آخرین خبرها

بازداشت شاگردان بوطی توسط رژیم سوریه

  

منابع خبری مخالف رژیم سوریه از بازداشت گسترده آن دسته از شاگردان دکتر سعید رمضان البوطی توسط نیروهای امنیتی وابسته به بشار اسد خبر دادند که در صحنه ترور وی حضور داشته اند.

 

به گزارش سنی آنلاین به نقل از “مفکره الاسلام” نیروهای امنیتی بشار اسد شمار زیادی از طلاب و شاگردان دکتر سعید رمضان البوطی را بازداشت کرده اند.

در حالی که تا کنون هیچ دلیل روشنی برای بازداشت شاگردان البوطی اعلام نشده است، منابع خبری مخالفان اعلام کرده اند که تمام بازداشت شدگان کسانی هستند که در آخرین جلسه درس البوطی حضور داشته اند.

طبق اعلام برخی گزارش‏ها، شاگردان البوطی در حال ساخت فیلمی مستند در خصوص زندگینامه البوطی از زمان تولد تا لحظه ترور وی بودند.

یک سایت مخالف رژیم سوریه، موسوم به “کلنا شرکاء” به نقل از یک منبع خبری در دمشق، که نام آن را فاش نکرد، در خصوص بازداشت شاگردان البوطی گفته است: «نیروهای امنیتی سوریه دوستش را، که یکی از شاگردان البوطی بوده است، را در حالی که از سلامتی کامل برخوردار بوده، بازداشت کردند. اما پس از دو روز با خانواده وی تماس گرفته و از آنها خواستند تا برای تحویل جنازه فرزندشان مراجعه کنند

این منبع در ادامه می افزاید: «نیروهای امنیتی ابتدا از تحویل جنازه خودداری می کنند، اما پس از اینکه از خانواده مقتول تعهد کتبی مبنی بر اینکه فرزند آنها در اثر ابتلا به مریضی لاعلاج و نوشیدن دارو مرده است، با تحویل جنازه به خانواده اش موافقت کرده اند

گفتنی است، دکتر سعید رمضان البوطی روز پنجشنبه (۲۱ مارس ۲۰۱۳) در حادثه و انفجاری مشکوک در اثنای تدریس در مسجد جامع “ایمان” دمشق کشته شد.

 بسیاری، با این استدلال که مسجد جامع “الایمان”- محل تدریس رمضان البوطی- در وسط دمشق و در منطقه ای که تحت مراقبت و نظارت شدید نیروهای بشاراسد واقع شده است،  رژیم سوریه را عامل ترور این عالم اهل سنت می دانند.

از سوی دیگر فعالان سوری یک نوار ویدئویی که حادثه ترور البوطی را نشان می دهد، منتشر کرده اند؛ این نوار ویدئویی، که توسط شورای رهبری انقلاب در دمشق نیز منتشر و بر روی صفحات اینترنت گذاشته شده است، دکتر البوطی را نشان می دهد که پس از وقوع انفجار کوچکی که در نزدیکی منبرش رخ می دهد، مشغول راست کردن عمامه خود است که در همین لحظه فردی به سرعت به طرف او می آید و پس از اینکه بین البوطی و دوربین حایل می شود، دوباره به مسیر خود ادامه می دهد و در این لحظه چند نفر جنازه دکتر البوطی در حالی که خون از سرش سراریز است، را برداشته و می برند.

منبع: سنی آنلاین

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *