آخرین خبرها

در مصر کدام طرف پیروز و سربلند از میدان بیرون آمد؟

 (3)

بسم الله الرحمن الرحیم

این نخستین بار نیست که غرب مدعی دمکراسی و کثرت گرایی بر ضد دولت هایی که در انتخاباتی آزاد و شفاف بر سر کار آمده اند با بحران سازی و توطئه چینی و با بهره گرفتن از سران وابسته ارتش و سکولارهای سر سپرده وارد عمل می شود و برخلاف تمامی قوانین پذیرفته شده جوامع بشری دست به کودتا و براندازی می زنند. بارنخست از به قدرت رسیدن اسلامگرایان الجزایری که در انتخابات آزاد سال ۹۲ میلادی پیروز شده بودند جلوگیری کردند وبا حمایت مالی و سیاسی نظامی ها و لیبرال و سکولارهای برده خود را در قدرت باقی گذاشتند. و بار دوّم نیز در فلسطین برای دولت اسماعیل هنیه که آن هم در انتخاباتی آزاد بر سر کار آمده بود، با بهره گیری از جریان لائیک محمودعباس از نخست وزیری برکنار کردند و وضعیت موجود را در فلسطین به وجود آوردند.

     در پی انقلاب آزادیخواهانه مردم مصر و سقوط آخرین فرعون، در نخستین انتخابات آزاد و شفاف اولین رییس جمهورغیر نظامی برگزیده شد، او و نیروهای اسلامگرای پشت سرش همه توان و تلاش خود را برای پیش بردن اهداف انقلاب و تشکیل دولتی ائتلافی با حضور تمامی طیف های موجود در جامعه بکار گرفتند، امّا هر بار به وسیله جریان های سکولار، مارکسیست، وابستگان به رژیم سابق نه تنها دست رد بر سینه آنان نهاده شد بلکه با برجسته کردن مشکلات متراکم اجتماعی و عقب ماندگی وحشتناک اقتصادی و فرهنگی ناشی از ده ها سال حاکمیت بردگان بیگانه و مال و مقام، چالش های فزاینده و گسترده ای را پیش روی دولت او قرار دادند و در نهایت با حمایت پیدا و پنهان غرب و دولت های سعودی و اردن و برخی از کشورهای خلیج و با کشانیدن یک و نیم میلیون مسیحی قبطی و چندصدهزارنفر از هواداران گروه های سکولار و لیبرال و هواران رژیم سابق به میدان تحریر خواهان برکناری رییس جمهور منتخب شدند و در نهایت به شیطان بزرگ متوسل شدند تا برای چراغ سبز نشان دادن به ارتش مصر- که هنوز بخش بزرگی از بودجه مالی آن از سوی آمریکا و لابی صهیونیسم حاکم بر آن کشور تأمین می شود، و پس از تماس تلفنی از سوی رییس ستاد ارتش آمریکا با ژنرال عبدالفتاح سیسی- کودتایی ضد انقلابی را به راه اندازند و با به حال تعلیق در آوردن قانون اساسی که با رأی ۶۲% مردم به تصویب رسیده بود، دکتر محمد مرسی رییس جمهور منتخب را بر کنار کنند. و بخشی از سخنان سیوی لیفنی وزیر خارجه سابق رژیم تروریستی اسرائیل در مصاحبه با روزنامه هآرتس که گفته بود: (اردوغان و مرسی در برابر مواضع ضد اسرائیلی خود به موقع مجازات می شوند) عملی شد، و تلاش غرب و لیبرالیسم عرب برای تضعیف محور ترکیه، قطر و مصر و مهار رسانه پرطرفدار و تأثیر گذار الجزیره وارد فاز عمیلاتی شود.

سرلشکر عبدالفتاح سیسی در حالی که اشخاصی چون:

     احمد طیب رییس دانشگاه الأزهر (عضو کمیته مرکزی حزب وطنی حسنی مبارک)

   بابا واتروز رهبر مسیحیان قبطی(که تا آخرین لحظه از رژیم فرعونی حسنی مبارک دفاع می کردند)

     محمد برادعی رییس پیشین سازمان بین المللی انرژی هسته ای و از سران جریان لیبرال وابسته به غرب.

   رییس حزب سلفی (النور) مورد حمایت پادشاهی سعودی و تعدادی از سران ارتش حضور داشتند بیانیه عزل مرسی و تعلیق موقت قانون اساسی را قرائت کرد.

بسیاری از ناظران این کودتا را ضربه مهمی بر پیکر اسلامگرایی در مصر و تلاشی سازمان یافته برای بازسازی رژیم سابق به شمار می آورند و همه در این باره که دولت یکساله دکتر محمد مرسی با در پیشگیری سیاست های برخاسته از باورها و رویکردها و راهکاریی متفاوت با آنچه غرب پیش از بهار مردمی طراحی کرده بود، سران غرب  به ویژه دولت تروریستی اسرائیل را دچار وحشت ساخته بود، سیاست هایی چون:

۱-  تلاش برای تقویت روابط با کشورهای تأثیر گذار منطقه چون ایران و ترکیه و قطر در راستای حل و فصل بحران های منطقه ای چون بحران سوریه و…

۲-   حمایت عملی از آرمان مردم فلسطین و بازگذاشتن گذرگاه های نوارغزه.

۳-  اجازه سفر به امیر قطر و رییس اتحاد علما به نوار غزه و برنامه سفر نخست وزیر ترکیه به آن منطقه تحت محاصره صهیونیستها.

۴-  برپایی کنفرانس حمایت از مردم سوریه در قاهره و اعلام قطع رابطه سیاسی با آن رژیم.

در هر صورت اقدام به کودتای نظامی با حمایت انکارناپذیر آمریکا و سران سعودیه و اسرائیل واقعیت هایی را بیش از پیش برای همگان روشن ساخته است از جمله:

    بی پایگی ادعاهای حمایت غرب از دمکراسی و توسعه سیاسی در خاورمیانه.

   دروغ و افتراء بودن این ادعا که خیزش های موسوم به بهار عربی با اطلاع و برنامه ریزی غربی ها صورت گرفته اند

– نادرست بودن تمامی ادعاهایی که إخوان المسلمین را به ابزار بودن غرب متهم می کرد.

   برملا شدن هرچه بیشتر دروغگویی سکولار و لیبرال و چپ های عرب در حمایت از دمکراسی و جامعه مدنی و پذیرش اصل دست به دست شدن آزاد قدرت از راه انتخابات آزاد.

– افشای ماهیت رژیم های وابسته و دلبسته غرب چون رژیم قبیله ای سعودی و برخی از حاکمان ابوظبی که می تواند زمینه ساز بروز اعتراضات مردمی و تلاش برای ایجاد اصلاحاتی در آن کشورها بشود.

  تردیدی نیست که اقدام نابخردانه غربی ها و دولت های حامی گروه های مخالف دولت دکتر مرسی سبب گسترش روز افزون اسلامگرایی در منطقه خواهد گردید و آن دسته از مردم مسلمان را که تنها به دنبال بهبود اوضاع معیشتی خود، یا انتخاباتی زودهنگام ریاست جمهوری و مجلس بودند، دیر یا زود به  سوی حمایت از طرف مظلوم می کشاند.

– بی خردی یکی ازبارزترین ویژگی های سران گروه ها و قدرت های خودکامه است، زیرا آنان بدست خود دکتر محمد مرسی را به صورت نلسون ماندلای مصر در آوردند و او را در جایگاه پیشوای آزدایخواهی مردم منطقه نشاندند

به نظر اینجانب دکتر مرسی و جریان  حامی او علی رغم اشتباهاتی که داشتند از میدان آزمونی بزرگ پیروز و سربلند بیرون آمدند، درحالی که پس از بیانیه کودتاچیان دقایقی نگذشته بود ۲۶کانال جریان اسلامگرا به دستور نیروهای امنیتی بسته شد و حکم بازداشت محمد بدیع مرشد اخوان المسلمین و خیرت الشاطر معاون او به جرم کشتن تظاهر کنندگان صادر گردید! و بیش ۳۰۰ نفر از سران حزب دادگری و آزادی و إخوان المسلمین بازداشت گردیدند. اما دولت مرسی در آن مدت یکسال نه تنها برخی از سران جریان های مخالف خود را که در خیانت و وابستگی به بیگانگان و مورد حمایت قرارداشتن سران سعودیه و امارات تردیدی وجود نداشت به پای میز محاکمه نکشاندند بلکه آنان را بارها و بارها به گفتگو و سازش و تشکیل دولت ائتلافی فراخواندند.

    در حالی که بیش از  ۸۰ نفر از اعضای إخوان المسلمین و حزب دادگری و آزادی در یکسال گذشته و ۴۶ نفر در رویدادهای یک هفته گذشته بدست چماق بدستان سکولار و وابستگان به رژیم سابق کشته شدند، و ده ها دفتر و مرکز آنان مورد چپاول قرارگرفته و به آتش کشیده شد، به گفته سخنگوی حزب دادگری و آزادی هواداران مرسی  حتی یک نفر از طرف مقابل را نکشتند و دفاترهیچیک از گروه های مخالف را مورد تهاجم قرار ندادند.

   جز در موارد بسیار اندکی آن هم توسط دادگاه، هیچیک از روزنامه ها و کانال های  تلویزونی را که شبانه روز بر ضد اخوان و رییس جمهور منتخب تبلیغ می کردند و افکار عمومی را به بیراهه می بردند، نبستند.

در نهایت یادآوری این مطلب را لازم می بینم که اینگونه رویاروی ها  میان گروه و گرایش های تشکیل دهند جوامع زنده و پویا یکی از سنت های خداوند در راستای آزمون انسان هاست و در گذشته بوده و همچنان خواهد بود مهم آن است که باورها و عملکردهای کدام  طرف در معیار دین، دانش، خرد و قوانین و مقررات پذیرفته شده جوامع متمدن به حق و درستی نزدیکتر است.

مردم مسلمان مصر از چنین رویدادی اندرز گرفته و تجربه می اندوزند و با برپایی راهپیمایی های مسالمت آمیز و اعتصاب های عمومی از حق شرعی و قانونی خود دفاع خواهند کرد و از آنجا که اکثریت قاطع مردم مسلمانند و میزان آگاهی های سیاسی آنان رو به افزایش است درهر انتخابات آزاد و شفافی اسلامگرایان پیروزخواهند گردید و این بار بردگان غرب یا همان آدم های دین و میهن فروش را کنار خواهند نهاد، و اجازه نخواهند داد که انقلاب تاریخ ساز مردم مصر بدست دجالان، دروغگویان و دنیاپرستان خدا ناپرست تاریخ به بیراهه کشانده شود.

«ولا یحیق المکر السیئی الّا بأهله.»

(توطئه بد تنها دامنگیر اهل آن می شود.)

سلیمی ۱۳/۴/۹۲

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

۷ نظر

  1. خواهر عایشه بر چه اساسی میگید حکومت محمد مرسی با زور به وجود امده لطفا حرفهایتان را با دلیل و مدرک ارایه کنید تا ما هم استفاده کنیم وگرنه خواهشا سیاه نمایی نکنید که خدا را خوش نمیاد و باید

    در پیشگاه ایشان جواب این حرفتان را بدهید

  2. اسامه سلیمی

    بسیار سپاس استاد بزرگوار سلیمی… مقاله تان با عقل سلیم سازگار است چون براساس عقل و منطق میباشد و نیز واقعیت..
    برسر گرفتن قرآن از همان ساده انگاریهای سیاسی است که تفکر عوام آنرا درست کرده است… و گرنه اگر دیگر احزاب از اخوان و مرسی حمایت میکردند و پشت آنرا خالی نمیکردند این داستان پایان دگری داشت هرچند که به پایان نرسیده است..
    کوردلان سیاست فراماسون و لاییک منطقه هرچند به کورسویی از امیدشان رسیده اند اما با یاری خداوند کوری ازآن لاییکان است و چشم امید به سوی یاوران الله…. و من الله التوفیق… سپاس برای استاد بزرگوار….

  3. سلام استاد عزیز حکومت اسلامی با حکومت حزبی فرق داره حکومت آقایان مرسی و اردوغان چون خواستگاهشان حزب است مانند حکومت …. فقط به دین گند می زنند و مایه بدنامی دین می شوند شما بهتر می دانید که پیامبر(ص) اصحاب را بخاطر طول دادن نماز سرزنش می کردند و می فرمودند: بعضی از شما مردم را از دین متنفر می کنید.
    سبحان الله نماز طولانی مردم را از دین متنفر می کند چه برسه به اعمال و افکاری که اخوانی ها و سلفی ها و روافض می خواهند بر مردم تحمیل کنند.
    درضمن من یک مسلمانم و تمام تکالیف شرعی ام و انجام می دهم ولی درضمن با ملعبه قرار دادن دین بشدت مخالفم آیا قراره مخالفان اسلامگرایان حتما بی دین و مرتد باشند نه.

    من رفتار همین حماس را می بینم -از حکومت بشار قاتل متنفرم- ولی همین بشار و ایران بودند که پشت حماس را گرفتند اما آنها در یک چرخش ۱۸۰ درجه به آغوش قطر و امارات و عربستان پریدند که دیدیم چگونه پشت اخوانی ها را خالی کردند.

  4. کرمانشاه

    پاسخ قشنگی بود

  5. باسلام سایت تابش http://tabesh.net/به منظور به تصویر کشیدن زیبایی های ماه مبارک رمضان یک دوره مسابقه عکاسی با موضوع رمضان برگزارمی کند.
    برای شرکت واطلاع از این مسابقه به سایت تابش مراجعه نمائید ودرضمن انتظارمی رود این موضوع رادر وب خود اطلاع رسانی کنید.پیشاپیش از بلند نظری تان ممنونم
    مسابقه عکاسی با جوایز ارزنده خوشحال و ممنون می شویم که در این مسابقه شرکت کنید و و همچنین اطلاع رسانی کنید
    ما به اطلاع رسانی شما نیازمندیم
    رمضان مبارک
    مسابقه در ۲ بخش حرفه ای و آماتور برگزار خواهد شد.
    جوایز بخش حرفه ای:
    نفر اول:مبلغ ۵ میلیون ریال
    نفر دوم: مبلغ ۴ میلیون ریال
    نفر سوم: مبلغ ۳ میلیون ریال
    جوایز بخش آماتور:
    نفر اول:مبلغ ۲ میلیون ریال
    نفر دوم: مبلغ ۱ میلیون و پانصد هزار ریال
    نفر سوم: مبلغ ۱ میلیون ریال

  6. اینکه گفته شده با چندصدهزار نفر مصری سکولار و یک ملیون قبطی حکومت مرسی برکنار شد سخنی به غایت غلط و بی مبنا می باشد. شما هرچقدر هم قوی باشید نمی توانید در یک کشور چند ده ملیونی به اتکای دو ملیون نفر، حکومتی را ساقط کنید. جناب مرسی که متاسفانه امروزه تمامی هوادارنش به عنوان تنها مسلمانان باقی مانده روی زمین و مخالفانش هم همگی کفار و سکولار و قبطی نامیده می شوند به زور توانست در یک انتخابات با ۵۲% آراء برنده شود آنهم در رویارویی با رقیبی که باقیمانده رژیم دیکتاتوری مبارک بود(احمد شفیق) و بنابراین بسیاری از همین نامسلمانها به خاطر نفرت از مبارک ترجیح دادند به مرسی رأی دهند. محدود کردن اسلام و مسلمین در مرسی و اخوان یک مغالطه بزرگ و نوعی انحصارگرایی و دیکتاتوری عقیدتی است که همین اشتباه عامل سقوط محبوبیت اخوان شد چراکه آنها دین و اسلام را در خدمت مقاصد سیاسی و رسیدن به قدرت می خواهند و در حالی که حتی یک نفر از زنان محجبه مخالف مرسی در میدان تحریر، قرآن به دست نداشت بارها می دیدیم که بسیاری از بانوان طرفدار مرسی در رابعه عدویه قرآن به دست داشتند! این کار جز فریب افکار عمومی و استفاده ابزاری و سیاسی از دین چه معنایی دارد؟؟ و البته بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست که بسیاری از مخالفان مرسی ـ از جمله بیش از ۲۲ملیون نفر جنبش تمرّد ـ هم مسلمانند از جمله جناب شیخ دکتر احمد الطیب رئیس الازهر شریف که در بیانیه خود برکناری مرسی را اراده ملت دانست!

    • علیکم السلام!
      – به نظر شما میدان تحریر گنجایش نه ۲۲ میلیون انسان بلکه ۳ میلیون را هم دارد؟ مخالفان ادعا می کردند ۲۲ میلیون امضاء بر ضد مرسی امضاء گردآورده اند نه ۲۲ میلیون در میدان تحریر جمع شده اند در حالی که هواداران رییس جمهور قانونی نیز ادعا می کردند ۲۶ میلیون امضا در تأیید او جمع کرد اه اند. به نظر شمادر کشوری که رئیس جمهورش در انتخاباتی آزاد و شفاف به قدرت رسیده و پس از یکسال به فرض صحت ۲۲ میلیون مخالف بر ضد او شورش کنند و او را ساقط نمایند و رییس جمهور مورد نظر خود را بر سر کار آورند، درست است که ۲۲ میلیون دیگر پس از یک ماه یا یک سال بر ضد او قیام کنند و بخواهند بر کنارش نمایند؟ آیااین پیروی از قانون جنگل نیسست؟ آیا بهتر نیست همه به آنچه در انتخاباتی آزاد از صندوق بر می آید گردن نهند؟ فراموش نکنید غرب برای کشورهای خودآزادی و دمکراسی و حقوق بشر را می خواهداما برای جهان سوم از دکتاتوری و آشوب حمایت می کند تا کشورهای ما سامان نگیرد و پیشرفت نکند و همچنان بازاری برای فروش کالاهااز جمله کالاهای نظامی آنان باشد، مطمئن باشید برکناری مرسی به حفظ امنیت اسرائیل و تضعیف محور مصر ترکیه و قطر و تقویت محور سعودی اردن واسرائیل بر می گردد.
      – اگر سکولار ر و لیبرال های وابسته به غرب و دولت قبیله ای سعودی به دمکراسی و هواداری جامعه مدنی و به دست بدست شدن آزاد قدرت باور داشتند باید به رأی %۵۲ رییس جمهوراحترام می گذاشتند وبا توسل به ارتش که فرمانده اصلی آن رییس ستادارتش آمریکاست نه سیسی به قدرت نمی رسیدند.
      – خلاف می فرمایید هیچیک از اسلامگرایان نگفته است که مخالفان مرسی همه نامسلمانند زیرا دکتر عبدالمنعم ابوالفتوح رییس حزب المصر القویه و حزب النور سلفی و اکثریت قاطع مردم گردآمده در میدان تحریر مسلمان و بیشترشان خواستار بهبود اوضاع معیشتی و اجرای انتخابات زودهنگام بودند نه کودتای نظامی. البته فراموش نکنیدآگاهی بر ایمان مقدم است (فأعلم انّه لا اله الا الله) و ایمان مانندعلم کم و زیاد و کاهش و افزایش دارد، آیاآگاهی یک دکترای علوم سیاسی باآگاهی سیاسی یک روستایی کشاور قابل مقایسه است؟ ایمان روزانه به افزایش و پالایش نیازمند(لیزدادواایماناٌ بعد ایمانهم)
      – شما چگونه از قصد قلبی صدهاهزار زن و مرد مسلمان حاضر در میدان رابعه عدویه باخبر شدید که باقرآن بدست گرفتنشان می خواهند افکار عموی را فریب دهند؟ معنی ادعای شما این است که آنان به قرآن و حاکمیت شریعت باور ندارند و تنها قصد دارند مردم ساده دل را فریب دهند، فراموش نکنید که خداوند می فرماید:(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ) مائده:۸ « اى کسانى که ایمان آورده‏اید! قیام کننده براى خدا و شاهدان به عدل و داد باشید. والبته نباید دشمنى عده‏اى شما را بر آن دارد که عدالت نکنید. دادگرى کنید که آن به تقوا نزدیک‏تر است، و از خدا بترسید که خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است»
      به پرهیزکاری و دادگری خود و دیگران باید دلخوش بود نه نماز و روزه و ادعازیرا منافقان نیز نماز می خواند و ادعای مسلمانی داشتند.
      – در مقاله آمده است که شیخ احمد طیب رییس دانشگاه الأزهر تا آخرین روزهای عمر رژیم حسنی مبارک عضو کادر مرکزی حزب سکولارالوطنی حاکم بودآیا حضور یک عالم الأزهری در کنار فاروق حسنی و جمال مبارک و دیگر ماسونی های رژیم سابق فریبکاری است یا قرآن بدست گرفتن زنان در میدان رابعه عدویه؟
      – فراموش نکنید پیامبران و پیروان دانا و توانای آنان مدام با دکتاتورها و دکتاتوری طرف بوده اند و برترین جهاد سخن حق در برابر سلطان ستمکار است و کلمه(طیبه لا اله الاّ الله) که پایه تمامی ادیان الهی است در عین آزادیبخش بودن از زندان تمامی مظاهر شرک و بندگی غیر خداوند اصل و قاعده ای سیاسی نیز هست.
      – ادعای وجود ۲۲ میلیون حامی جنبش تمرد تکرار دروغ حامیان رژیم گذشته و سکولار و لیبرال هایی است که اخلاق و نیک و بد در قاموس سیاسی سران آنان هیچ جایگاهی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *