آخرین خبرها

استاد صلاح‌الدین بهاءالدین گزینه مورد نظر اتحاد اسلامی برای ریاست اقلیم کردستان عراق است

عضو دفتر سیاسی اتحاد اسلامی:

صلاح‌الدین بهاءالدین گزینه مورد نظر اتحاد اسلامی برای ریاست اقلیم کردستان عراق است  

 اقلیم کردستان عراق- برای اولین بار یکی از اعضای دفتر سیاسی اتحاد اسلامی در اشاره به نامزدی دبیرکل سابق این حزب برای شرکت در رقابتهای انتخابات ریاست اقلیم، وی را یکی از گزینه های مهم اتحاد اسلامی برای این انتخابات توصیف کرد.

به گزارش کردپرس برزان احمد، عضو دفتر سیاسی اتحاد اسلامی کردستان عراق در گفتگو با سایت NRT اظهار داشت: صلاح‌الدین بهاءالدین، دبیرکل پیشین اتحاد اسلامی اگرچه تاکنون به صورت رسمی نامزدی یا عدم نامزدی خود را برای شرکت در رقابتهای انتخابات ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام نکرده است اما یکی از گزینه های مطرح این حزب برای نامزدی در این انتخابات به شمار می رود.

هرچند پیشتر صلاح‌الدین بهاءالدین اشاره کرده است که هنوز صحبت در این مورد بسیار زود است اما می گوید منعی برای حضور وی وجود ندارد.

 مسئله نامزدهای احتمالی انتخاباتی برای احراز پست ریاست اقلیم کردستان عراق هنوز یکی از موارد مورد اختلاف احزاب سیاسی اقلیم است و علیرغم اینکه احزاب اپوزیسیون(اتحاد اسلامی، جماعت اسلامی، جنبش تغییر) برای اولین بار در صددند تا از میان خود نامزدی برای این پست معرفی کنند اما تاکنون به صورت رسمی نامزد مستقل و یا مشترک خود را معرفی نکرده‌اند.

یوسف محمد، مسئول دفتر سیاسی جنبش تغییر در گفتگو با سایت NRT گفته است که مطمئناً اپوزیسیون نامزدی برای شرکت در انتخابات ریاست اقلیم کردستان عراق معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر دو جریان مختلف بر سر تصاحب این پست در حال فعالیت هستند؛ احزاب حاکم اقلیم کردستان(حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان عراق) که با وجود موانع قانونی پیش رو در نامزدی به نظر می رسد مسعود بارزانی را برای سومین دوره به عنوان نامزد خود معرفی کنند.

جریان دوم احزاب اپوزیسیون هستند که در حال حاضر مشغول مذاکره و بررسی معرفی نامزدی از میان خود هستند.

مسعود بارزانی، رییس کنونی اقلیم کردستان در سال ۲۰۰۵ در پارلمان کردستان عراق با اکثریت آراء برای چهار سال به این سمت انتخاب شد و در انتخابات سال ۲۰۰۹ نیز برای دومین بار و به صورت مستقیم از سوی شهروندان اقلیم کردستان عراق برای چهارسال دیگر انتخاب شد.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *