هاست تا که ناپاک و پاک و راستگو و دروغگواز یکدیگر مشخص شوند.

        حاکمی خودکامه در سوریه با چراغ سبز دولت های شرقی و غربی و منطقه ای از تمامی سلاح های قانونی و غیر قانونی مانند: نیروی دریایی، هوایی، زمینی و تانک و توپ و خمپاره، سلاح و خوشه ای و شیمیایی بر ضد مردمی که جز آزادی و بازستانی کرامت خود خواسته دیگری نداشته اند، بهره می گیرد.

        خود او و اطرافیان و حامیانش به خوبی می دانند که اکثریت قاطع مردم سوریه با رژیم بعثی فرقه گرا و سکولار او مخالفند و هیچگاه نمی تواند دولتش را به گذشته برگرداند. اما همچنان با این توهم به کشتار مردم و مخالفان خود ادامه می دهد که شاید گذر زمان بتواند شرایط دیگری را پیش آورد. زیرا دیکتاتورها به جای پایبندی به خرد و منطق و شناخت سنت های الهی در تار و پود اوهام دست و پا می زنند.

        شک نکیند که مردم سوریه بر دیکتاتور حاکم بر خود پیروز می شوند، و پیروزی مدافعان حق از سوی الله آفریدگار دانا و توانا تضمین شده است.

رییس اتحاد علما در ارتباط با اوضاع مصر اظهار داشت:

        در مصر نیز کودتاگران بر خلاف روند سنت های الهی حاکم بر حرکت نظام هستی و روابط بشری برای ایجاد واقعیتی جدید بیهوده تلاش می کنند. و آنان نیز خود می دانند که اکثریت قاطع مردم مصر با آنان مخالفند و آنها را برده و مزدور بیگانه می دانند.

        کودتاگران کارهایی انجام می دهند که بسیار کودکانه است، کمیته ای فرمایشی را از تعدادی از لائیک ها و غربزدگان تشکیل داده اند تا اصولی از قانون اساسی  را که مجلس منتخب مردم تدوین کرده بود کنار بگذارند. اصولی که مستقیم و غیر مستقیم با اسلام ، استقلال سیاسی مصر و اخلاق و ارزش ها ارتباط دارند.

        کودتاچی ها کارشان به بازداشت زنان و دختران و دانشجویان رسیده است که در تاریخ مصر بسیار نادر چنان کارهایی روی داده است.

        کودتاگران را هیچ انسان و گروه و جمعیت آزاده و خردمند و عاقبت اندیشی در جهان تأیید نمی کند.

        شک نکنید که کودتاگران برده غرب که دین ، ملت و کرامت خود را به حراج گذاشته اند هیچگاه پیروز نخواهند شد، زیرا در پی هر سختی آسودگی و به دنبال هر شکستی پیروزی است، کار کودتاگران و دیکتاتورها محاربه با الله و مردم است و چنین روشی جز شکست و خواری سرانجامی نخواهند داشت.

        هزاران زن و کودک و سالمند و جوان عزیز از دست داده شب و روز آنان را نفرین می کنند، و خداوند در حدیث قدسی فرموده است(به عزت و جلام سوگند که دعای ستمدیده را بر ضد ستمگر پاسخ می دهم هر چند مدتی به طول بیانجامد.)

/b

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان»

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان» در ارتباط با رویدادهای جاری ایران «اتحادیه جهانی …

به مناسبت در گذشت علامه دکتر قرضاوی

بیوگرافی دکتر یوسف قرضاوی خاستگاه و تحصیلات دکتر یوسف قرضاوی در روستای صفت تراب مرکز …

گرسنگی معده _ گرسنگی مغز

هنگامی که گرسنه میشویم به دنبال تهیه غذا میرویم ؛هنگامیکه تشنه میشویم به دنبال آب …

۱۱ ویژگی انسان های: بزرگ- متوسط – کوچک

ویژگی یکم: انسان‌های بزرگ اول فکر می کنند، بعد حرف می‌زنندانسان‌های متوسط اول حرف می‌زنند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *