آخرین خبرها

گروهی از سران اسراییل برای سقوط اردوغان دعا می کنند

 

 موشه فیگلین معاون رییس پارلمان اسراییل دعا کرد که وقایع گزی پارک استانبول و ناآرامی های اخیر منجر به سقوط دولت اردوغان شود.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ستار ترکیه، موضوع ناآرامی های اخیر ترکیه و اعتراضات گسترده مخالفین دولت اردوغان در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر، بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی و رسانه ای اسراییل پیدا کرده است. فهمی هووَیدی تحلیل گر روزنامه شروق اعلام کرده که وقایع اخیر استانبول، بسیاری از سیاستمداران اسراییلی مخالف ترکیه را خشنود کرده و آنان امیدوارند که این ناآرامی ها نهایتا منجر به سقوط دولت اردوغان شود.

موشه فیگلین معاون رییس پارلمان اسراییل درباره همین موضوع گفت:«شب و روز دعا می کنیم تا وقایع گزی پارک استانبول منجر به سقوط دولت اردوغان و کنار رفتن او از گردونه قدرت شود. چرا که وی یک ضدیهود به تمام معنی و مخالف سازش و توافق بین ما و ترکیه است. با وجود آن که ما به خاطر مساله کشتی ماوی مارمارا به طور رسمی عذرخواهی کردیم، اما به خاطر خصومت و دشمنی اردوغان با اسراییل، هنوز هم روابط ما تقویت نشده است.» آویگدور لیبرمن رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت کنست نیز درباره این موضوع گفته است:«نمی توانم شادی و خشنودی خود را از بروز ناآرامی ها و وقایع اخیر ترکیه پنهان کنم.» از سویی دیگر سیلوان شالوم وزیر زیرساخت های اسراییل درباره وقایع اخیر ترکیه و بروز درگیری های گسترده بین مردم و پلیس گفته است:« هر رویدادی که منجر به نجات ترکیه از دست اقتدار نئوعثمانیان شود، شایان تحسین و قدردانی است. »

منبع:کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *