آخرین خبرها

بررسی احتمال دستکاری در نتایج انتخابات کردستان عراق

IMAGE635156261412479525

 اقلیم کردستان عراق- صبح امروز احزاب اپوزیسیون (جنبش تغییر، اتحاد اسلامی و جماعت اسلامی) به دنبال تنش های پیش آمده در سلیمانیه و برای ممانعت از آنچه تغییر و دستکاری در آرا خوانده اند، نشست فوق العاده ای برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از سایت خبری خندان: محمد حکیم سخنگوی دفتر سیاسی اتحاد اسلامی اعلام کرد که صبح امروز سه شنبه در دفتر اتحاد اسلامی کردستان واقع در سلیمانیه هر سه حزب اپوزیسیون برای بررسی نتیجه انتخابات و جلوگیری از اقداماتی که هدف از آن تغییر در نتایج است نشست فوق العاده ای برگزار کردند.

اعضا شرکت کننده در جلسه فوق العاده احزاب اپوزیسیون عبارت بودند از: یوسف محمد و جلال جوهر از جنبش تغییر ، ابوبکر کاروانی و ابوبکر هلدانی از حزب اتحاد اسلامی کردستان و توفیق کریم و انور سنگاوی از حزب جماعت اسلامی.

 قرار است پس از پایان نشست بیانیه مشترکی صادر شود.

لازم به ذکر است صبح امروز کمیسیون مستقل انتخابات عراق پس از دیدار با نمایندگان احزاب و لیست های شرکت کننده در انتخابات اعلام کرد در تدابیر برای جلوگیری دستکاری در آرا تعداد نمایندگان احزاب و لیست ها افزایش یافته و ممکن است آرای برخی صندوق ها در سلیمانیه بازشماری شود.

جنبش تغییر احزاب حاکم را به دستکاری در انتخابات متهم کرد

 اقلیم کردستان عراق- یکی از اعضای جنبش تغییر گفت: احزاب حاکم کنونی اقلیم (اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان عراق) با همکاری کمیسیون مستقل انتخابات قصد دارند نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه نیوز: جلال جوهر یکی از اعضای جنبش تغییر اعلام کرد که احزاب حاکم با کمک کمیسیون مستقل انتخابات در تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات پارلمانی هستند.

وی افزود که مسئولین و ناظرین شمارش آراء از میان اعضای احزاب حاکم اقلیم برگزیده شده اند و این مسئله گمان و شبه ایجاد کرده است.

جلال جوهر گفت: صندوق های انتخاباتی در اربیل بعد از ۲۰ دقیقه تأخیر تحویل ناظران داده شده و راه را برای تقلب در انتخابات باز گذاشته است.

طبق آخرین نتایج غیررسمی انتخابات پارلمانی اقلیم، حزب دموکرات کردستان عراق اول، جنبش تغییر دوم و اتحادیه میهنی در رتبه سوم قرار دارند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *