آخرین خبرها

آغاز دیدار دو روزه دکتر قرضاوی از نوار غزه

 

رئیس اتحاد علمای جهان اسلام شامگاه دیروز چهارشنبه ۸/۵/۲۰۱۳ در راس هیاتی از علمای اسلامی از طریق گذرگاه رفح در میان استقبال گسترده رسمی و مردمی وارد نوار غزه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در مراسم استقبال از شیخ یوسف قرضاوی و هیات علمای اسلامی، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت فلسطین، احمد بحر، معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین و شماری زیادی از مسئولان و رهبران گروه های فلسطینی حضور داشتند. این در حالی است که جمعیت زیادی نیز به منظور استقبال از این عالم بزرگوار در گذرگاه رفح حاضر شده بودند.

اسماعیل هنیه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در گذرگاه رفح ضمن استقبال از شیخ قرضاوی و هیات همراه وی، خاطر نشان کرد: خدا و سپاس برای خدایی که ما را در این سرزمین مقدس به حضور علمای بزرگ جهان اسلام مشرف کرده است. ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن پیروزی ها و دستاوردهای زیادی را محقق کرده اند و امت اسلامی نیز با بهار عربی موجب تحقق پیروزی هایی برای ملت فلسطین شد.

هنیه تشریح کرد: شیخ قرضاوی امروز وارد غزه نشده است، بلکه ما هر روز و هر شب وجود ایشان را در میان خود در تمامی سرزمین های فلسطینی و در مسجد مبارک الاقصی و قدس شریف احساس می کنیم. ملت ما شیخ را از طریق خطبه ها، مواضع و سخنان جهادی ایشان و دفاع از امت اسلامی می شناسند. ای شیخ بزرگوار شما با اندیشه، تفکر و نوشته هایتان در میان ما حضور دارید.

وی در ادامه عنوان کرد: این نخستین بار در طول ۵۸ سال پیش است که شیخ قرضاوی وارد نوار غزه می شوند. این بار شیخ از طریق غزه عزتمند وارد خاک فلسطین شدند نه با کسب اجازه از دشمن صهیونیستی، ورود ایشان به غزه همانند ورود انسان های فاتح و پیروز است. ما سالیان سال است که از ایشان دعوت می کنیم که به نوار غزه سفر کنند و هر بار که به قطر سفر کرده ایم به حضور ایشان نیز مشرف شد ایم، اما خواست و اراده خدا بر این بود که پس از پیروزی ها و دستاوردهایی که ملت فلسطین در جریان نبرد فرقان و سجیل محقق نمود، ایشان با حضور خود در این باریکه ما را مفتخر نمایند.

نخست وزیر دولت مردمی فلسطین ضمن اشاره به اینکه علمای اسلامی و در راس آن ها شیخ یوسف قرضاوی در پروراندن روحیه جهادی میان جوانان امت اسلامی و تقویت ثبات و پایداری آنان در مقابله با طرح های نژاد پرستانه و جنایتکارانه و تشویق امت به جهاد و مبارزه و دفاع از سرزمین و مقدسات اسلامی موفق بوده اند، خاطر نشان کرد: حضور این شیخ عالیقدر در سرزمین جهاد و مبارزه، در فلسطین و مسجد الاقصی و قدس مایه فخر و مباهات ماست.

اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه تمامی ملت فلسطین اعم از علما و زنان و مردان و کودکان برای استقبال از این شیخ بزرگوار اینجا گردهم آمده اند، خاطر نشان کرد که ما از تمامی برادران عربمان به ویژه قطر و مصر که همواره حامی و مدافع ما بوده اند و اگر انقلاب مبارک آن ها نبود، اکنون علمای اسلامی قادر به حضور در اینجا نمی بودند، تقدیر و تشکر کنیم.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *