آخرین خبرها

البرادعی : من از نظر اعتقادی شیعه و از نظر هویتی سنی هستم.

 

برخی رسانه ها با اشاره به نماز خواندن البرادعی به سبک شیعیان در روز اول عید فطر در الازهر مصر به پاسخی که معاون رئیس جمهوری موقت مصر به تعجب کنندگان داده است پرداخته اند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری براثا گزارش داد: صدها نمازگزاری که در صبح پنجشنبه گذشته در اولین روز از عید فطر در الازهر تجمع کرده بودند تا نماز عید به جای آورند از نماز خواندن محمد البرادعی معاون امور بین الملل رئیس جمهوری موقت مصر غافلگیر شدند زیرا وی همانند شیعیان نماز خواند در حالی که البرادعی سنی است.

هنگامی که نماز وی تمام شد برخی از حاضران از البرادعی پرسیدند آیا شیعه شده ای؟ وی در پاسخ به آنها گفت: من از نظر اعتقادی شیعه هستم و از نظر هویت سنی و نیازی به انکار عقیده ام وجود ندارد.

خبرگزاری براثا در ادامه آورده است: البرادعی در شبکه اجتماعی تویتر خود در واکنش به درخواست گروههای سلفی برای ممانعت از ورود گردشگران ایرانی به مصر گفت: مصر با نبود عقل و عدم قبول دیگری پابرجا نمی ماند.

منبع:دپلوماسی ایرانی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

یک نظر

  1. باسلام، در حالیکه امریکا خودرا ابرقدرت و اروپا در سایه اتحادش و شرقیها ی کمونیست با تشکیل سازمان تشریفاتی خودساخته به اصطلاح بین الملل هریک در فکر توسعه سلطه و آقائی خویش میباشند، بحال مردم خاورمیانه و مسلمانان باید گریست،البرادعیها و اصغر ابرایهیمیها و کی و کی بازرس و رایزن سیاسی و متولی نظم و نسق منطقه هستند؟، سالهای سال است که این قبیل افراد چند چهره به نام رایزنی سیاسی و ایجاد صلح بین کشورهای به ظاهرمسلمان دین و شرف و حیثیت مردم مظلوم را به بازی گرفته اندنتیجه صلح دوستی آنان در آفغانستان ، عراق، سوریه فلسطین، و اخیراً در تونیس و مصر و جاهای دیگر بخوبی مشهود است، تعجب نماز گزاران فریب خورده از عمل البرادعی چیست؟چرا ازاینکه فریب این افراد را خورده اند گریه نمیکنند؟، هرگاه اصغر ا براهیمی بطرف سوریه رفت جنایات اسد گسترش پیدا کرد و هر اظهار نظری کرد جنایت کاران از حرفهای وی برای گسترش جنایت خود استفاده کردند زیرا پیامتوافق اربابانشان را میرساندند، همین دیروز نمایندگان فرمایشی بین الملل به سوریه رسیدند چندین هزار نفر افراد بی گناه و مظلوم قربانی حمله ناجوانمردانه شیمیائی شدند، این یعنی چه؟ حکام کشورهای عربی با اینهمه طمطراق و سوء اسفتاده از اسلام آیا نباید بیدار شوند و دیگر گول ا ین دو رگه های چند چهره را نخورند؟، از اول اسلام برای آنها آمد، چرا آنها در پوشش اسلام حامی و بازیچه ستمگران شده اند؟ لطفاً بیدار شوید ، شما مسلمان هستید، دارای محکمترین قانون اساسی انسان ساز و پایداری مانند قرآن و دستورات جامع و مانع اسلامی هستید، چرا باید آنقدر وابسته به این سلطه گران و محتاج میانجگری ا ین ستمگران باشید؟ امثال البرادعی شاید خیلی بهتر از مفتیان و داعیان دین فروش که تعدادشان هم کم نیست بهتر باشد،آیا آنهائیکه از اعتراف البرادعی تعجب کردند شهامت پشیمانی از همراهی با کودتاچیان را داشتند؟امید وارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *